Το Mazda6 δεν είναι ξένο στην ελληνική αγορά. Μπορεί η τρέχουσα γενιά να συνέπεσε με την απουσία της ιαπωνικής εταιρίας από την ελληνική αγορά αλλά στις αρχές της δεκαετίας του 2000 όταν και παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, το μεσαίο sedan της Mazda τιμήθηκε από το ελληνικό αγοραστικό κοινό. Η 3η γενιά, που κυκλοφορεί ακόμα στην Ιαπωνία παρότι δεν είναι διαθέσιμη στη Β. Αμερική ή την Αγγλία από το ’21 και το ’23 αντίστοιχα, είναι φυσικά η πιο ολοκληρωμένη ενώ παραμένει ένα από τα πιο στιλάτα sedan στην αγορά παρότι παρουσιάστηκε στο κοινό το 2021 οπότε αρχίζει σιγά-σιγά να δείχνει τα χρόνια του. Σε κάθε περίπτωση, είναι ένας άξιος συνεχιστής της παράδοσης με το Mazda6 να είναι υπεύθυνο για 226.437 πωλήσεις από το λανσάρισμα του στην αγορά πριν από 22 χρόνια.
Αναμενόμενο αλλά καθόλου λιγότερο απογοητευτικό είναι το γεγονός ότι η Mazda δεν σκοπεύει να αντικαταστήσει το “6” με κάποιο νέο μοντέλο. Όπως αναφέρει η εταιρία στην επίσημη ανακοίνωση τον ρόλο του Mazda6 θα καλύψει η υπάρχουσα γκάμα της Mazda και πιο συγκεκριμένα η “CX” οικογένεια SUV και crossover της, κάτι που σίγουρα θα δυσαρεστήσει τους οπαδούς των παραδοσιακών sedans και των station-wagons με το μοναδικό μη-SUV που μπορεί να καλύψει το κενό που αφήνει πίσω του το Mazda6 να είναι το Mazda3 Sedan που ωστόσο δεν είναι διαθέσιμο ως wagon. Δεν είναι η πρώτη και σίγουρα δεν θα είναι η τελευταία φορά που ένα SUV ή crossover παίρνει τη θέση ενός κλασικού sedan, hatchback ή station wagon αλλά το έχουμε συνηθίσει πλέον και τολμώ να πω ότι δικαιολογείται ως απόφαση δεδομένου ότι το αγοραστικό κοινό τα προτιμά και οι κατασκευαστές δεν… χαλιούνται από τα αυξημένα περιθώρια κέρδους που προσφέρουν…
Πριν κλείσουμε, να σημειώσουμε ότι στην ανακοίνωση της η Mazda κάνει λόγο για την εγχώρια παραγωγή και κατ’ επέκταση την αγορά της Ιαπωνίας οπότε δεν αποκλείεται το Mazda6 να συνεχίσει για λίγο ακόμα σε κάποιες από τις υπόλοιπες αγορές όπου είναι διαθέσιμο εφόσον αυτές προμηθεύονται τα αυτοκίνητα τους από εργοστάσια εκτός της Ιαπωνίας. Πάντως για αντικαταστάτη, ούτε λόγος από την Mazda η οποία σπεύδει να διαψεύσει οποιαδήποτε φήμη κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο από τις αρχές του 2022 περίπου, όταν και ακούστηκε ότι προγραμματίζεται η 4η γενιά του Mazda6 με νέα αρχιτεκτονική, πίσω κίνηση και σύγχρονους, ισχυρούς κινητήρες. Νομίζω ότι πρέπει να το πάρουμε απόφαση. Η Mazda δεν σκοπεύει να συνεχίσει με το “6” – αυτό στο μέλλον μπορεί να αλλάξει αλλά δεν θα κρατήσουμε και την αναπνοή μας περιμένοντας…