Η Singer υπάρχει στον κόσμο μόλις 14 χρόνια αλλά έχει καταφέρει σε αυτό το χρονικό διάστημα να καταξιωθεί ως ένας από τους προεξέχοντες κατασκευαστές restomod σε ολόκληρο τον κόσμο. Με την “Classic Study” αρχικά, την ακόμα πιο εξωτική “Dynamics & Lightweighting Study” λίγο αργότερα και την “Turbo Study” πιο πρόσφατα, η αμερικανική εταιρία δεν κατασκευάζει απλά αυτοκίνητα – δημιουργεί αριστουργήματα, κοσμήματα τόσο σε αισθητικό όσο και σε μηχανολογικό επίπεδο, τα οποία απλά έχουν δικαίωμα να κυκλοφορούν σε δημόσιους δρόμους οπότε κάθε νέο προϊόν της μας αναγκάζει να αφήσουμε ότι κάναμε και να εστιάσουμε την προσοχή μας σε αυτό. Όταν δε συνδυάζει τα μαθήματα, την τεχνολογία και την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε από την “DLS” με την δυναμική της Turbo Study για να αναβιώσει ένα θαυμάσιο παράδειγμα αμερικανο-γερμανικής ιστορίας, τότε να είσαι βέβαιος ότι το τελικό αποτέλεσμα είναι αντάξιο της προσμονής!
Πριν δούμε το αυτοκίνητο λοιπόν, ας ρίξουμε μία γρήγορη ματιά στο όχημα πάνω στο οποίο βασίστηκε: την θρυλική Porsche 934/5 της δεκαετίας του ’70. Στόχος της Porsche με την 934/5 ήταν να διαλύσει τον ανταγωνισμό στο Group 4 της International Motor Sport Association συνδυάζοντας το πλαίσιο και τον κινητήρα της 934 με την οποία είχε κατακτήσει τόσο το European GT Championship όσο και το Trans-Am Series στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, με τις ζάντες, τα φαρδιά ελαστικά και το αεροδυναμικό πακέτο της 935. Το νέο αγωνιστικό που προετοιμαζόταν για την σεζόν του 1977 δεν πρόλαβε να συμμετάσχει ούτε σε έναν αγώνα αφού η διοργανώτρια αρχή (IMSA) πρόλαβε να την αποκλείσει αλλά αυτό δεν σταμάτησε τους δημιουργούς του από το λάβουν μέρος στο Trans-Am Series που διοργάνωνε η SCAA. Εκεί κέρδισε 6 από τους 8 αγώνες και θα είχε κατακτήσει το πρωτάθλημα αν και αυτοί οι διοργανωτές δεν το χάριζαν στην Porsche 934 του Ludwig Heimrath έπειτα από επίσημη διαμαρτυρία του τελευταίου. Όπως και να έχει, η 934/5 κατάφερε να γράψει την ιστορία της και ίσως γι’ αυτό η Singer την διάλεξε για την δική της δημιουργία.
Η Porsche 911 reimagined by Singer Dynamics & Lightweighting Study Turbo όπως είναι το πλήρες όνομα της, ξεκινά την ζωή ως μία τυπική Porsche 964. Από τη στιγμή που μπαίνει στο εργαστήριο της Singer όμως, η 964 απογυμνώνεται και ξεκινάει η διαδικασία της μεταμόρφωσης. Όπως πάντα, το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο εξολοκλήρου από ανθρακονήματα και για πρώτη φορά, η Singer προσφέρει την 911 DLS Turbo σε δύο εκδόσεις: η πορτοκαλί που βλέπεις είναι η “Track” διαμόρφωση και διαθέτει ένα πολύ χαμηλό και επιθετικό εμπρός splitter και μία τεράστια, δίπατη αεροτομή στο πίσω μέρος που προεξέχει του αμαξώματος κατά μισό μέτρο περίπου.
Στην “Road” διαμόρφωση με το ιδιαίτερο Moet Blanc χρώμα, το μεγαλύτερο μέρος του αμαξώματος έχει μείνει απαράλλαχτο αλλά το splitter είναι λίγο πιο… νορμάλ και στην θέση της γιγαντιαίας αεροτομής βρίσκουμε ένα σαφώς πιο διακριτικό “ducktail” spoiler. Σε κάθε περίπτωση, τα φαρδιά φτερά, οι μεγάλοι αεραγωγοί που τροφοδοτούν με φρέσκο αέρα τα μηχανικά, ο διαχύτης, οι εξατμίσεις που καταλήγουν πίσω από τους πίσω τροχούς αλλά και οι ζάντες κράματος μαγνησίου (19 ιντσών εμπρός και 20 πίσω) που ντύνονται είτε με Michelin Pilot Sport Cup 2, είτε με Cup 2R δεν αλλάζουν ανεξαρτήτως διαμόρφωσης. Αν δεν μπορείς να αποφασίσεις ποια από τις δύο 911 DLS Turbo θέλεις, η Singer θα σου πουλήσει και τις δύο αεροτομές ώστε να τοποθετείς όποια θέλεις ανάλογα με την διάθεση σου.
Ούτε το design της καμπίνας αλλάζει αν και οι δύο διαμορφώσεις διαφέρουν στα χρώματα, τα υλικά που χρησιμοποιούνται και στον εξοπλισμό. Όποια και αν είναι η επιλογή του πελάτη πάντως, αυτός θα κάθεται στα σχεδόν αγωνιστικά bucket καθίσματα που αναμφίβολα προσφέρουν άφθονη υποστήριξη, θα κρατά στα χέρια του το πανέμορφο τιμόνι και θα βλέπει τα λιτά αλλά απολύτως ταιριαστά όργανα που παρέχουν τις απολύτως απαραίτητες πληροφορίες. Εδώ δεν υπάρχουν ψηφιακοί πίνακες οργάνων και οθόνες αφής για το infotainment. Το ίδιο το αυτοκίνητο είναι infotainment!
Όσον αφορά στα μηχανικά, πίσω από την καμπίνα των επιβατών “φωλιάζει” ένας twin-turbo, επίπεδος, εξακύλινδρος βενζινοκινητήρας 3.8 λίτρων τον οποίο εξέλιξε η ίδια η Singer και παράγει 710 άλογα ενώ διατηρεί την ικανότητα να στροφάρει άνετα πάνω από τις 9.000 σ.α.λ. αδιαφορώντας για το γεγονός ότι δεν είναι ατμοσφαιρικός! Η δύναμη περνά στον δρόμο από τους τροχούς του πίσω άξονα με τα ελαστικά των 345 χιλιοστών μέσω ενός 6-τάχυτου, μηχανικού κιβωτίου, οπότε δεν υπάρχει αμφιβολία για το ότι πρέπει να έχεις χέρια, θάρρος και γνώση για να δαμάσεις το συγκεκριμένο κτήνος. Η Singer δεν ανακοινώνει επίσημα επιδόσεις για την 911 DLS Turbo και αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, τα νούμερα δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία στην προκειμένη περίπτωση.
Η εμπειρία έχει σημασία και αυτή την εμπειρία θα ζήσουν μόλις 99 άνθρωποι καθώς ακριβώς τόσες θα κατασκευάσει η αμερικανική εταιρία, με τιμή που επίσης δεν έχει ανακοινωθεί αλλά σίγουρα θα υπερβαίνει τα 2 εκατομμύρια δολάρια που κοστίζει η… ταπεινή Dynamics & Lightweighting Study. Για την ιστορία, να σημειώσουμε ότι όποιος βρεθεί στο φετινό Goodwood Festival of Speed στην Αγγλία ή στην Καλιφόρνια κατά τη διάρκεια της Monterey Car Week θα έχει την ευκαιρία να θαυμάσει την Porsche 911 reimagined by Singer Dynamics & Lightweighting Study Turbo από κοντά. Εμείς θα μείνουμε στις φωτογραφίες ή σε κάποιο video αν και όταν προκύψει…