Η BMW ποντάρει στην εξέλιξη των Μ.Ε.Κ.

Η BMW ποντάρει στην εξέλιξη των Μ.Ε.Κ.

Η BMW έχει επανειλημμένα εκφράσει την διαφωνία της με την στρατηγική των νομοθετών, κατά κύριο λόγο αλλά όχι αποκλειστικά της Ευρώπης, όσον αφορά στην επίτευξη του στόχου της δραστικής μείωσης των εκπομπών ρύπων των νέων αυτοκινήτων. Έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι η δαιμονοποίηση και διαφαινόμενη κατάργηση (έμμεση ή άμεση) μίας τεχνολογίας δεν είναι ο σωστός δρόμος προς τα εμπρός, ούτε ο εξαναγκασμός μίας ολόκληρης βιομηχανίας προς έναν συγκεκριμένο δρόμο. Στόχος θα πρέπει να είναι η μείωση των εκπομπών ρύπων και ο τρόπος με τον οποίο θα επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα έπρεπε να είναι στο χέρι των κατασκευαστών οι οποίοι θα έπρεπε να έχουν την ελευθερία να χρησιμοποιήσουν κάθε μέσο. Με βάση αυτή τη φιλοσοφία λοιπόν, δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι η BMW συνεχίζει την εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης με μία σειρά πατεντών να δείχνουν ότι η γερμανική εταιρία εξερευνάει την οδό της “pre-chamber” ανάφλεξης.

Ιστορικά, η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιούνταν ευρέως σε πετρελαιοκινητήρες έως την δεκαετία του ’80 για να βελτιώσει την αποδοτικότητα της ανάφλεξης σε χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα, να μειώσει τον παραγόμενο θόρυβο και να εξασφαλίσει ομαλότερη λειτουργία ενώ τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία αυτή έχει κάνει την επανεμφάνιση της μέσα από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού – βλ. Formula 1. Ενώ όμως εκεί στόχος είναι η μεγιστοποίηση της απόδοσης, η BMW χρησιμοποιεί την ίδια τεχνολογία για την μεγιστοποίηση του efficiency. Σύμφωνα με τις πατέντες που κατατέθηκαν στο αρμόδιο γραφείο της Ε.Ε. η συσκευή που έχει εξελίξει η εταιρία περιλαμβάνει έναν προθάλαμο με ανοίγματα “υπερχείλισης” που οδηγούν στον κύριο θάλαμο καύσης. Το μίγμα αέρα/καυσίμου περνά στον προθάλαμο όπου αναφλέγεται με ένα μπουζί το οποίο από μόνο του είναι μοναδικό καθώς έχει ειδική κατασκευή που επιτρέπει την βέλτιστη διαχείριση των θερμικών φορτίων και αποτρέπει τις ανεπιθύμητες αναφλέξεις.

Με τη νέα τεχνολογία, η BMW δεν σκοπεύει μόνο να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων αλλά ταυτόχρονα, να αυξήσει την ισχύ του κινητήρα και την μακροζωία του. Ένα ακόμα πλεονέκτημα της “pre-chamber combustion” τεχνολογίας είναι η προσαρμοστικότητα της καθώς μπορεί να εφαρμοστεί σε ολόκληρο το εύρος κινητήρων της BMW, από τους μικρούς 3-κύλινδρους έως τους θηριώδεις V8. Το μειονέκτημα της, αν μη τι άλλου ένα από αυτά, είναι φαντάζομαι η αυξημένη πολυπλοκότητα που ενδεχομένως να οδηγεί και σε αυξημένο βάρος αλλά έτσι είναι η ζωή. Δίνεις κάτι για να πάρεις κάτι άλλο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η BMW δεν είναι διατεθειμένη να πετάξει λευκή πετσέτα στο ρινκγ των θερμικών κινητήρων καθώς είναι προφανές ότι βλέπει πως η υπάρχουσα τεχνολογία έχει ακόμα να προσφέρει πολλά με την απαιτούμενη εξέλιξη…

Prev Post Skoda Elroq – Με έως 300 ίππους το νέο, ηλεκτρικό compact SUV
Next Post Honda και Nissan εστιάζουν στα πλαστικά!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook