Και η Hyundai στο Pikes Peak με το Ioniq 5 N TA Spec!

Και η Hyundai στο Pikes Peak με το Ioniq 5 N TA Spec!

Τα τελευταία χρόνια πολλοί κατασκευαστές έχουν λάβει μέρος στην διασημότερη ανάβαση σε ολόκληρο τον κόσμο, το Pikes Peak International Hillclimb. Άλλοι ήταν πιο χαλαροί ως προς τις προσδοκίες και τους στόχους τους και άλλοι αποφάσισαν να συμμετέχουν για να καταρρίψουν κάποιο ρεκόρ. Άλλοι τα κατάφεραν και άλλοι όχι γιατί αυτή είναι η φύση των motorsports για να μην πούμε της ζωής. Τελευταία σε αυτή τη μεγάλη λίστα είναι η Hyundai που αποφάσισε να δημιουργήσει το πιο σκληροπυρηνικό Ioniq 5 N μέχρι τώρα και να το ταξιδέψει μέχρι το Κολοράντο των Η.Π.Α. για να προσπαθήσει να κατακτήσει την κορυφή του βουνού με αυτό. Ο λόγος για το Hyundai Ioniq 5 N Time Attack Spec που δεν χρειάζεται ιδιαίτερη παρατηρητικότητα για να εντοπίσει κάποιος τις διαφορές με το στάνταρ μοντέλο.

Καταρχάς, το αγωνιστικό ηλεκτρικό της κορεατικής μάρκας εξοπλίζεται με ένα εξαιρετικά επιθετικό bodykit που αποτελεί από ένα τεράστιο splitter στο εμπρός μέρος, νέα μαρσπιέ, φαρδύτερα φτερά και μία γιγαντιαία αεροτομή που συνδυάζεται με έναν εξίσου μεγάλο διαχύτη στο πίσω μέρος για να παράγουν αθροιστικά την μέγιστη δυνατή downforce. Εφόσον τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που συμμετέχουν στο Pikes Peak δεν επηρεάζονται από την χαμηλότερη πυκνότητα του αέρα από πλευράς απόδοσης κινητήριου συνόλου, μένει μόνο η αεροδυναμική που πλήττεται και αυτός είναι ο λόγος που βλέπουμε (και) την Hyundai να καταφεύγει στη λύση ενός εξωφρενικού bodykit. Κατά τα άλλα, υπάρχουν οι πανέμορφες και πανάλαφρες σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών που ντύνονται με slick ελαστικά της Yokohama και φιλοξενούν το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης με 6-πίστονες δαγκάνες στους τροχούς του εμπρός άξονα και τετραπίστονες στους πίσω.

Αναβαθμισμένη είναι και η ανάρτηση με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ αλλά αυτό που έχει περισσότερο ενδιαφέρον, είναι ότι το Ioniq 5 TA Spec είναι αρκετά… εργοστασιακό κατά τα άλλα. Το κινητήριο σύνολο έχει μείνει ίδιο με μοναδική εξαίρεση το γεγονός ότι η Hyundai κατάφερε μέσα από το λογισμικό να “ξεκλειδώσει” γύρω στους 37 ίππους επιπλέον, οπότε το αγωνιστικό προσφέρει κάτι λιγότερο από 680 άλογα, όμως η εταιρία δεν αποκαλύπτει περισσότερα στοιχεία για την μπαταρία – αν έμεινε η ίδια για παράδειγμα ή αν αντικαταστάθηκε με μία μικρότερης χωρητικότητας ώστε να μειωθεί δραστικά το βάρος. Όσον αφορά στην καμπίνα, υπάρχουν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας αλλά και το… ενισχυμένο N Active Sound+ σύστημα της μάρκας που μέσα από τα τροποποιημένα ηχεία του μπορεί να παράγει ήχο έντασης έως 120 db για αυτούς που λένε ότι τα ηλεκτρικά είναι βαρετά επειδή είναι αθόρυβα! Αξίζει να αναφέρουμε πάντως ότι ο ήχος δεν είναι μόνο για το εφέ καθώς σύμφωνα με την Hyundai βελτιώνει σημαντικά τις πληροφορίες που λαμβάνει ο οδηγός. Μαζί με το Ioniq 5 N TA Spec, δύο ακόμα Ioniq 5 N θα λάβουν μέρος στην θρυλική ανάβαση με στόχο το ρεκόρ ταχύτερου χρόνου για αμιγώς ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής, οπότε οι μοναδικές επεμβάσεις που έχουν γίνει σε αυτά σχετίζονται με την ασφάλεια. Κλείνοντας να αναφέρουμε ότι φέτος το Pikes Peak International Hillclimb θα λάβει χώρα στις 23 Ιουνίου ενώ η Hyundai δεν θα είναι ο μοναδικός κατασκευαστής που θα συμμετάσχει με ένα ηλεκτρικό αφού το ίδιο θα κάνει και η Ford με το επίσης εντυπωσιακό F-150 Lightning Supertruck EV.

Prev Post Η Volvo θα εκδόσει το πρώτο διαβατήριο μπαταρίας!
Next Post BMW 1 – Έτοιμη για παρουσίαση
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook