Volvo V60 Recharge PHEV T6 – H ξεχασμένη γοητεία των station μοντέλων

Αν μία αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί και δικαιούται να μιλάει για station αυτοκίνητα, αυτή χωρίς αμφιβολία είναι η Volvo. Kαι μπορεί στη χώρα μας να μην γνωρίσαμε και να μην αγαπήσαμε ποτέ τα station μοντέλα, σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο ωστόσο λάτρεψαν στη κυριολεξία τις προτάσεις της Σουηδικής εταιρίας, όπως τα Αmazon Estate και Volvo 145 και 245 ενώ οι, σχετικά πιο πρόσφατες, προτάσεις της ήταν τα 740, 760, V70 και V90. Οπότε όπως είναι λογικό, δεν θα μπορούσε να απαρνηθεί μία τόσο ένδοξη ιστορία στη κατηγορία, παρά το γεγονός πως πλέον η μανία με τα SUV και τα κροσσόβερ, τείνει να διαλύσει στη κυριολεξία όλες τις άλλες κατηγορίες.

Βεβαίως η Volvo μπορεί να διατηρεί στη γκάμα της station μοντέλα, εκτός από το V60 υπάρχει και το V90, φροντίζει ωστόσο να εξοπλίζει με ότι πιο σύγχρονο υπάρχει τόσο σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, όσο φυσικά και σε ότι έχει να κάνει με το θέμα των κινητήρων. Και προφανώς ακολουθώντας πιστά τον εξηλεκτρισμένο δρόμο που έχει χαράξει, δεν θα μπορούσε παρά να προσφέρει το V60 ως plug-in υβριδικό. Αυτή ακριβώς την έκδοση είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή, και πιο συγκεκριμένα το V60 PHEV P6, όπως είναι η πλήρης ονομασία. Και βεβαίως δεν χάσαμε την ευκαιρία να κάνουμε μαζί πολλά χιλιόμετρα, σε κάθε πιθανή και απίθανη κατάσταση, προκειμένου να σχηματίσουμε μία όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη εικόνα.

Δείχνει από μακριά τη station ταυτότητά του

To Volvo V60 δείχνει από μακριά τη station ταυτότητα του όντας μακρύ, αλλά και άκρως δυναμικό συνάμα. Η Σουηδική εταιρία φρόντισε μεν να κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο το σχήμα του V60 δίνοντας του παράλληλα και έντονα σπορτιφ στοιχεία, όπως για παράδειγμα το χαρακτηριστικό εμπρός σχήμα των φαναριών, το μακρύ καπό και ο τονισμένος εμπρός προφυλακτήρας. Πηγαίνοντας προς το πίσω μέρος θα διαπιστώσετε πως η οροφή έχει μία κλίση, η οποία σε συνδυασμό με την αεροτομή στη κορυφή της πέμπτης πόρτας και των, ιδιαίτερων σε σχεδίαση, πίσω φωτιστικών σωμάτων, δημιουργούν ένα έντονα δυναμικό σύνολο.

Ένα σύνολο που σε καμία περίπτωση δεν περνάει απαρατήρητο κάτι στο οποίο συμβάλλουν και οι διαστάσεις του αυτοκινήτου, καθώς το μήκος του βρίσκεται στα 4,761 μέτρα, το πλάτος στα 1,850 και το ύψος στα 1,427 μέτρα. Όσο για το μεταξόνιο, φτάνει τα 2,872 μέτρα, δημιουργώντας τις αναγκαίες συνθήκες για ένα πραγματικά ευρύχωρο εσωτερικό, όπως θα δούμε στη συνέχεια.

Μινιμαλιστική πολυτέλεια και χώροι

Όλα τα σύγχρονα μοντέλα της Volvo ακολουθούν τη φιλοσοφία που θέλει την απτή ποιότητα να συναντάει τον σύγχρονο σχεδιασμό και την υψηλή τεχνολογία με έναν μινιμαλιστικό τρόπο. Μπορεί στη θεωρία να ακούγεται κάπως ιδιαίτερο, ωστόσο οι Σουηδοί κατάφεραν να το κάνουν πράξη στο εσωτερικό των αυτοκινήτων τους, όπως και στο V60 της δοκιμής μας. Ωστόσο νομίζουμε πως πλέον ήρθε η ώρα να δούμε και κάτι διαφορετικό από πλευράς σχεδίασης στο εσωτερικό των Σουηδικών μοντέλων, διότι και η πολύ ομοιογένεια, δεν είναι πάντα καλή. Από εκεί και πέρα ο οδηγός θα βρεί με ευκολία την ιδανική θέση οδήγησης στο άνετο αλλά και με πολύ καλή πλευρική στήριξη κάθισμα.

Ο εξοπλισμός διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία τα οποία καθιστούν το V60 ως ένα από τα πλέον ασφαλή αυτοκίνητα όπως City Safety με Autobrake αλλά και Pilot Assist με χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης με ταχύτητες μέχρι 130 χλμ./ώρα., ενώ στον τομέα της άνεσης και της ψυχαγωγίας δεν θα αναζητήσετε κάτι παραπάνω. Οι χώροι είναι επίσης υπεραρκετοί ακόμη και για να ταξιδέψουν πέντε ενήλικα άτομα, ενώ τα 529 λίτρα της χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ θα φιλοξενήσουν όλες σας τις αποσκευές. Μάλιστα, κάτω από το δάπεδο, υπάρχει και ένας έξτρα χώρος για μικροαντικείμενα.

Η ουσία της κίνησης

Και ερχόμαστε στην ουσία της έκδοσης, σε ότι έχει να κάνει με τα μηχανικά της μέρη, καθώς όπως ήδη γράψαμε πρόκειται για ένα plug-in υβριδικό μοντέλο. Ο θερμικός κινητήρας είναι ένας δίλιτρος βενζίνης turbo ο οποίος αποδίδει 253 ίππους και 35,7 κιλά ροπής. Συνδυάζεται με έναν υδρόψυκτο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ο οποίος αποδίδει 88 ίππους και 25,5 κιλά ροπής, καθώς και με έναν ακόμη ηλεκτροκινητήρα έξη μόλις ίππων, ο οποίος είναι συνδεδεμένος με ιμάντα και εκτελεί χρέη μίζας-δυναμό. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 350 ίππους και τα 60,2 κιλά ροπής, με τη κίνηση από τον θερμικό κινητήρα να μεταδίδεται μέσω ενός κιβωτίου οκτώ σχέσεων στους εμπρός τροχούς, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω.  

Μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη μπορείτε να επιλέξετε είτε να κινηθείτε υβριδικά, είτε αμιγώς ηλεκτρικά (pure) αν και εφόσον η μπαταρία των 11,6KWh είναι φορτισμένη, είτε ενεργοποιώντας μόνιμα τη τετρακίνηση. Η Hybrid είναι η προεπιλεγμένη -βασική- λειτουργία του αυτοκινήτου και κάνει χρήση του θερμικού και του ηλεκτρικού κινητήρα. Όταν αδειάσει η μπαταρία, τότε ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει την φόρτισή της, αλλά και την κίνηση του οχήματος. Στην λειτουργία Pure, χρησιμοποιείται αποκλειστικά ο ηλεκτρικός κινητήρας, αρκεί φυσικά να είναι γεμάτη η μπαταρία, η οποία δίνει μια αυτονομία της τάξης των 45 χιλιομέτρων, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα.

Στην τελευταία λειτουργία, χρησιμοποιούνται και οι δύο κινητήρες μέχρι τα 50 χλμ./ώρα, ενώ μετά από αυτή την ταχύτητα επιλέγεται αυτόματα η Hybrid. Από τη στιγμή που η μπαταρία είναι φορτισμένη, η μέση τιμή της κατανάλωσης θα κυμανθεί σε εξαιρετικά χαμηλά νούμερα, η οποία δεν θα ξεπεράσει τα 4 λτ./100 χλμ. Από την στιγμή όμως που θα αδειάσει, η κατανάλωση θα ανέβει στα 7,5 λτ/100 χλμ. με φυσιολογικούς ρυθμούς οδήγησης.

Για πολλά και άνετα χιλιόμετρα

Aπό τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι, σου δίνει μία μοναδική αίσθηση στιβαρότητας. Ο κινητήρας ανεβάζει στροφές χωρίς πρόβλημα σε όλο το ωφέλιμο εύρος λειτουργίας του και συνεργάζεται με πολύ καλό τρόπο με το οκτάρι αυτόματο κιβώτιο. Το τιμόνι θα ήθελες να είναι λίγο πιο ακριβές, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ενοχλεί. Ανεβάζεις χιλιόμετρα και διαπιστώνεις πως ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση είναι σε πραγματικά premium επίπεδο. Η ταχύτητα κίνησης δεν γίνεται αντιληπτή, μέχρι να δείς μπροστά σου τον τροχονόμο να σου κάνει σήμα να σταματήσεις και να σου δείχνει το ραντάρ. Προφανώς και αποδέχεσαι το «ατόπημα» και προσπαθείς να εξηγήσεις στον, ιδιαίτερα ευγενικό και με πολύ κατανόηση είναι η αλήθεια, τροχονόμο ότι τα συγκεκριμένα χιλιόμετρα «δεν φαίνονται» με αυτό το αυτοκίνητο.

Το Volvo V60 P6 βρίσκεται στο στοιχείο του όταν ταξιδεύει στην εθνική οδό. Εντός πόλης οι διαστάσεις του ίσως να δυσκολέψουν κάπως τον οδηγό, ενώ σε κλειστά επαρχιακά κομμάτια, αφενός δείχνει τον όγκο του, αφετέρου το τιμόνι δεν ενθουσιάζει στη σβέλτη οδήγηση. Τέλος να πούμε πως τα 51860 Ευρώ που κοστίζει η απόκτησή του, είναι μία αναμενόμενη τιμή για ένα premium, εξηλεκτρισμένο station με πολύ πλούσιο εξοπλισμό στην έκδοση Core που διατίθεται.

Prev Post Πλησιάζει το τέλος του Opel Insignia.
Next Post Συνεχίζει την έντονα ανοδική της πορεία η KIA
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook