Δεν γνωρίζουμε τι συμβαίνει στην Smart κάθε καλοκαίρι αλλά με σχεδόν μετρονομική ακρίβεια επανέρχεται στην επικαιρότητα το θέμα του Roadster. Έχουν περάσει περισσότερα από 20 χρόνια από το λανσάρισμα του διθέσιου sports car και αυτό που προκαλεί εντύπωση δεν είναι το χρονικό περιθώριο που έχει μεσολαβήσει μέχρι σήμερα αλλά το ότι μιλάμε για ένα μοντέλο που ούτως ή άλλως δεν ήταν εξαιρετικά δημοφιλές καθώς οι πωλήσεις του δεν ξεπέρασαν τα 43.000 αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια των 3 ετών που ήταν στην παραγωγή. Ωστόσο έχει αναπτύξει ένα είδος cult κοινού και όποτε βρίσκεται κάποιο υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρίας διαθέσιμο και πρόθυμο να κάνει δηλώσεις, κάποιος, κάπου επαναφέρει το ζήτημα του Roadster. Στην προκειμένη περίπτωση είναι ο επικεφαλής της Smart στην Αγγλία που ρωτήθηκε σχετικά και φυσικά, δεν αρνήθηκε να απαντήσει:
“Είχαμε ένα τέτοιο στην οικογένεια και είχε πλάκα. Για μία χώρα που έχει περισσότερη βροχή από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή αγορά, αγαπάμε τα coupe και τα roadster. Άρα ναι, βλέπω πως υπάρχει μία πιθανότητα για ένα τέτοιο μοντέλο.“
Δήλωσε ο Jason Allbutt προσπαθώντας και καταφέρνοντας να μην διαψεύσει τις φήμες που τακτικά κυκλοφορούν αλλά ούτε να τις διαψεύσει. Εννοείται ότι η αναβίωση του Roadster δεν συγκαταλέγεται στις προτεραιότητες της Smart καθώς αυτή τη στιγμή και για το προσεχές μέλλον χτίζει από την αρχή το όνομα της και κυνηγά όγκους πωλήσεων, οπότε ένα μοντέλο με εκ των πραγμάτων περιορισμένη απήχηση δεν θα βοηθήσει πολύ. Η Smart ανυπομονεί για το επίσημο λανσάρισμα του #5 που είναι προγραμματισμένο για αργότερα μέσα στο έτος ενώ στο πρόγραμμα φαίνεται πως είναι και ένα οικογενειακό μοντέλο το οποίο δεν θα είναι SUV. Τώρα αν αυτό πάρει τη μορφή ενός sedan όπως είχε ακουστεί στο πρόσφατο παρελθόν ή ενός hatchback όπως αναφέρουν οι τελευταίες φήμες, θα το μάθουμε σε μερικούς μήνες καθώς το πλάνο της εταιρίας επιβάλλει προσεκτικές αλλά ταχύτατες κινήσεις. Αποφασιστικότητα αλλά όχι επιπολαιότητα.

Ένας επιπλέον προβληματισμός αναφορικά με την πιθανότητα αναβίωσης του Roadster έχει να κάνει και με τις απαιτήσεις των δυνητικών αγοραστών. Όπως δήλωσε ο Allbutt “μέρος της χαράς του να έχεις την οροφή κατεβασμένη […] είναι να ακούς τον ήχο του κινητήρα” και ενώ ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας του αρχικού Roadster δεν ήταν ιδιαίτερα… καλλίφωνος, η παντελής απουσία ήχου εξαιτίας ενός αμιγώς ηλεκτρικού κινητήριου συνόλου ίσως να είναι ακόμα χειρότερη. Από την άλλη, δεν είναι λίγες οι εταιρίες που ετοιμάζονται να μπούνε σε αυτή την εξαιρετικά μικρή κατηγορία: η Alpine με την ηλεκτρική A110 και η Porsche με τις επίσης ηλεκτρικές 718 είναι τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα μαζί με την MG που προσφέρει ήδη το Cyberster, οπότε ίσως να υπάρχει τελικά φως στο συγκεκριμένο τούνελ. Ίσως να έχει νόημα ένα νέο Smart Roadster…



