Είναι τρομερό ότι έχουμε φτάσει στο σημείο να γράφουμε για 40 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα τα οποία πρόκειται να κυκλοφορήσουν στην αγορά από μία μάρκα μέσα σε λιγότερο από 3 χρόνια αλλά αυτή είναι η κατάσταση στην αγορά. Μιλάμε για κάτι παραπάνω από 1 μοντέλο κάθε μήνα κατά μέσο όρο! Στην προσπάθεια τους να ικανοποιήσουν κάθε ανάγκη του υποψήφιου αγοραστή και να αυξάνουν διαρκώς τις πωλήσεις τους οι εταιρίες είναι αυτές που δημιούργησαν αυτό το “τέρας” και τώρα πρέπει να ακολουθήσουν αυτούς τους ρυθμούς γιατί σε αντίθετη περίπτωση κινδυνεύουν να μείνουν πίσω από τον ανταγωνισμό! Η BMW λοιπόν ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το 2024 και ταυτόχρονα, παρουσίασε πολύ συνοπτικά τον οδικό χάρτη για το χρονικό διάστημα 2025-2027.
Αυτός ο χάρτης έχει πάρα πολλές στάσεις σε εξίσου πολλά… σημεία ενδιαφέροντος. 40 για την ακρίβεια και τουλάχιστον δύο εξ αυτών θα ανήκουν στη “Neue Klasse”. Η ολοκαίνουρια BMW iX3 που όπως μάθαμε και επίσημα θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της κατά τη διάρκεια της έκθεσης του Μονάχου τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και η επίσης ολοκαίνουρια ηλεκτρική 3 Series που θα ακολουθήσει όχι πολύ αργότερα! Όπως καταλαβαίνεις, η BMW βασίζεται στην επιτυχία της Neue Klasse αρχιτεκτονικής αλλά δεν παραβλέπει το γεγονός ότι θα πρέπει να προσφέρει επιλογές και γι’ αυτό δηλώνει ξεκάθαρα ότι τα 40 μοντέλα που θα παρουσιαστούν μέχρι το 2027 θα καλύπτουν όλες τις πιθανές εκδοχές κινητήριων συνόλων που σημαίνει ότι θα δούμε ήπια υβριδικά, plug-in υβριδικά, ενδεχομένως αμιγώς θερμικά και σίγουρα αμιγώς ηλεκτρικά τα οποία θα επωφελούνται από όλα τα καλά του “Neue Klasse” DNA όπως τις σημαντικές προόδους στην αποδοτικότητα, την κορυφαία υπολογιστική ισχύ αλλά και τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά που αποτελούν ούτως ή άλλως σήμα-κατατεθέν της BMW.
Να σημειώσουμε ότι η έκδοση παραγωγής του Vision Neue Klasse X concept, ή η επερχόμενη BMW iX3 αν προτιμάς, βρίσκεται στα τελευταία στάδια της εξέλιξης της στη Ν. Αφρική μαζί με το συγγενές sedan που ίσως να ονομαστεί i3. Πρωτότυπα προ-παραγωγής βγαίνουν ήδη από το εργοστάσιο της εταιρίας στο Debrecen της Ουγγαρίας και ενώ η BMW προσπαθεί ακόμα να κρατήσει ότι μπορεί κρυφό από τα… αδιάκριτα βλέμματα με το ελαφρύ καμουφλάζ που βλέπεις, έχουμε ήδη πάρει μία καλή ιδέα για το design του επερχόμενου μοντέλου τόσο από το concept όσο και από την προ μερικών μηνών διαρροή. Στα τέλη του 2025 θα ξεκινήσει η κανονική παραγωγή της iX3 στο Debrecen ενώ παράλληλα, η BMW συνεχίζει τις επενδύσεις από εκεί που σταμάτησε το 2024 – μία χρονιά κατά την οποία επένδυσε περί τα 18 δισεκατομμύρια ευρώ. Φυσικά η BMW δεν έμεινε ανεπηρέαστη από τις πιέσεις που βιώνει ολόκληρη η βιομηχανία αυτοκινήτου με κέρδη που άγγιξαν μεν τα 7.68 δισεκατομμύρια ευρώ αλλά ήταν κατά 36.9% μειωμένα σε σύγκριση με το 2023. Ένας από τους λόγους ήταν η μειωμένη ζήτηση στην Κίνα αλλά και κάποια… θέματα με το “Integrated Brake System” που προκάλεσαν μία μεγάλη ανάκληση στις Η.Π.Α. Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι οι πωλήσεις ολόκληρου του BMW Group άγγιξαν τα 2.450.854 αυτοκίνητα, ένα νούμερο που αναπαριστά πτώση της τάξης του 4% σε σύγκριση με το 2023. Αυξημένες ήταν πάντως οι πωλήσεις των εξηλεκτρισμένων μοντέλων με αυτές που αφορούν τα αμιγώς ηλεκτρικά πιο συγκεκριμένα, να είναι κατά 13.5% αυξημένες στα 426.536 αυτοκίνητα. Με απλά μαθηματικά λοιπόν, βλέπει κάποιος ότι τα ηλεκτρικά αποτελούν το 17.4% του συνόλου οπότε ο στόχος για το 2025 δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από την περαιτέρω αύξηση όχι μόνο αυτού του ποσοστού αλλά και των πωλήσεων γενικά.