Ioniq 5 N – Επίδειξη υψηλής τεχνογνωσίας από την Hyundai

Ioniq 5 N – Επίδειξη υψηλής τεχνογνωσίας από την Hyundai

Το Ioniq 5 N της Hyundai, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο υψηλών επιδόσεων της μάρκας N – παρουσιάστηκε επίσημα στο Goodwood Festival of Speed στο West Sussex της Αγγλίας. Το IONIQ 5 N αντιπροσωπεύει το ηλεκτρικό μέλλον της μάρκας N και έναν νέο τρόπο για τους λάτρεις των υψηλών επιδόσεων να εξηλεκτρίσουν το πάθος τους για οδήγηση στο δρόμο και την πίστα. Το νέο μοντέλο αντιπροσωπεύει τη δέσμευση της Hyundai να προσφέρει κινητικότητα υψηλής ποιότητας εστιάζοντας στον οδηγό. Η μάρκα N επέστρεψε στο WRC το 2014 και η επακόλουθη επιτυχία της με πολλαπλά Παγκόσμια Πρωταθλήματα εμφύσησε στη Hyundai ένα DNA νίκης, το οποίο αντικατοπτρίζεται στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων N. Αυτή η δυναμική συνεχίζεται με την ηλεκτροκίνηση, καθώς το πολυβραβευμένο IONIQ 5 βασιζόμενο στην πλατφόρμα E-GMP παρέχει την τέλεια βάση για τη δημιουργία του πρώτου EV υψηλών επιδόσεων της μάρκας N.

Το IONIQ 5 N καθιερώνει τη Hyundai N ως τεχνολογική δύναμη και πρωτοστατεί σε προηγμένες τεχνολογίες που στη συνέχεια θα εφαρμοστούν σε όλα τα ηλεκτροκίνητα (EV) μοντέλα της Hyundai με στρατηγικό στόχο την αύξηση της συνολικής ανταγωνιστικότητας της μάρκας. Το IONIQ 5 N αντιπροσωπεύει το πρώτο βήμα της στρατηγικής αυτής, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα ηλεκτρικά μοντέλα N. Το IONIQ 5 N συνδυάζει την Electrified-Global Modular Platform (E-GMP) του βασικού μοντέλου με τις τεχνολογίες N που βασίζονται στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και αξιοποιεί την τεχνογνωσία της N από τα ηλεκτροκίνητα «Rolling Labs» για να μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες υψηλών επιδόσεων της ηλεκτροκίνησης και να διασφαλίσει ότι ανταποκρίνεται στους τρεις πυλώνες επιδόσεων της N: Corner Rascal, Racetrack Capability και Everyday Sportscar.

Οι δυνατότητες Corner Rascal του IONIQ 5 N ξεκινούν με βελτιώσεις στη βασική δομή του πλαισίου του (BIW) με 42 επιπλέον σημεία συγκόλλησης και 2,1 μέτρα επιπλέον κολλών. Η στήριξη των κινητήρων και της μπαταρίας είναι ενισχυμένη, ενώ τα εμπρός και πίσω υποπλαίσια έχουν επίσης ενισχυθεί για χάρη της ακαμψίας. Τα εμπνευσμένα από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι ημιαξόνια χρησιμοποιούνται τόσο μπροστά όσο και πίσω και έχουν ενισχυθεί προκειμένου να αντέχουν τη μεγαλύτερη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, μειώνοντας παράλληλα τη μη αναρτώμενη μάζα σε συνδυασμό με τις σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου των 21 ιντσών. Για να βελτιωθεί η απόκριση και η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, η κολόνα τιμονιού του IONIQ 5 N έχει ενισχυθεί προκειμένου να έχει ακόμα καλύτερη ακαμψία. Επιπλέον, το αυτοκίνητο διαθέτει ένα ειδικά ρυθμισμένο σύστημα διεύθυνσης N R-MDPS (Rack-Mounted Motor-Driven Power Steering) με μεγαλύτερη σχέση και βελτιωμένο ως προς την επίδραση της ροπής.

Αυτές οι βελτιώσεις έχουν ως αποτέλεσμα μια πιο άμεση εμπειρία διεύθυνσης με αυξημένη πληροφόρηση που θα εμπνέει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους οδηγούς. Το N Pedal αναπτύχθηκε ως λύση για την αντιμετώπιση του εγγενούς βάρους και μεγέθους των EVs, ενώ παράλληλα στοχεύει στην επίτευξη των χαρακτηριστικών απόκρισης χειρισμού που παρατηρούνται στα νικηφόρα i20 N WRC της Hyundai στο πρωτάθλημα WRC. Αυτή η έξυπνη λειτουργία λογισμικού, που υπάρχει στο IONIQ 5 N, έχει σχεδιαστεί για να παρέχει άμεση συμπεριφορά στο στρίψιμο και αυξημένη ευαισθησία στο γκάζι. Βασιζόμενο σε παρόμοια τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας του i-Pedal, το N Pedal δίνει προτεραιότητα στη γρήγορη και συναρπαστική οδήγηση στις στροφές έναντι της καλύτερης εκμετάλλευσης της ενέργειας. Χρησιμοποιώντας την ισχύ επιβράδυνσης, δημιουργείται μια επιθετική μεταφορά βάρους, με αποτέλεσμα την πιο δυναμική είσοδο στις στροφές.

Το N Drift Optimizer συμβάλλει στη διατήρηση της γωνίας drift, εξισορροπώντας πολλαπλά συστήματα ελέγχου του οχήματος που ανταποκρίνονται σε δεδομένα πραγματικού χρόνου. Η ενσωματωμένη λειτουργία Torque Kick Drift επιτρέπει στον οδηγό να προσομοιώνει τη λειτουργία του συμπλέκτη των πισωκίνητων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για σενάρια που απαιτούν άμεση έναρξη του drift. Αυτό είναι αποτέλεσμα της εξελιγμένης τεχνολογίας ηλεκτρονικού ελέγχου. Η κατανομή ροπής N Torque Distribution παρέχει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής εμπρός και πίσω η οποία μπορεί να ρυθμιστεί σε 11 επίπεδα. Το e-LSD (ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό) στον πίσω άξονα βελτιστοποιεί την απόδοση και τον έλεγχο στις στροφές. Οι πρόσθετοι αισθητήρες τροχών και η μεγαλύτερη δυνατότητα απόσβεσης χάρη στα μεγαλύτερα αμορτισέρ διευρύνει το εύρος επιδόσεων της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης.

Το ισχυρό EV επωφελείται από διάφορες τεχνικές βελτιώσεις. Οι ηλεκτροκινητήρες του περιστρέφονται μέχρι τις 21.000 σ.α.λ. αποδίδοντας 478 kW / 650 PS με ενεργοποιημένο το N Grin Boost. Αυτό είναι αποτέλεσμα του μετατροπέα δύο σταδίων με την αυξημένη ενεργειακή απόδοση για την ακόμα καλύτερη απόδοση ισχύος από τη νέα μπαταρία των 84 kWh. Αρκετά καινοτόμα χαρακτηριστικά βοηθούν τις επιδόσεις στην πίστα. Το N Grin Boost μεγιστοποιεί την επιτάχυνση με αύξηση της ισχύος για 10 δευτερόλεπτα και το N Launch Control παρέχει τρία διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης για την ταχύτερη δυνατή εκκίνηση, επιτρέποντας στους οδηγούς να εκκινούν το όχημά τους με τρόπο ανάλογο ενός καθαρόαιμου αγωνιστικού. Ταυτόχρονα το Track SOC (κατάσταση φόρτισης) υπολογίζει αυτόματα την κατανάλωση της μπαταρίας ανά γύρο. Το IONIQ 5 N θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς και στη θερμική διαχείριση στις δύσκολες συνθήκες μιας πίστας. Σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του, το IONIQ 5 N διαθέτει μεγαλύτερη αντοχή στη μείωση της απόδοσης λόγω θερμότητας – και στον περιορισμό της μέγιστης ισχύος λόγω υπερθέρμανσης.

Το σύστημα θερμικής διαχείρισης της μπαταρίας είναι αναβαθμισμένο, με αυξημένη επιφάνεια ψύξης, καλύτερο ψυγείο λαδιού κινητήρα και ψύκτη μπαταρίας. Τα ανεξάρτητα ψυγεία για την μπαταρία και τον κινητήρα μεγιστοποιούν την αντίσταση του IONIQ 5 N στην υποβάθμιση της απόδοσης πριν και κατά τη διάρκεια έντονης οδήγησης σε πίστα. Η λειτουργία N Race βελτιστοποιεί περαιτέρω την αντοχή του EV στην πίστα, δίνοντας στους οδηγούς πιο άμεσο έλεγχο της κατανάλωσης ενέργειας. Το N Race εφαρμόζει μια προσέγγιση που προέρχεται από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό για τη μεγιστοποίηση των πόρων για τους ταχύτερους δυνατούς χρόνους. Οι αλλαγές αυτές των ρυθμίσεων απαιτούν κανονικά μια ομάδα μηχανικών και τον ανάλογο εξοπλισμό, στο IONIQ 5 N όμως γίνονται τόσο εύκολα όσο το πάτημα μερικών κουμπιών. Με το N Race, οι οδηγοί έχουν τη στρατηγική επιλογή να δώσουν προτεραιότητα είτε στην «Αντοχή» είτε στο «Σπριντ». Η «Αντοχή» μεγιστοποιεί την αυτονομία στην πίστα, κάτι που επιτυγχάνεται με τον περιορισμό της μέγιστης ισχύος, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την πιο αργή αύξηση της θερμοκρασίας.

Συγκριτικά, το «Σπριντ» δίνει προτεραιότητα στην ισχύ και παρέχει μικρότερα διαστήματα πλήρους ενέργειας. Αυτό θα βοηθήσει τους οδηγούς να διαχειριστούν με ακρίβεια τη στρατηγική ενέργειας και να δημιουργήσουν ένα ιδανικό παράθυρο επιδόσεων για την επίτευξη των οδηγικών τους στόχων. Το IONIQ 5 N διαθέτει φρένα N-tuned, τα οποία αποτελούν το πιο ισχυρό σύστημα πέδησης που έχει παρουσιάσει η Hyundai. Διαθέτει εμπρός δίσκους 400 mm με τετραπίστονες monobloc δαγκάνες και πίσω δίσκους 360 mm. Τα φρένα αυτά είναι κατασκευασμένα από νέα, ελαφριά υλικά και με βελτιστοποιημένη ροή αέρα για καλύτερη ψύξη. Επιπλέον, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση (regen) που χρησιμοποιείται συνήθως για αυξημένη οικονομία ενέργειας έχει επαναπροσδιοριστεί στο IONIQ 5 N για να βελτιώσει την απόδοση των φρένων. Χρησιμεύει ως η κύρια πηγή ισχύος πέδησης, ενώ τα μηχανικά φρένα συμβάλλουν με πρόσθετη δύναμη πέδησης όταν απαιτείται, εξασφαλίζοντας αυξημένη αντοχή στην πίστα.

Για να αντιμετωπίσουν τις σκληρές απαιτήσεις πέδησης της πίστας Nürburgring Nordschleife, οι μηχανικοί της Hyundai N σχεδίασαν το N Brake Regen, ένα ειδικό σύστημα πέδησης N που αναπτύχθηκε αποκλειστικά για το IONIQ 5 N. Προσφέρει έως και μέγιστη επιβράδυνση 0,6 G – κορυφαία τιμή στην αυτοκινητοβιομηχανία – μόνο μέσω του N Brake Regen και παραμένει ενεργό κατά την επέμβαση του ABS με μέγιστο τα 0,2 G. Ο κίνδυνος εξασθένισης των φρένων λόγω του σχετικού βάρους του EV ελαχιστοποιείται με τη μεγιστοποίηση της δύναμης πέδησης regen, η οποία έχει ως αποτέλεσμα τη χαμηλότερη ισχύ πέδησης που εφαρμόζεται στα μηχανικά φρένα. Όπως σε ένα καθημερινό sportscar, το IONIQ 5 N προσφέρει συναρπαστική αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων μέσω του ενσωματωμένου N e-shift και του N Active Sound +. Το N e-shift προσφέρει μια ρεαλιστική αίσθηση ελέγχου της παροχής ισχύος και της αίσθησης αλλαγής ταχυτήτων, ενώ το N Active Sound + λειτουργεί επιπρόσθετα για να προσφέρει όχι μόνο έναν φουτουριστικό ήχο EV, αλλά και ήχους κινητήρα και εξάτμισης ανάλογους με έναν κινητήρα βενζίνης για μια πιο ρεαλιστική εμπειρία πίσω από το τιμόνι.

Συνδυαστικά, αναβαθμίζουν την οδηγική απόλαυση, προσομοιώνοντας την αίσθηση και τον ήχο ενός συμβατικού αυτοκινήτου.  Πολλοί οπαδοί της γρήγορης οδήγησης έχουν επικρίνει την έλλειψη συμμετοχικότητας του οδηγού πίσω από το τιμόνι πολλών ηλεκτροκίνητων (EV) οχημάτων. Γι’ αυτό οι μηχανικοί της Hyundai N ανέπτυξαν τις λειτουργίες N e-shift και N Active Sound + για να προσφέρουν μεγαλύτερη συμμετοχή του οδηγού και, συνεπώς, ακριβέστερο έλεγχο της δυναμικής οδήγησης του IONIQ 5 N. Το N e-shift προσομοιώνει τη λειτουργία ενός οκτατάχυτου κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) των αυτοκινήτων N με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE). Συγκεκριμένα, προσομοιώνει μια αλλαγή ταχυτήτων ελέγχοντας την ροπή του κινητήρα και προσφέροντας ένα αίσθημα αλλαγής σχέσεων. Το αποτέλεσμα είναι μία πιο διαδραστική εμπειρία οδήγησης που μοιάζει πιο κοντά στα ICE από ό,τι τα προηγούμενα EV.

Το N Active Sound+ συνδυάζεται με το N e-shift για να βελτιώσει την οδηγική εμπειρία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ενσωματώνει ένα σύστημα 10 ηχείων (οκτώ εσωτερικά, δύο εξωτερικά) που προσφέρει τρεις ξεχωριστές επιλογές ήχου. Η Ignition προσομοιώνει τον ήχο των κινητήρων 2.0T της N και η Evolution παρέχει ένα χαρακτηριστικό ήχο υψηλών επιδόσεων εμπνευσμένο από το RN22e. Η Supersonic είναι μια μοναδική ιδέα εμπνευσμένη από δικινητήρια μαχητικά αεροσκάφη, με μεταβλητή ένταση ήχου κατά τη διάρκεια των στροφών. Στόχος του N Active Sound+ είναι να παρέχει στους οδηγούς μια ακουστική αναφορά για να εκτιμούν την παρεχόμενη ισχύ. Το IONIQ 5 N είναι επίσης εξοπλισμένο με το N Road Sense, το οποίο συνιστά αυτόματα την ενεργοποίηση του N Mode όταν εντοπίζονται πινακίδες με αλλεπάλληλες στροφές, δίνοντας τη δυνατότητα στους οδηγούς να απολαμβάνουν κάθε δευτερόλεπτο της οδήγησής τους στο έπακρο (διαθέσιμο μόνο στην ΕΕ).

Στοιχεία σχεδιασμού που βελτιώνουν τις επιδόσεις

Το αμάξωμα του IONIQ 5 N έχει επιπρόσθετα πολλά σχεδιαστικά στοιχεία που βελτιώνουν τις επιδόσεις – όπως μαύρα διακοσμητικά στοιχεία και πίσω αεροτομή – τα οποία τονίζουν τις σπορ πτυχές του βασικού μοντέλου και βελτιστοποιούν τις δυνατότητες οδήγησης. Το μοντέλο N διαφοροποιείται περαιτέρω από το στάνταρ IONIQ 5 και στις αναλογίες. Είναι συνολικά 20 mm πιο χαμηλό, 50 mm πιο πλατύ στο κάτω μέρος για να φιλοξενεί φαρδύτερα ελαστικά και 80 mm πιο μεγάλο λόγω του πιο εμφανή διαχύτη. Στο εμπρός μέρος, υπάρχει η N Mask με λειτουργικό πλέγμα με κουρτίνα αέρα και πτερύγια αέρα για επιπλέον ψύξη. Ένα σπόιλερ διατρέχει το κάτω μέρος του προφυλακτήρα για να τονίσει την δυναμική του αυτοκινήτου. Το αποκλειστικό Luminous Orange του ηλεκτρικού N στο κάτω μέρος του μαύρου καλύμματος του μπροστινού προφυλακτήρα συνεχίζεται κατά μήκος στα πλαϊνά, δίνοντας στο IONIQ 5 N μια εμφάνιση έτοιμη για την πίστα.

Αυτή η εντύπωση ενισχύεται περαιτέρω από τις σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών που φορούν ελαστικά υψηλής πρόσφυσης 275/35R21 Pirelli P-Zero για βελτιωμένη οδήγηση και χειρισμό και καλύτερη πρόσφυση στις επιδόσεις στην πίστα. Στο πίσω μέρος, η εξέχουσα, μόνο για το N, αεροτομή τύπου φτερούγας, μαζί με τον πίσω διαχύτη και την έξοδο αέρα σε πορτοκαλί χρώμα, βοηθούν στον έλεγχο της ροής του αέρα για την βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση, τονίζοντας περαιτέρω την ικανότητα υψηλών επιδόσεων του IONIQ 5 N. Ενσωματωμένο στην αεροτομή είναι ένα τριγωνικό φως φρένων HMSL. Κάτω από την πίσω πόρτα υπάρχει ένα αποκλειστικό μαύρο κάλυμμα προφυλακτήρα N με γραφικά αντανακλαστικά με καρό σημαία…

Το εσωτερικό του IONIQ 5 N μεταφέρει το στιλ της γκάμας N με την εφαρμογή του σήματος N σε διάφορα σημεία, όπως στο τιμόνι, στα καθίσματα, στα πάνελ των θυρών, στα μεταλλικά πεντάλ κ.λπ.. Το επανασχεδιασμένο τιμόνι N φέρει για πρώτη φορά σε περίοπτη θέση το λογότυπο N, το οποίο πλαισιώνεται από διακόπτες N που ρυθμίζουν το επιθυμητό προφίλ οδήγησης. Αυτά τα προφίλ μπορούν να προσαρμοστούν και να αντιστοιχιστούν σε κάθε διακόπτη σε διάφορους συνδυασμούς για να μεγιστοποιήσουν την απολαυστική οδηγική εμπειρία του IONIQ 5 N. Ο διακόπτης N Grin Boost επιτρέπει την άμεση και διαισθητική πρόσβαση για τη μεγιστοποίηση της επιτάχυνσης. Τα paddles είναι ιδανικά τοποθετημένα κοντά στα ακροδάχτυλα του οδηγού για την ενεργοποίηση των λειτουργιών N e-shift και N Pedal.

Η κεντρική κονσόλα του IONIQ 5 N είναι βελτιστοποιημένη για οδήγηση στην πίστα με στήριξη στις επιγονατίδες και τη κνήμη, καθώς και συρόμενο υποβραχιόνιο. Μια προέκταση στο κάτω μέρος της κονσόλας ενισχύει την ακαμψία για περαιτέρω υποστήριξη της σπορ οδήγησης. Για καθημερινή χρήση, υπάρχουν θύρες USB-C, ασύρματη φόρτιση και ποτηροθήκες. Τα καθίσματα N διαθέτουν ενισχυμένα πλαϊνά, έτσι ώστε ακόμα και αν εμφανιστεί έντονη πλευρική επιτάχυνση κατά τη διάρκεια απότομων στροφών, να στηρίζουν σταθερά το άνω και κάτω μέρος του σώματος για να διατηρείται πάντα σταθερή η σωστή στάση οδήγησης. Τα σπορ καθίσματα N είναι τοποθετημένα περίπου 20 mm χαμηλότερα σε σχέση με του βασικού μοντέλου, σχεδιασμένα για πελάτες που επιδιώκουν οδηγική συμπεριφορά υψηλών επιδόσεων. Τα λογότυπα N είναι τοποθετημένα μπροστά και πίσω από τα καθίσματα με φωτισμό καλωσορίσματος.

Λόγω του χαρακτήρα οδήγησης N, τα πεντάλ του IONIQ 5 N είναι βελτιστοποιημένα για επαφή των ποδιών σε περιπτώσεις οδήγησης σε πίστα που περιλαμβάνουν υπερστροφή, drifting και πλαγιολισθήσεις, μειώνοντας τον κίνδυνο γλιστρήματος των ποδιών. Το υποπόδιο είναι βελτιστοποιημένο ώστε να διατηρεί σταθερή στάση οδήγησης ανά πάσα στιγμή, συμπεριλαμβανομένων των ισχυρών στιγμών επιβράδυνσης.

Prev Post Η Maserati αποχαιρετά τον V8 με τις Ghibli 334 Ultima και Levante V8 Ultima
Next Post Με έως 2.300 άλογα η Koenigsegg Gemera
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook