Πριν από σχεδόν δύο εβδομάδες η Mazda αποκάλυψε το δεύτερο μοντέλο “νέας ενέργειας” που εξελίχθηκε και κατασκευάζεται σε συνεργασία με την Changan Automobile. Ένα άκρως εντυπωσιακό crossover μήκους 4.85 μέτρων που ανήκει στην ίδια οικογένεια με το εξίσου εντυπωσιακό EZ-6 sedan το οποίο πραγματοποίησε το ντεμπούτο του τέτοια εποχή πριν από 12 μήνες. Οι ομοιότητες ανάμεσα στο EZ-60 SUV και το EZ-6 sedan δεν κρύβονται καθώς αμφότερα τα δύο μοντέλα είναι μοντέρνα, επιθετικά και δυναμικά αλλά αμφότερα διατηρούν την κομψότητα και την καλώς εννοούμενη σχεδιαστική λιτότητα στην οποία μας έχει συνηθίσει η ιαπωνική εταιρία.
Όπως αναφέραμε και στην επίσημη πρώτη του EZ-60, ο σχεδιασμός του βασίζεται σε αυτόν του Arata Concept αλλά “χτίζει” πάνω του και είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Mazda παρότι διαφοροποιείται αισθητά από την τρέχουσα ταυτότητα της εταιρίας. Το σχήμα και το μέγεθος της γρίλιας έχει διατηρηθεί αλλά διακοσμείται πλέον με μία λεπτή γραμμή LED η οποία συνεχίζει προς τα πλαϊνά και ενώνεται με τα εξίσου λεπτά, LED εμπρός φωτιστικά σώματα. Για τα πλαϊνά δεν έχουμε να πούμε πολλά καθώς λειτουργούν απλά ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο εμπρός και το πίσω μέρος, αν και οφείλουμε να παρατηρήσουμε τόσο τις κρυφές χειρολαβές όσο και τις κάμερες που έχουν πάρει την θέση των συμβατικών καθρεπτών ενώ πίσω συνεχίζει η ίδια φιλοσοφία με highlights το έντονα κεκλιμένο τζάμι, την κάθετη πίσω πόρτα και τα λεπτά LED φανάρια που εκτείνονται μέχρι τα φτερά προσδίδοντας επιπλέον πλάτος και παρουσία στο αυτοκίνητο.
Εξίσου μοντέρνο και σύγχρονο είναι και το εσωτερικό του Mazda EZ-60 με τις φωτογραφίες που έδωσε για πρώτη φορά στη δημοσιότητα η ιαπωνική μάρκα να δείχνουν μία οθόνη 5K μεγέθους 26.45 ιντσών η οποία καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Η διαφορά του EZ-60 με άλλες τέτοιου είδους διαμορφώσεις που έχουμε δει στο παρελθόν είναι ότι στην περίπτωση της Mazda αυτή είναι μία οθόνη και όχι πολλαπλές οι οποίες φιλοξενούνται σε ένα ενιαίο πάνελ. Σαν να μην έφτανε αυτό, το νέο crossover εξοπλίζεται με ένα σύστημα head-up display επαυξημένης πραγματικότητας 100 ιντσών που προβάλλει όλες τις πληροφορίες που μπορεί να χρειαστεί ο οδηγός στο παρμπρίζ και άρα δεν απαιτεί από αυτόν να πάρει το βλέμμα και την προσοχή του από τον δρόμο. Το μόνο αρνητικό, κρίνοντας αποκλειστικά βάσει ασφάλειας και εργονομίας, είναι ότι η Mazda φαίνεται να έχει αφαιρέσει πρακτικά όλα τα φυσικά χειριστήρια τόσο από το ταμπλό όσο και από την κεντρική κονσόλα, ακολουθώντας ένα υπερβολικά μινιμαλιστικό στιλ που θυμίζει έντονα την Tesla.
Όσον αφορά στα μηχανικά, η Mazda παρέχει μερικές επιπλέον, ενδιαφέρουσες πληροφορίες που δεν είχαμε μέχρι τώρα. Δηλώνει για παράδειγμα ότι η κατανομή βάρους αγγίζει το ιδανικό 50:50, πως η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω και πως τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ ανταποκρίνονται σε κάθε απαίτηση του οδηγού είτε μιλάμε για σπορ οδήγηση, είτε για άνεση. Επίσης, χωρίς να αποκαλύπτει πολλές λεπτομέρειες, δηλώνει πως το EZ-60 θα είναι διαθέσιμο τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό όσο και σε plug-in υβριδική έκδοση με το πρώτο να προσφέρει αυτονομία 600 χιλιομέτρων και το δεύτερο μεγαλύτερη των 1.000 χιλιομέτρων με την μπαταρία φορτισμένη και το ρεζερβουάρ καυσίμου γεμάτο. Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για μία πάρα πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση της Mazda η οποία ανυπομονούμε να δούμε και στην Ευρώπη, με τις φήμες που κυκλοφορούν να αναφέρουν ότι δεν θα αργήσει να συμβεί αυτό και πως όταν συμβεί, το μοντέλο πιθανότατα θα μετονομαστεί σε CX-6e.