Volvo XC40 D3 AWD. Πλήρως ισορροπημένο

Με την συζήτηση περί ηλεκτροκίνησης τον τελευταίο καιρό να γίνεται όλο και πιο έντονη, οι «παραδοσιακοί» κινητήρες εσωτερικής καύσης, πολύ δε περισσότερο όταν πρόκειται για diesel δείχνουν κάπως παραγκωνισμένοι. Δεν είναι λίγες οι φορές εκείνες που και εμείς έχουμε αναφερθεί στο θέμα της ηλεκτροκίνησης και μάλιστα προσεγγίζοντας το, τόσο από την περιβαλλοντική του οπτική όσο και από την οικονομοτεχνική, χωρίς βεβαίως να αφήνουμε έξω την αμιγώς αυτοκινητική, που πάντα θα διαδραματίζει πολύ βασικό ρόλο για εμάς. Ωστόσο στη παρούσα φάση, εξακολουθούμε να θεωρούμε πως η πετρελαιοκίνηση για κάποια αυτοκίνητα είναι η πλέον ισορροπημένη λύση και αυτό ακριβώς θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε στη συνέχεια με αφορμή τη δοκιμή του Volvo XC40 με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 150 ίππων στη τετρακίνητη έκδοση του. Πρίν φτάσουμε όμως εκεί ας θυμηθούμε λίγο το μικρότερο μοντέλο από τη σειρά XC της Σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Καλαίσθητο και απέριττο σχεδιαστικά

Ξεχωρίζει

Οι Σουηδοί της Volvo σκεπτόμενοι σοφά και πράττοντας ορθά, αποφάσισαν να διαφοροποιήσουν αισθητικά το XC40 σε σχέση με τα μεγαλύτερα XC90 & XC60, προκειμένου να αποφύγουν να πέσουν στη παγίδα της ομοιομορφίας. Το XC40 είναι βασισμένο πάνω στη νέα πλατφόρμα της Σουηδικής εταιρίας, την CMA (Compact Modular Platform) με αποτέλεσμα οι δημιουργοί του να έχουν τη δυνατότητα να «χτίσουν» ένα πραγματικά premium αυτοκίνητο σε όλα τα επίπεδα.

Εντυπωσιακό το εμπρός μέρος του

Με το μήκος να βρίσκεται στα 4,425 μέτρα, το πλάτος στα 1,863 μέτρα και το ύψος στα 1,652 μέτρα, επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν περισσότερες γωνίες παρά καμπύλες και σε συνδυασμό με την απόσταση των 211 χιλιοστών από το έδαφος να δημιουργήσουν ένα γνήσιο SUV όχημα και όχι ένα μοντέλο που θα ακροβατούσε ανάμεσα σε SUV και κροσσόβερ.  Άλλωστε οι Σουηδοί διαθέτουν κροσσόβερ μοντέλα στη γκάμα τους, όπως τα V90, V60 και V40 cross country.

Αρκετά έντονο και το πίσω μέρος του

Με έμφαση στην άνεση

Στο εσωτερικό η μινιμαλιστική άποψη που διακρίνει τη Σουηδική φιλοσοφία είναι και εδώ εμφανέστατη και η αλήθεια είναι πως και εδώ θα θέλαμε μία πιο απτή αισθητική διαφοροποίηση σε σχέση με αυτά που ήδη γνωρίζουμε από τα μεγαλύτερα SUV της εταιρίας. Ο TFT πίνακας οργάνων των 12.3 ιντσών όπως και η κεντρική οθόνη των εννέα ιντσών με τη λογική του I pad και βεβαίως τα ελάχιστα κουμπάκια, είναι γνώριμα στοιχεία. Αυτό που αποτελεί σημείο αναφοράς, είναι το γεγονός πως τόσο η απτή ποιότητα των υλικών και της συναρμογής, όσο και η προσοχή στη παραμικρή λεπτομέρεια, αποδεικνύουν πως οι Σουηδοί καταβάλουν μία ιδιαιτέρως σημαντική προσπάθεια να βελτιώνονται μοντέλο με το μοντέλο. Πολύ μελέτη βρίσκεται και πίσω από την εκμετάλλευση κάθε χιλιοστού της καμπίνας των επιβατών, καθώς παρά τις κόμπακτ διαστάσεις δεν θα δυσκολέψει ακόμη και πέντε επιβάτες σε μία μεγάλη μετακίνηση, ενώ οι θήκες για αντικείμενα είναι πολύ παραπάνω από ικανοποιητικές.

Ο μινιμαλισμός στο μεγαλείο του

Επιπλέον μπροστά από τον επιλογέα του κιβωτίου βρίσκεται ειδικός χώρος για το κινητό σας με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης αυτού, ενώ ένας πτυσσόμενος γάντζος για μικρές τσάντες κι ένα αφαιρούμενο καλαθάκι άχρηστων αντικειμένων στην κονσόλα του τούνελ, επιβεβαιώνει τα όσα γράψαμε λίγο πιο πάνω περί χωροταξίας. Βεβαίως όταν αναφερόμαστε σε ένα Volvo δεν μπορούν να λείπουν όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, προκειμένου αφενός το αυτοκίνητο να παρέχει την υψηλότερη δυνατή ενεργητική και παθητική ασφάλεια, αφετέρου να προσθέσει και αυτό με τη σειρά του το δικό του λιθαράκι στην υλοποίηση του “Vision 2020”. Ενός πραγματικού οράματος το οποίο θέλει να μην υπάρχει κανένας νεκρός σε αυτοκίνητο της Volvo το οποίο έχει εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα.

Οι χώροι είναι ένα από τα δυνατό του σημεία

Αυτό σημαίνει πως το XC40 διαθέτει το Pilot Assist, το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo, την τελευταία γενιά του City Safety, την τεχνολογία Run-off Road Protection για αποτροπή της εξόδου από το δρόμο ή μετριασμό των συνεπειών της, καθώς και κάμερα 360 μοιρών. Επίσης υπάρχει και το σύστημα Cross Traffic Alert, το οποίο χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να ελέγχει την κάθετα διερχόμενη κυκλοφορία κατά την κίνηση με όπισθεν-έξοδο από χώρο στάθμευσης και να προειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν διέλευση άλλου οχήματος. Πλέον, το σύστημα διαθέτει και αυτόματο φρενάρισμα για την αποτροπή μίας ενδεχόμενης σύγκρουσης.

Άκρως ικανοποιητικό και το πορτ μπαγκάζ

Το αντικείμενο του θέματος

Ο λόγος φυσικά για τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα που στην έκδοση D3 της δοκιμής μας αποδίδει 150 ίππους με τη ροπή να φτάνει στα 320 Nm και να συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και τετρακίνηση. Τα 10.4’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα καθώς και τα 200 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας είναι απολύτως επιτεύξιμα νούμερα, ενώ τα 7.5 λτ./100 χλμ της μέσης κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είναι ένα ικανοποιητικό νούμερο για το βάρος και τον όγκο του αυτοκινήτου.

Δυνατός, με λογική κατανάλωση και άφθονη ροπή

Έχοντας οδηγήσει πολύ πρόσφατα την έκδοση T3 διαπιστώσαμε πως το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο ήταν πραγματικά εξαιρετικό και κινούσε με περισσή αξιοπρέπεια το XC40. Ωστόσο εδώ έρχονται τα θέλω του καθενός από εμάς. Και επί προσωπικού όταν μιλάμε για ένα SUV τε θέλω να είναι τετρακίνητο, προκειμένου να μπορώ να το απολαύσω και εκτός δρόμου. Σύμφωνοι, το 85% περίπου των αγοραστών SUV δεν θα πατήσει ποτέ χώμα οπότε είναι λογική η επιλογή της κίνησης αποκλειστικά σε δύο τροχούς. Εξακολουθώ όμως να πιστεύω πως ένα XC40 το αγοράζει και για να απολαμβάνεις τη διαδρομή μέχρι να φτάσεις σε μία ερημική παραλία, ή πολύ περισσότερο έναν ορεινό λασπωμένο χωματόδρομο.

Για να επιλέγετε ανάλογα με τις διαθέσεις σας

Και εδώ η πετρελαιοκίνηση είναι αφενός μονόδρομος, διότι συνδυάζεται με την τετρακίνηση, αφετέρου διότι αυξάνει τη ροπή, στοιχείο απαραίτητο για εκτός δρόμου διαδρομές, καθώς επίσης και την αυτονομία, επίσης σημαντικό όταν κινήστε σε ορεινό δίκτυο. Από εκεί και πέρα η λειτουργία του κινητήρα είναι εξαιρετικά πολιτισμένη και αθόρυβη, ενώ από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, σε εντυπωσιάζει το «γεμάτο» τράβηγμά του από τις χαμηλές στροφές. Και αν η απόκριση είναι εντυπωσιακή, η ελαστικότητα του είναι αυτή που ολοκληρώνει τη προσπάθεια των μηχανικών της Volvo. Αρωγός σε κάθε περίπτωση και το πολύ προσεγμένο σε κλιμάκωση και ταχύτητα αλλαγής σχέσεων αυτόματο κιβώτιο geartronic.

Απλές και όμορφες

Όπως και στην έκδοση Τ3, έτσι και εδώ εκτιμήσαμε ιδιαίτερα στο ταξίδι Αθήνα Θεσσαλονίκη, την υψηλή ποιότητα κύλισης καθώς και τη παντελή έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα Premium SUV. Σε ότι αφορά την οδική του συμπεριφορά, είναι εμφανές πως οι άνθρωποι της Σουηδικής εταιρίας είχαν πρωτίστως στο μυαλό τους την άνεση, κατάφεραν ωστόσο να δώσουν και μία σπορτίφ απόχρωση. Το άκαμπτο πλαίσιο, η δυνατότητα επιλογής προγράμματος οδήγησης, η ικανότητα του κινητήρα, τα αποδοτικά φρένα και η ελεγχόμενη, για τέτοιο μοντέλο, κλίση στις στροφές, είναι αρωγοί του οδηγού σε κάθε του διάθεση να κινηθεί πραγματικά σβέλτα. Τέλος τα 44400 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η έκδοση D3 AWD Geartronic του Volvo XC40, μπορεί να ακούγονται κάπως πολλά, τα αξίζει ωστόσο μέχρι το τελευταίο Ευρώ.

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Κατανάλωση
  • Κιβώτιο
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Τιμή

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2000 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 150
0-100 10.4″
Τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 210 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Πολύ καλά και ως πρός την άνεση και σε ότι αφορά την πλευρική στήριξη
Prev Post Toyota Aygo 1.0. Αστικός περιηγητής
Next Post Audi A1 Sportback 30 TFSi S Tronic. Premium σε όλα
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook