Έχοντας οδηγήσει σχεδόν όλες τις εκδόσεις του XC40, είμασταν πραγματικά περίεργοι να δούμε αν οι μηχανικοί της Volvo κατάφεραν να κάνουν ένα μικρό θαύμα στη περίπτωση του T2, ή αν απλώς οι Σουηδοί ήθελαν να δημιουργήσουν μία βασική έκδοση. Διότι είναι προφανείς και απολύτως δικαιολογημένες οι απορίες μας στο άκουσμα πως πλέον υπάρχει έκδοση με τον γνωστό τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 1.5 λίτρων με 129 ίππους. Και βεβαίως έχοντας ως δεδομένο πως η Volvo κινείται με πολύ γρήγορους ρυθμούς στο μονοπάτι του εξηλεκτρισμού, θέλαμε να διαπιστώσουμε αν οι εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες έχουν μείνει πίσω στο θέμα της εξέλιξης.
Προκειμένου να βγάλουμε όσο το δυνατόν πιο ασφαλή συμπεράσματα, κάναμε περίπου δύο χιλιάδες χιλιόμετρα με το Volvo XC40 T2, κυριολεκτικά σε κάθε είδους διαδρομή και καταφέραμε να σχηματίσουμε μία πραγματικά ολοκληρωμένη εικόνα, την οποία και θα σας παρουσιάσουμε ευθύς αμέσως. Kαι φυσικά εκτός από το θέμα του κινητήρα και της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου στο δρόμο, θα αναφερθούμε και στην αισθητική ανανέωση που δέχθηκε το Σουηδικό SUV.
Με μικρές αλλά υπαρκτές αλλαγές, κυρίως στο εσωτερικό
Καταρχήν θα πρέπει να θυμίσουμε ότι το XC40 είχε κερδίσει το βραβείο Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς το 2018. Το Σουηδικό SUV είναι χτισμένο στην Compact Modular Architecture (CMA), μια προηγμένη πλατφόρμα, έτοιμη και για το ηλεκτρικό μέλλον, που κυκλοφορεί ήδη, τόσο με το ΧC40 όσο και με το C40 Recharge. Ξεκινώντας από την εξωτερική του εικόνα η βασική ανανέωση αφορά την εμπρός όψη, με νέους προφυλακτήρες, φωτιστικά σώματα να αλλάζουν σχήμα και περιεχόμενο με προβολείς pixel LED, καθώς και νέες αεροδυναμικές ζάντες. Φυσικά τα φωτιστικά σώματα με την χαρακτηριστική σχεδίαση του σφυριού του Θορ, παραμένουν στη θέση τους.
Στο εσωτερικό του XC40 και σε επίπεδο εμφάνισης διατηρείται η μίνιμαλ προσέγγιση στην οποία μας έχουν συνηθίσει τα μοντέλα της Volvo, με ακόμα λιγότερους φυσικούς διακόπτες και την ποιότητα των υλικών να παραμένει σε πολύ υψηλό επίπεδο. Οι κυριότερες αλλαγές αφορούν το infotainment με τις αναβαθμισμένες λειτουργίες, σε συνεργασία με την Google. Στη πράξη αυτό σημαίνει συνεχή διασύνδεση με το γνωστό ψηφιακό περιβάλλον πληροφοριών και υπηρεσιών, αλλά και τη δυνατότητα φωνητικών εντολών με τις οποίες ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει μια σειρά από λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Αναβαθμισμένος είναι και ο κλιματισμός που διαθέτει πλέον σύστημα καθαρισμού και ελέγχου της ποιότητας του αέρα σε πραγματικό χρόνο. Φυσικά δεν λείπουν και στοιχεία που τονίζουν ακόμα περισσότερο τον premium χαρακτήρα του, όπως η τεράστια ηλιοροφή και το εξαιρετικό ηχοσύστημα της Harman Kardon. Σε ότι έχει να κάνει με τους χώρους, υπάρχουν άφθονες θήκες και τέσσερα ενήλικα άτομα θα χωρέσουν με μεγάλη άνεση και χωρίς παραχωρήσεις στις αποσκευές τους που θα φιλοξενηθούν στα 452 λίτρα του χώρου αποσκευών.
Η ουσία της έκδοσης
O λόγος για τον γνωστό τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 1.5 λίτρων ο οποίος στη συγκεκριμένη έκδοση αποδίδει 129 ίππους και 245 Nm ροπής και ο οποίος συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Στα αξιοσημείωτα είναι το γεγονός πως δεν διαθέτει κανενός είδους ηλεκτρική υποβοήθηση και στα ακόμη πιο αξιόλογο το ότι, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια, αυτό δεν μας έλειψε ποτέ και πουθενά. Η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, με τη λειτουργία κινητήρα και κιβωτίου να είναι υποδειγματικές, όπως και η συνεργασία τους.
Στη πράξη αυτό σημαίνει πως η δύναμη είναι παντού διαθέσιμη και οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν ομοιόμορφα και γραμμικά, χωρίς ξεσπάσματα ή κομπιάσματα. Τα 10.9΄΄ που απαιτούνται για τα 0-100 χλμ./ώρα είναι ένα απόλυτα ρεαλιστικό νούμερο, ενώ η τελική ταχύτητα, όπως συμβαίνει πλέον με όλα τα μοντέλα της Volvo, βρίσκεται στα 180 χλμ./ώρα. Το πιο σημαντικό ωστόσο απ’όλα τα παραπάνω είναι πως κατά τη διάρκεια της δοκιμής των 2000 χιλιομέτρων περίπου, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα οκτώ λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, με σχετικά σβέλτους ρυθμούς κίνησης σχεδόν πάντα.
Premium και στον δρόμο
Η μεγάλη και ευχάριστη έκπληξη του XC40 T2 είναι η συμπεριφορά του στον δρόμο. Διότι προφανώς και γνωρίζαμε την πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης όπως και την προσεγμένη ηχομόνωση, που συνδυαστικά δημιουργούν ιδανικές συνθήκες για ταξίδι. Αυτό που δεν γνωρίζαμε και δεν περιμέναμε κιόλας, είναι η απόδοση και κυρίως ο τρόπος λειτουργίας του κινητήρα. Πουθενά δεν μας έλειψε η δύναμη, τόσο όταν κάναμε το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όσο και όταν κινηθήκαμε στο ορεινό κομμάτι της Χαλκιδικής. Δύναμη παντού, με το κιβώτιο να επιλέγει τη σωστή σχέση σε κάθε κατάσταση και με πολύ άμεσο τρόπο. Επιλέγεις το προφίλ οδήγησης που θέλεις ανάλογα με τις ανάγκες κίνησης και τις διαθέσεις σου, και το αυτοκίνητο ακολουθεί, χωρίς δισταγμούς.
Η ανάρτηση με τα γόνατα MacPherson εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και στη δυναμική συμπεριφορά. Όσο σφιχτή χρειάζεται, φιλτράρει τις περισσότερες κακουχίες των ελληνικών δρόμων χωρίς να δυσανασχετεί. Προφανώς το XC40 T2 δεν είναι ένα αυτοκίνητο για να αναζητήσετε την περιπέτεια εκτός δρόμου, όντας δικίνητο και με ασφάλτινα ελαστικά. Ωστόσο τα 20.5 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, σε συνδυασμός με το off road προφίλ οδήγησης, θα λειτουργήσουν εξαιρετικά, σε λογικές πάντα, εκτός δρόμου αναζητήσεις.
Συμπερασματικά λοιπόν θα λέγαμε πως οι άνθρωποι της Volvo φρόντισαν η έκδοση Τ2 του XC 40 να είναι «βασική» μόνο ως προς την τιμή της και παρά το γεγονός πως η κατεύθυνση της εταιρίας είναι πρός τον πλήρη εξηλεκτρισμό, έδειξαν τις δυνατότητες που έχουν και με τους θερμικούς κινητήρες. Αυτό διότι η Premium αίσθηση της Σουηδικής εταιρίας είναι έντονα παρούσα τόσο στα υλικά, την ποιότητα και τον τρόπο κατασκευής, όσο κυρίως στην εντύπωση που αφήνει με τη συμπεριφορά του στον δρόμο. Τέλος τα 40563 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η συγκεκριμένη έκδοση, αποτελούν ένα λογικό νούμερο, μέσα στο νέο αυτοκινητικό περιβάλλον με τις ιδιαίτερα αυξημένες τιμές του συνόλου των μοντέλων, όλων των εταιριών.