WRC – Νέοι κανονισμοί με στόχο την μείωση του κόστους!

WRC – Νέοι κανονισμοί με στόχο την μείωση του κόστους!

Ο κόσμος αλλάζει και τα motorsports οφείλουν να προσαρμόζονται σε αυτές τις αλλαγές, αν όχι να τις προβλέπουν και να τις προλαμβάνουν, αν θέλουν να διατηρήσουν ή να μεγαλώσουν το κοινό τους. Η Formula 1 είναι αυτή που είναι και σε γενικές γραμμές οδεύει προς την σωστή κατεύθυνση με το δικό της σετ νέων κανονισμών. Οι αγώνες αντοχής πέτυχαν διάνα με τις “Hypercar” αλλαγές και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι οι κατασκευαστές συρρέουν να δηλώσουν συμμετοχή, οι αγώνες έχουν τρομερό ενδιαφέρον και ο κόσμος έχει επιστρέψει στις πίστες. Τώρα είναι σειρά του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι που φαίνεται πως ακολουθεί τον δικό του δρόμο με τους κανονισμούς που το World Motor Sport Council  επιβεβαίωσε  και θα ισχύσουν από το 2027 και για τα επόμενα 10 και όχι 5 όπως συνηθιζόταν μέχρι τώρα, χρόνια.

Ένας από τους βασικότερους στόχους των νέων κανονισμών είναι η μείωση του κόστους συμμετοχής καθώς τα “Rally1” αγωνιστικά κοστίζουν περί το 1 εκατομμύριο ευρώ αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Καταρχάς, τα αγωνιστικά μπορούν να χρησιμοποιούν το αμάξωμα σχεδόν οποιουδήποτε μοντέλου παραγωγής (hatchback, sedan ή ακόμα και SUV) ενώ δεν αποκλείεται ούτε κάποιο εξειδικευμένο “rally concept” από κάποιον τολμηρό κατασκευαστή. Από εκεί και πέρα, το ταβάνι που ορίζουν οι νομοθέτες για ένα αγωνιστικό από το 2027 τοποθετείται στα €345.000 και φτάνει τα €385.000 συμπεριλαμβανομένων των kit για τους χωμάτινους και τους ασφάλτινους αγώνες. Πρακτικά, αυτό σημαίνει μία μείωση της τάξης του 50+ τοις εκατό σε σύγκριση με την τρέχουσα φόρμουλα ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει η πρόθεση της FIA και του WRC για αυτήν την μείωση να επιτευχθεί μέσα από τα νέα specs των διάφορων επιμέρους εξαρτημάτων και όχι μέσω οικονομικών κανονισμών. Από εκεί και πέρα, περαιτέρω μείωση του κόστους θα προέρχεται από την μείωση του ανθρώπινου δυναμικού των ομάδων, του κόστους μεταφοράς και logistics, την αυξημένη χρήση τοπικών υποδομών κ.ά.

Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ελευθερία που χαρίζει το νέο σετ κανονισμών στους κατασκευαστές αναφορικά με τον τύπο του κινητήριου συνόλου που μπορούν να χρησιμοποιήσουν; Θέλουν κάποιον θερμικό κινητήρα; Φυσικά, αρκεί να καταναλώνει βιώσιμα καύσιμα. Θέλουν υβριδικά συστήματα; Εννοείται! Αμιγώς ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα; Γιατί όχι; Όλα παίζουν αν και αρχικά, οι κανονισμοί θα εστιάζουν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης με βιώσιμα καύσιμα ενώ για την εξισορρόπηση των διάφορων εναλλακτικών που θα υλοποιήσουν ενδεχομένως οι κατασκευαστές, θα χρησιμοποιηθεί ένα είδος μετρητή ροπής (torquemeter) που θα περιορίζει αλλά δεν θα παγώνει την εξέλιξη των κινητήρων και θα “συγχρονίζει” την απόδοση τους όσο εξελίσσονται.

Οι πληροφορίες που βρίσκουμε στο διαδίκτυο αναφέρουν ότι τα νέα αγωνιστικά αναμένεται να είναι πιο αργά από τα Rally1 και πιο κοντά στα κορυφαία αγωνιστικά της περιόδου 2012-2016 – την εποχή που κυριαρχούσε η Volkswagen Motorsport με το Polo R WRC. Η FIA επιβεβαίωσε επίσης ότι το φετινό, εξαιρετικά πολύπλοκο και αμφιλεγόμενο σύστημα βαθμολόγησης θα αλλάξει για το 2025 για να υιοθετηθεί ένα πιο συμβατικό και εύκολο που βασίζεται στην κλίμακα 25-17-15-12-10-8-6-4-2-1 για τους πρώτους 10 ενώ επιπλέον πόντοι θα απονέμονται στα 5 ταχύτερα πληρώματα για την Power Stage.

Prev Post Ford Puma Gen-E – Ξεκίνησε η παραγωγή των ηλεκτροκινητήρων
Next Post Έρχονται το 2025 υβριδικά Seat Ibiza και Arona!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook