Ναι, αυτή είναι η Formula 1 που ξέρουμε και αγαπάμε. Το απολύτως κλειστό club υπερπλούσιων ανθρώπων, ομάδων και εταιριών που ούτε θέλουν να διανοηθούν την πιθανότητα μία νέα εταιρία, χωρίς δεσμούς με κάποιον… εκ των έσω να μπει στην έπαυλη τους και να ταράξει τα νερά. Όπως έχεις ήδη διαβάσει στον τίτλο, o κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1 απέρριψε την αίτηση της Andretti Autosport για την συμμετοχή της ομάδας, με την υποστήριξη της General Motors από το 2025 παρά το γεγονός ότι η αμερικανική ομάδα είχε ήδη εξασφαλίσει το πράσινο φως από την FIA. Η λογική πίσω από την απολύτως αρνητική στάση της Formula 1 απέναντι σε μία αρκετά ελπιδοφόρα νέα είσοδο αναλύεται σε μία μακροσκελή ανακοίνωση την οποία θα μπορούσα να συνοψίσω αλλά το άρθρο θα γινόταν πάρα πολύ γρήγορα ακατάλληλο για ανηλίκους.
Τι μας είπε λοιπόν το κυβερνών σώμα της Formula 1; Καταρχάς, δεν πιστεύει ότι η είσοδος της Andretti Autosport προσθέτει οποιουδήποτε είδους αξία στο πρωτάθλημα ενώ προσθέτει σε αυτή την παρατήρηση ότι η Andretti Autosport έχει περισσότερα να κερδίσει από την συμμετοχή της στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού απ’ ότι η Formula 1 έχει να κερδίσει από την συμμετοχή της αμερικανικής ομάδας. Παράλληλα όμως, προεξοφλεί ότι ο αιτών, η Andretti δηλαδή, δεν θα είναι ανταγωνιστική ενώ για να αποπροσανατολίσει την συζήτηση, όχι ότι ήταν ποτέ συζήτηση καθώς σε περίπτωση που δεν το έχεις καταλάβει η κατάσταση είναι ολίγον τι από “αποφασίζομεν και διατάσσομεν”, προσθέτει ότι η μία επιπλέον ομάδα στο grid θα επιφέρει περιττές οικονομικές και οργανωτικές πιέσεις στις πίστες και τους promoters.
Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, ολόκληρη η ανακοίνωση της Formula 1 δεν είναι κάτι περισσότερο από ένα άρθρο γνώμης αλλά η ουσία είναι ότι αυτή κρατάει το καρπούζι και αυτή κρατάει το μαχαίρι. Αν η Formula 1 αρνείται την είσοδο της Andretti Autosport στο πρωτάθλημα επειδή ιστορικά οι περισσότερες προσπάθειες για την καθιέρωση ενός νέου κατασκευαστή ήταν ανεπιτυχής, αφενός κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει και αφετέρου ακόμα και να διαφωνούσε κάποιος δεν θα είχε σημασία. Αρνητικά επηρέασε την F1 και η πρόθεση της Andretti να χρησιμοποιήσει πελατειακούς κινητήρες από κάποιον υπάρχοντα προμηθευτή μέχρι η General Motors και πιο συγκεκριμένα η Cadillac, να φτάσει στο σημείο να κατασκευάζει τους δικούς της κινητήρες. Με αυτό δεδομένο λοιπόν, η Formula 1 κλείνει με αυστηρότητα και δύναμη την πόρτα στην προσπάθεια της Andretti αλλά αφήνει λίγο ανοιχτό το παράθυρο για το 2028. Αν μέχρι τότε η General Motors συνεχίζει να θέλει να μπει στην F1 ως κατασκευαστής, είτε ως εργοστασιακή ομάδα είτε παρέχοντας όλα τα εξαρτήματα που επιτρέπεται σε μία δορυφορική ομάδα, η F1 είναι διατεθειμένη να επανεξετάσει την αίτηση. Μέχρι τότε, όχι….