Volvo XC40 T3. H ολοκλήρωση της τριλογίας

H πορεία της Volvo τα τελευταία χρόνια αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση όχι μόνο στο κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά στο σύνολο των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Η Σουηδική εταιρία από εκεί που βρισκόταν στο χείλος, για να μην πούμε πως ήταν με το ένα πόδι, του γκρεμού, πλέον διανύει μία περίοδο άκρως δημιουργική και παραγωγική. Οι επενδυτές που πίστεψαν στον Σουηδό κατασκευαστή, απάλλαξαν την εταιρία από οποιονδήποτε οικονομικό βραχνά και την άφησαν ελεύθερη να κάνει αυτό που γνωρίζει. Να κατασκευάζει αυτοκίνητα.

Λιτή και απέριττη η σχεδιαστική του φιλοσοφία

Και φυσικά, κρίνοντας τώρα πια εκ του αποτελέσματος, η απόφασή τους αυτή δικαιώνεται πλήρως. H Σουηδική εταιρία μάλιστα επένδυσε στα SUV και δημιούργησε μία πλήρη γκάμα, η οποία ξεκίνησε με το XC90, συνεχίστηκε με το XC60 και η τριλογία ολοκληρώθηκε με το XC40.  Kαι αν ένα SUV της Volvo, περιμένεις ότι θα τα καταφέρνει παντού καλά, η απόφαση της εταιρίας να το εφοδιάσει με έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1500, σίγουρα ήταν ένα μεγάλο στοίχημα. Το αν κατάφερε να το κερδίσει ή όχι, θα εξετάσουμε στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Το εμπρός μέρος του είναι αρκετά εντυπωσιακό

Άμεσα αναγνωρίσιμο

Το νέο Volvo XC40 είναι βασισμένο πάνω στη νέα πλατφόρμα της Σουηδικής εταιρίας, την CMA (Compact Modular Platform) με αποτέλεσμα οι δημιουργοί του να έχουν τη δυνατότητα να «χτίσουν» ένα πραγματικά premium αυτοκίνητο σε όλα τα επίπεδα. Ξεκινώντας από την εμφάνιση, οι σχεδιαστές από τη μία δανείστηκαν κάποια στοιχεία από τα μεγαλύτερα XC90 και XC60, από την άλλη, σοφά και ορθά σκεπτόμενοι, αποφάσισαν να το διαφοροποιήσουν αισθητικά, αποφεύγοντας εντέχνως να πέσουν στη παγίδα όλα τα μοντέλα τους να μοιάζουν υπερβολικά μεταξύ τους.

Ογκώδης καλαισθησία στο πίσω κομμάτι του

Με το μήκος να βρίσκεται στα 4,425 μέτρα, το πλάτος στα 1,863 μέτρα και το ύψος στα 1,652 μέτρα, επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν περισσότερες γωνίες παρά καμπύλες και σε συνδυασμό με την απόσταση των 211 χιλιοστών από το έδαφος να δημιουργήσουν ένα γνήσιο SUV όχημα και όχι ένα μοντέλο που θα ακροβατούσε ανάμεσα σε SUV και κροσσόβερ.  Άλλωστε οι Σουηδοί διαθέτουν κροσσόβερ μοντέλα στη γκάμα τους, όπως τα V90, V60 και V40 cross country.

Μινιμαλιστικό και ποιοτικό το εσωτερικό του, αλλά με πλήρη εξοπλισμό

Ποιότητα και χώροι

Στο εσωτερικό η μινιμαλιστική άποψη που διακρίνει τη Σουηδική φιλοσοφία είναι και εδώ εμφανέστατη και η αλήθεια είναι πως και εδώ θα θέλαμε μία πιο απτή αισθητική διαφοροποίηση σε σχέση με αυτά που ήδη γνωρίζουμε από τα μεγαλύτερα SUV της εταιρίας. Ο TFT πίνακας οργάνων των 12.3 ιντσών όπως και η κεντρική οθόνη των εννέα ιντσών με τη λογική του I pad και βεβαίως τα ελάχιστα κουμπάκια, είναι γνώριμα στοιχεία. Αυτό που αποτελεί σημείο αναφοράς, είναι το γεγονός πως τόσο η απτή ποιότητα των υλικών και της συναρμογής, όσο και η προσοχή στη παραμικρή λεπτομέρεια, αποδεικνύουν πως οι Σουηδοί καταβάλουν μία ιδιαιτέρως σημαντική προσπάθεια να βελτιώνονται μοντέλο με το μοντέλο. Πολύ μελέτη βρίσκεται και πίσω από την εκμετάλλευση κάθε χιλιοστού της καμπίνας των επιβατών, καθώς παρά τις κόμπακτ διαστάσεις δεν θα δυσκολέψει ακόμη και πέντε επιβάτες σε μία μεγάλη μετακίνηση, ενώ οι θήκες για αντικείμενα είναι πολύ παραπάνω από ικανοποιητικές.

Οι χώροι είναι ένα από τα δυνατά του σημεία

Επιπλέον μπροστά από τον επιλογέα του κιβωτίου βρίσκεται ειδικός χώρος για το κινητό σας με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης αυτού, ενώ ένας πτυσσόμενος γάντζος για μικρές τσάντες κι ένα αφαιρούμενο καλαθάκι άχρηστων αντικειμένων στην κονσόλα του τούνελ, επιβεβαιώνει τα όσα γράψαμε λίγο πιο πάνω περί χωροταξίας. Βεβαίως όταν αναφερόμαστε σε ένα Volvo δεν μπορούν να λείπουν όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, προκειμένου αφενός το αυτοκίνητο να παρέχει την υψηλότερη δυνατή ενεργητική και παθητική ασφάλεια, αφετέρου να προσθέσει και αυτό με τη σειρά του το δικό του λιθαράκι στην υλοποίηση του “Vision 2020”. Ενός πραγματικού οράματος το οποίο θέλει να μην υπάρχει κανένας νεκρός σε αυτοκίνητο της Volvo το οποίο έχει εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα.

Και για τις αποσκευές παραπάνω από ικανοποιητικός ο διαθέσιμος χώρος

Αυτό σημαίνει πως το XC40 διαθέτει το Pilot Assist, το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo, την τελευταία γενιά του City Safety, την τεχνολογία Run-off Road Protection για αποτροπή της εξόδου από το δρόμο ή μετριασμό των συνεπειών της, καθώς και κάμερα 360 μοιρών. Επίσης υπάρχει και το σύστημα Cross Traffic Alert, το οποίο χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να ελέγχει την κάθετα διερχόμενη κυκλοφορία κατά την κίνηση με όπισθεν-έξοδο από χώρο στάθμευσης και να προειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν διέλευση άλλου οχήματος. Πλέον, το σύστημα διαθέτει και αυτόματο φρενάρισμα για την αποτροπή μίας ενδεχόμενης σύγκρουσης.

Άνετα και με ικανοποιητική πλευρική στήριξη

Ευχάριστη έκπληξη

Μπορεί πλέον το downsizing να έχει δώσει τα διαπιστευτήρια των δυνατοτήτων του σε πολλά και διαφορετικά μοντέλα, ωστόσο κάθε καινούρια περίπτωση στην αρχή μας προκαλεί προβληματισμό. Και η περίπτωση του XC40 T3 με τον ολοκαίνουριο τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης της Volvo, δεν μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Τα 1500 κυβικά και οι 156 ίπποι, δεν ήταν νούμερα που μπορούσαν να μας πείσουν για τον τρόπο με τον οποίο θα ήταν σε θέση να κινήσουν το premium Σουηδικό SUV. Βεβαίως η ύπαρξη του turbo και τα 27 κιλά της ροπής, όπως και τα 9.4’’ για το 0-100 χλμ./ώρα όπως και τα 200 χλμ./ώρα, είναι νούμερα που αρχίζουν να προδιαθέτουν θετικά. Ωστόσο η κατάσταση πίσω από το τιμόνι του, ήταν σαφώς καλύτερη από όσα οι παραπάνω αριθμοί μπορούν να σε υποψιάσουν.

Δυνατός, με πολιτισμένη λειτουργία και πολύ λογική κατανάλωση

Η πρώτη ευχάριστη έκπληξη έρχεται από τη χροιά του κινητήρα, η οποία όχι μόνο δεν σε ενοχλεί, αλλά σε προβληματίζει κιόλας αν όντως πρόκειται για τρικύλινδρο σύνολο. Η λειτουργία του είναι εξαιρετικά πολιτισμένη και αθόρυβη, ενώ από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, σε εντυπωσιάζει το «γεμάτο» τράβηγμά του από τις χαμηλές στροφές. Και αν η απόκριση είναι εντυπωσιακή, η ελαστικότητα του είναι αυτή που ολοκληρώνει τη προσπάθεια των μηχανικών της Volvo. Αρωγός σε κάθε περίπτωση και το πολύ προσεγμένο τόσο σε αίσθηση όσο και σε κλιμάκωση μηχανικό κιβώτιο των έξη σχέσεων που μεταδίδει τη κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Η αλήθεια είναι πως είχαμε πολλά χρόνια να οδηγήσουμε ένα Volvo με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και το απολαύσαμε.

Για να επιλέγετε ανάλογα με τις ανάγκες και τις διαθέσεις σας

Το επόμενο πράγμα που εκτιμήσαμε ιδιαίτερα στο ταξίδι Αθήνα Θεσσαλονίκη, ήταν η υψηλή ποιότητα κύλισης καθώς και η παντελής έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα Premium SUV. Σε ότι αφορά την οδική του συμπεριφορά, είναι εμφανές πως οι άνθρωποι της Σουηδικής εταιρίας είχαν πρωτίστως στο μυαλό τους την άνεση, κατάφεραν ωστόσο να δώσουν και μία σπορτίφ απόχρωση. Το άκαμπτο πλαίσιο, η δυνατότητα επιλογής προγράμματος οδήγησης, η ικανότητα του κινητήρα, τα αποδοτικά φρένα και η ελεγχόμενη, για τέτοιο μοντέλο, κλίση στις στροφές, είναι αρωγοί του οδηγού σε κάθε του διάθεση να κινηθεί πραγματικά σβέλτα.

Προσανατολισμένο στις άνετες και ασφαλείς οικογενειακές μετακινήσεις

Για το τέλος αφήσαμε δύο οικονομοτεχνικά στοιχεία, διότι και αυτά παίζουν το ρόλο τους, ακόμη και όταν μιλάμε για ένα Premium SUV. Το πρώτο αφορά στη κατανάλωση, η οποία με σβέλτο ρυθμό κίνησης σε πραγματικά μικτές συνθήκες κατά τη διάρκεια των 1500 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, κυμάνθηκε γύρω από τα άκρως λογικά 9λτ/100 χλμ. Το δεύτερο είναι τα 31000 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει και τα οποία είναι μία τιμή έκπληξη για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, με πολύ πλούσιο εξοπλισμό.

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Άνεση
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Αίσθηση τιμονιού

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1500 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 156
0-100 9.4″
Τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 9 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 144 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Ικανό και για σβέλτη, απολαυστική οδήγηση
Prev Post Citroen C4 Cactus. Ξέρει να ξεχωρίζει
Next Post Opel Grandland 1.2 130 PS X Cite. Πλήρες
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook