Volvo XC60 T8 Recharge – Ανανέωση ουσίας

Volvo XC60 T8 Recharge – Ανανέωση ουσίας

H Volvo είναι μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχει πιστέψει, επενδύσει και εργαστεί προς την κατεύθυνση του εξηλεκτρισμού, με πολύ συγκεκριμένο σχέδιο και όραμα. Η ίδια η Σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία έχει δηλώσει πως μέχρι το 2025 επιθυμεί να μειώσει κατά 40% το αποτύπωμα άνθρακα για κάθε αυτοκινήτου που δημιουργεί, ενώ το 2040 θέλει να είναι μία κλιματικά ουδέτερη αυτοκινητοβιομηχανία. Με βάση αυτή τη λογική και τον συγκεκριμένο στόχο, το σύνολο των μοντέλων της πλέον διαθέτουν είτε ήπιες υβριδικές εκδόσεις, είτε plug-in υβριδικές, ενώ φυσικά παρουσιάζει συνεχώς ολοκαίνουριες, αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις.


Πολύ σημαντική είναι η κίνηση που έκανε να ανανεώσει αισθητικά και κυρίως να αναβαθμίσει τεχνολογικά τις plug-in υβριδικές εκδόσεις των XC90 και XC60, βελτιώνοντας αισθητά την αυτονομία τους κινούμενα αμιγώς ηλεκτρικά. Σε αυτό το πλαίσιο είχαμε στη διάθεσή μας το XC60 T8 με το οποίο, όπως πάντα άλλωστε, κάναμε σχεδόν 2000 χιλιόμετρα σε κάθε δρόμο και σε κάθε κατάσταση, προκειμένου να σχηματίσουμε μία πλήρη και σφαιρική εικόνα για το ανανεωμένο SUV των Σουηδών.


Μικρές αλλά ικανές αισθητικές επεμβάσεις
Η αλήθεια είναι πως οι σχεδιαστικές αλλαγές τόσο στην εξωτερική εμφάνιση όσο και στην εσωτερική του εικόνα, είναι μικρές και σχεδόν ανεπαίσθητες. Άλλωστε το XC 60 εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο όμορφα και ντελικάτα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας. Ωστόσο οι άνθρωποι της Volvo διαφοροποίησαν μερικώς την εμπρός μάσκα, τα φώτα και τους προφυλακτήρες προκειμένου να δώσουν έναν, έστω μικρό, αέρα ανανέωσης. Έναν αέρα ο οποίος συνοδεύεται από ανασχεδιασμένες ζάντες και νέα χρώματα στη παλέτα των επιλογών του XC60.


Αντίστοιχα μικρές είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό. Αλλαγές οι οποίες εντοπίζονται στα νέα υλικά και στις πιο φιλικές προς το περιβάλλον επενδύσεις που έχουν χρησιμοποιηθεί, καθώς οι Σουηδοί κάνουν πράξη την δέσμευσή τους για πιο έντονη οικολογική συνείδηση, σε όλα τα επίπεδα. Επιπλέον, το ήδη εξαιρετικό infotainment με λογισμικό Android, διαθέτει πλέον ακόμα περισσότερες υπηρεσίες Google, καθώς και εφαρμογές που το κατατάσσουν στα πιο εύχρηστα και πλήρη συστήματα του είδους. Μία επίσης σημαντική αλλαγή είναι πως η επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης γίνεται πλέον μέσα από την οθόνη και όχι από τον περιστροφικό διακόπτη στη κεντρική κονσόλα, ο οποίος καταργήθηκε.


Χωρίς αλλαγή παραμένουν οι χώροι, προσφέροντας άνεση σε έως και πέντε άτομα κανονικού αναστήματος. O χώρος των αποσκευών έχει χωρητικότητα 468 λίτρων, ελαφρά μικρότερος, αλλά σχεδόν εξίσου ικανοποιητικός, σε σχέση με τα 483 λίτρα των άλλων εκδόσεων του XC60, λόγω της ύπαρξης των μπαταριών. Συνολικά η premium αίσθηση που μας άφησε η καμπίνα των επιβατών του ανανεωμένου XC60 ήταν σαφώς πιο έντονη σε σχέση με το παρελθόν, τόσο σε επίπεδο απτής ποιότητας όσο και σε σχέση με τη συναρμογή και κυρίως τη συμπεριφορά σε κακό οδόστρωμα.


Η ουσία της αναβάθμισης
H μεγαλύτερη και πλέον σημαντική αλλαγή του ανανεωμένου Volvo XC60 κρύβεται στα μηχανικά του μέρη και πιο συγκεκριμένα στη τοποθέτηση ενός πιο δυνατού ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αποδίδει 145 ίππους αντί για 88 της προηγούμενης έκδοσης με τη ροπή να φτάνει τα 309 Nm. Ο θερμικός κινητήρας εξακολουθεί να είναι ένας δίλιτρος βενζίνης απόδοσης 310 ίππων και 400 Nm ροπής. Ο συνδυασμός των δύο παραπάνω έχει ως αποτέλεσμα μία ισχύ της τάξης των 455 ίππων και 709 Nm ροπής.

Στη πράξη, εκτός του ότι πρόκειται για το πλέον δυνατό Volvo παραγωγής (μαζί με το αντίστοιχο XC90) σημαίνει πως τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 4.9’’ ενώ τα 180 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, που πλέον έχουν όλα τα μοντέλα της Σουηδικής εταιρίας, επιτυγχάνονται με απίστευτα εύκολο και καταιγιστικό ρυθμό επιτάχυνσης.


Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός της τοποθέτησης μίας σαφώς μεγαλύτερης μπαταρίας (18.8KWh) η οποία αύξησε σημαντικά την ηλεκτρική αυτονομία του αυτοκινήτου, δίνοντας επί της ουσίας νόημα στη φιλοσοφία της plug-in υβριδικής τεχνολογίας. Αυτό διότι όταν το αυτοκίνητο είναι πλήρως φορτισμένο μπορείτε να διανύσετε σε αστικό περιβάλλον μία απόσταση της τάξης των 70 χιλιομέτρων, τουλάχιστον τόσα καταφέραμε να κάνουμε εμείς, αποκλειστικά και μόνο με ρεύμα.

Από εκεί και πέρα μπορείτε να κάνετε χρήση των προγραμμάτων ανάλογα με τις ανάγκες σας και να κινηθείτε είτε υβριδικά (hybrid) με τη μέση κατανάλωση να είναι ακόμη και κάτω από τα επτά λίτρα, όταν η μπαταρία έχει ρεύμα, είτε να επιλέξετε τη λειτουργία power απολαμβάνοντας και τους 455 ίππους και αδιαφορώντας προφανώς για το ενδεχόμενο να δείτε ακόμη και διψήφιο νούμερο κατανάλωσης.


Ξεκούραστο σε κάθε κατάσταση
Mε το Volvo XC60 T8 διανύσαμε περίπου 2000 χιλιόμετρα κυριολεκτικά σε κάθε είδους δρόμο και σε κάθε πιθανή οδηγική κατάσταση και αυτό που μας έμεινε είναι η άνετη και ξεκούραστη μετακίνηση που προσφέρει σε οδηγός και επιβάτες. Η άνεση από την ανάρτηση, το ελαφρύ αλλά με πολύ καλή πληροφόρηση τιμόνι και η διάθεση του κορυφαίου XC60 να ακολουθεί τις εντολές του οδηγού του, καθιστούν απολύτως σαφές από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πως πρόκειται για ένα πολύ καλά δουλεμένο σύνολο πλαισίου– ανάρτησης.

Τα φρένα έχουν βελτιώσει σημαντικά την αίσθηση τους σε σχέση με τη προηγούμενη έκδοση και ο οδηγός εξοικειώνεται μαζί τους σχεδόν αμέσως. Το αυτόματο 8άρι ικανοποιεί με τη συμπεριφορά του, όπως και ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας που δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου ακόμη και όταν βρίσκεστε έξω από την καμπίνα και ο οποίος συμβάλλει τα μέγιστα και μάλιστα με εντυπωσιακό τρόπο, όποτε του ζητηθεί, στις εκρηκτικές επιταχύνσεις του XC60.

Τα 20 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, θα είναι αρωγός σας σε κάθε απόπειρα για εκτός δρόμου κίνηση, ακόμη και σε σχετικά δύσκολα κομμάτια, όπου τα ασφάλτινα ελαστικά και η λογική σας είναι αυτά που θα θέσουν τα όρια, παρά οι ικανότητες του αυτοκινήτου. Μέσα από τα προφίλ οδήγησης, είναι σίγουρο πως θα βρείτε αυτό που ταιριάζει στις ανάγκες και τις εκάστοτε επιθυμίες σας και θα διαπιστώσετε πως η ικανοποίηση που μπορεί και προσφέρει το Volvo XC60 είναι πολύ υψηλού επιπέδου. Τέλος τα 73174 Eυρώ από τα οποία ξεκινάει η έκδοση Τ8 της δοκιμής μας, με τους 455 ίππους, είναι μία άκρως λογική τιμή για τα όσα μπορεί και προσφέρει το Σουηδικό μοντέλο.

Prev Post Το Toyota Land Cruiser 70 αρνείται να πεθάνει!
Next Post Kia XCeed 1.5 T-GDi 160 PS iMT 48V Hybrid – Ολοκληρωμένη πρόταση
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook