Τον τελευταίο καιρό φαίνεται πως κάθε φορά που κοιτάμε προς την μεριά της Porsche η γερμανική εταιρία προσαρμόζει το πλάνο εξηλεκτρισμού της βάσει της ζήτησης που παρουσιάζει η αγορά. Αυτή τη φορά τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά καθώς δεν θα αναφερθούμε στο πώς αλλάζει το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα της Porsche αλλά στην πιο ενδιαφέρουσα αλλαγή που περιλαμβάνει αυτό. Γνωρίζουμε για παράδειγμα ότι η ηλεκτρική ναυαρχίδα της γερμανικής μάρκας, ένα μεγάλο, πολυτελές SUV το οποίο θα τοποθετηθεί πάνω ακόμα και από την Cayenne δεν θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική. Όχι μόνο αυτό αλλά απ’ ότι καταλαβαίνουμε δεν θα λανσαριστεί καν αρχικά ως ηλεκτρική, με τον επικεφαλής της Porsche να δηλώνει ότι θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του μόνο με θερμικά και plug-in υβριδικά κινητήρια σύνολα ενώ ταυτόχρονα, θα επεκταθεί ο κύκλος ζωής των θερμικών Cayenne και Panamera!
Οι νέες, ενδιαφέρουσες πληροφορίες αφορούν το άλλο άκρο της γκάμας της Porsche και πιο συγκεκριμένα τις επερχόμενες Boxster και Cayman. Ακόμα πιο συγκεκριμένα, αφορά τις κορυφαίες εκδοχές τους καθώς οι υπόλοιπες θα είναι με βάση τα τωρινά δεδομένα αμιγώς θερμικές. Δεδομένου του κόστους που προέρχεται από την προσαρμογή του μεσοπρόθεσμου προγράμματος, το οποίο αγγίζει τα 3.1 δισεκατομμύρια ευρώ, είναι λογικό για την Porsche να κοιτάξει στις… αποθήκες της για να δει τι μπορεί να χρησιμοποιήσει ώστε να δημιουργήσει συνέργειες και οικονομίες κλίμακας. Αυτό που βρήκε η Porsche είναι ο νέος υβριδικός επίπεδος 6-κύλινδρος βενζινοκινητήρας που πραγματοποίησε το ντεμπούτο του πριν από μερικές εβδομάδες και όπως φαίνεται, μπορεί να χωρέσει στο πλαίσιο των νέων Boxster/Cayman.
Ο λόγος είναι διπλός. Καταρχάς, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο 4-κύλινδρος boxer της τρέχουσας γενιάς δεν πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 7, ούτε συμφέρει να τροποποιηθεί ώστε να τις πληροί. Επιπλέον, ο νέος “T-Hybrid” κινητήρας της Porsche είναι περίπου 110 χιλιοστά πιο κοντός από τον αμιγώς θερμικό twin-turbo των στάνταρ εκδόσεων και αυτό τον καθιστά ιδανικό υποψήφιο για τις Boxster/Cayman δεδομένων των περιορισμών όσον αφορά στο packaging. Επί της ουσίας λοιπόν, η Porsche ανασταίνει το αρχικό, επιτυχημένο επιχειρηματικό πλάνο των entry-level μοντέλων με έναν ελαφρώς detuned κινητήρα από την 911 σε ένα πιο προσιτό και πιο “εύκολο” κεντρομήχανο πλαίσιο. Έτσι βγαίνουν όλοι κερδισμένοι: η Porsche βρίσκει τρόπο να δημιουργήσει συνέργειες και οι πελάτες θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν τον ήχο, τις δονήσεις και την αίσθηση του εμβληματικού γερμανικού επίπεδου 6κύλινδρου.