Volvo S90 D4. Το στυλ ξανασυστήνεται

Η πραγματική έννοια του στυλ στις μέρες μας έχει κακοποιηθεί βάναυσα σε όλα τα επίπεδα, καθώς όχι μόνο έχει εξαφανιστεί από κάθε έκφανση της καθημερινότητάς μας, αλλά πολλές φορές πράγματα, καταστάσεις και πρόσωπα που ουδεμία σχέση έχουν με το στυλ, εμφανίζονται και παρουσιάζονται ως στυλάτα. Βεβαίως το στυλ υπήρχε, ευτυχώς, ανέκαθεν στην αυτοκίνηση αλλά όπως όλες οι δυναμικές καταστάσεις, έτσι και αυτή, εξελίσσεται και αναδιαμορφώνεται συνεχώς. Πλέον για να χαρακτηριστεί ένα αυτοκίνητο ως στυλάτο, δεν αρκεί μόνο η εμφάνιση, εσωτερική και εξωτερική, αλλά οφείλει να προσφέρει με μία διαφορετικότητα και με μία μοναδικότητα ευχαρίστηση σε όλους τους τομείς. Σχεδίαση, ποιότητα, αίσθηση στην οδήγηση είναι μερικοί μόνο από τους τομείς, στους οποίους πρέπει να ξεχωρίζει προκειμένου να αρχίσουμε να συζητάμε για στυλ. Στη περίπτωση του Volvo S90, τα παραπάνω στοιχεία όχι απλώς υπάρχουν, αλλά τα συναντούμε σε τέτοιο βαθμό που μπορούμε να μιλάμε για επανασύσταση του στυλ, χωρίς καμία απολύτως υπερβολή. Πάμε λοιπόν να τα γνωρίσουμε και να τα αναλύσουμε ένα προς ένα.

Εντυπωσιακή η εικόνα και του πίσω μέρους

Επιβλητικά κομψό

Η εξωτερική εμφάνιση του νέου Volvo S90 είναι ένα πραγματικό έργο τέχνης και μάλιστα πολύ υψηλής αισθητικής. Οι δημιουργοί του, φρόντισαν να συνδυάσουν την εντυπωσιακή επιβλητικότητα με την εκλεπτυσμένη κομψότητα, με αποτέλεσμα το τελικό σύνολο να είναι

Oι διαστάσεις του είναι καθ΄όλα σεβαστές

ένας πραγματικός μαγνήτης για όποιον το βλέπει. Στο εμπρός μέρος το οποίο είναι και το πλέον όμορφο ολόκληρου του αυτοκινήτου το  νέο λογότυπο της εταιρίας σε συνδυασμό  με τα καινούρια φωτιστικά σώματα τεχνολογία led σε σχήμα πλαγιαστού «T» που παραπέμπουν στο «σφυρί του Θεού Θωρ», δημιουργούν μία πραγματικά φρέσκια και πρωτότυπη εικόνα. Από εκεί και πέρα οι αρκετές καμπύλες που διαθέτει το αυτοκίνητο, καταφέρνουν να κρύβουν με περισσή τέχνη τις διαστάσεις του, οι οποίες επίσης εντυπωσιάζουν.

Αυτό διότι το μήκος του βρίσκεται στα 4.963 μέτρα, το πλάτος στα 1.879 και το ύψος στα 1.443 με το μεταξόνιο να ανέρχεται στα 2.941 μέτρα. Στο πίσω μέρος τα ευμεγέθη φώτα αγκαλιάζουν τις γωνίες του αμαξώματος, συμβάλλοντας και αυτά με τη σειρά τους στη συνολική αίσθηση της επιβλητικότητα που αποπνέει το αυτοκίνητο. Βέβαια η αλήθεια είναι πως συνολικά η εικόνα του πίσω μέρους θέλει κάποιο χρόνο για να τη συνηθίσει κανείς,

Κομψά εντυπωσιακό

αλλά στη συνέχεια διαπιστώνει πως ταιριάζει με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Συνολικά πρόκειται για ένα από τα λίγα σεντάν μοντέλα που αφενός δεν άφηνε κανέναν περαστικό ασυγκίνητο στο πέρασμά του, αφετέρου οι περισσότεροι προχωρούσαν και ένα βήμα παραπέρα με διάφορα επιφωνήματα θαυμασμού.

Η πολυτέλεια του μινιμαλισμού

Αν στο εξωτερικό του οι σχεδιαστές υπερέβαλλαν εαυτούς, στο εσωτερικό παραδίδουν μαθήματα σύγχρονου σχεδιασμού, καθώς η πολυτέλεια συναντάει τον μινιμαλισμό και η υψηλή τεχνολογία την απτή εργονομία. Ξεκινώντας από την αισθητική της καμπίνας, αυτή είναι απλή χωρίς φρου φρού και αρώματα. Καθαρές γραμμές παντού με την ελάχιστη δυνατή χρήση διακοπτών να δημιουργεί ερωτηματικά για το που «κρύβονται» όλα αυτά τα συστήματα που φέρει μαζί του το Σουηδικό σεντάν. Η απάντηση είναι απλή και κυρίως εύχρηστη καθώς η τύπου tablet τεράστια οθόνη αφής των 9 ιντσών μπορεί να ελέγξει το σύνολο των λειτουργιών του αυτοκινήτου. Και αν σας προβληματίζει η χρήση της, διότι πιθανόν να μην είστε εξοικειωμένοι με αυτού του τύπου τη τεχνολογία, η ενασχόληση μαζί της για περίπου πέντε λεπτά θα σας μαγέψει και κυρίως θα σας προσελκύσει με τον πλέον εύκολο τρόπο για να μπείτε στη λογική της νέας τεχνολογίας.

Μινιμαλιστική σχεδίαση, με πλουραλιστική τεχνολογία

Σε ότι αφορά τα συστήματα ασφάλειας που διαθέτει το νέο S90 αξίζει να αναφέρουμε πως διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό το αυτόματου φρεναρίσματος σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα. Παράλληλα, έχει στο βασικό του εξοπλισμό το City Safety, το οποίο πλέον λειτουργεί σε όλο το εύρος ταχυτήτων, χωρίς περιορισμούς! Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ως όρος, το City Safety είναι πλέον ιδιαίτερα διευρυμένο, αφού εκτός του

Οι χώροι μπορούν με άνεση να φιλοξενήσουν πέντε άτομα

συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος για αποφυγή συγκρούσεων περιλαμβάνει και την ανίχνευση πεζών και ποδηλατών/δικυκλιστών με επίσης αυτόματο φρενάρισμα, που πλέον λειτουργεί και τη νύχτα!  Επίσης το S90 έχει στο βασικό του εξοπλισμό και το σύστημα Pilot Assist, το οποίο είναι ένα σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης με αποκλειστικά υπεύθυνο όμως τον οδηγό, καθώς λειτουργεί ως υποστηρικτικό σύστημα αυτού, παρά ως αυτόνομη οδήγηση. Όσον αφορά την πλήρως αυτόνομη οδήγηση, θα είναι μία πραγματικότητα σε μερικά χρόνια, καθώς η Volvo Cars την εξελίσσει μέσα από το πρόγραμμα Drive Me και θα είναι πρωτοπόρος και σε αυτόν τον τομέα.

Αφήνοντας την πραγματική πολύ υψηλή τεχνολογία που διαθέτει το S90, θα θέλαμε να σταθούμε σε δύο χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Το πρώτο είναι οι άκρως ικανοποιητικοί χώροι ακόμη και για πέντε άτομα, παρά το σχετικά υψηλό τούνελ της μετάδοσης και το δεύτερο είναι η πάρα πολύ προσεγμένη ηχομόνωση, η οποία αφήνει κάθε είδους θόρυβο έξω

Προσεγμένες λεπτομέρειες

από τη καμπίνα των επιβατών, ακόμη και όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν πολύ. Σε ότι έχει να κάνει με τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, αυτή βρίσκεται στο ικανοποιητικό νούμερο των 500 λίτρων, ωστόσο το μικρό άνοιγμα της πίσω πόρτας, δεν βοηθάει στη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.

 

Δύναμη και οικονομία

To αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση D4 που σημαίνει πως ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 190 ίππους και 40 κιλά ροπής, με τη κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων. Εδώ να θυμίσουμε πως υπάρχει και η έκδοση D5 me 235 ίππους και τετρακίνηση.

Δυνατός αλλά και οικονομικός

Επιστρέφοντας στο S90 D4 της δοκιμής μας, οφείλουμε να σημειώσουμε πως μετά από 1500 χιλιόμετρα μαζί του σε εθνική οδό, σε ορεινό επαρχιακό κομμάτι αλλά και σε αστικές συνθήκες κίνησης, με σβέλτους ρυθμούς σε κάθε περίπτωση, τα 6.7 λτ/100 χλμ. της μέση κατανάλωσης που μας έδειξε, είναι ένα άκρως εντυπωσιακό νούμερο για ένα σεντάν πέντε σχεδόν μέτρων και 2270 κιλών. Και βέβαια τα 8.2’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα καθώς και τα 230 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας είναι  ικανοποιητικά νούμερα για το μέγεθος και τον χαρακτήρα της Σουηδικής λιμουζίνας.

Για πολλά και στυλάτα χιλιόμετρα

Για να χαρακτηριστεί ένα αυτοκίνητο ως στυλάτο και πολύ περισσότερο για να μιλάμε για επανασύσταση του στυλ, εκτός από την ξεχωριστή εξωτερική εικόνα, πέρα από την ιδιαίτερη εσωτερική σχεδίαση και τον πολύ προηγμένο τεχνολογικά εξοπλισμό, οφείλει να παρέχει και

Mε έμφαση στην άνεση και στη ξεχωριστή αίσθηση οδήγησης

μία μοναδική αίσθηση στο δρόμο. Μία αίσθηση η οποία από τη μία θα προκαλεί τον οδηγό για όλο και περισσότερα χιλιόμετρα, ενώ από την άλλη όσο μεγαλύτερο είναι το ταξίδι τόσο περισσότερο θα αυξάνεται την αίσθηση της απόλαυσης στους επιβάτες του.  Και το Volvo S90 έχει το δικό του τρόπο να τα καταφέρνει περίφημα σε όλα τα παραπάνω. Η πολύ προσεγμένη ηχομόνωση σε συνδυασμό με την υποδειγματική ποιότητα κύλισης, δημιουργούν τις ιδανικές συνθήκες για μεγάλα, πολύ μεγάλα, άνετα και ξεκούραστα ταξίδια. Άλλωστε αυτός είναι και σκοπός ύπαρξης των αυτοκινήτων αυτής της κατηγορίας.

Ωστόσο όταν ο οδηγός του αποφασίσει να βγάλει το κοστούμι, τη γραβάτα και τα σκαρπίνια του και θελήσει να απολαύσει την οδήγηση με έναν διαφορετικό τρόπο, το S90 δεν θα του το αρνηθεί. Επιλέγοντας τη ρύθμιση dynamic οι αναρτήσεις σκληραίνουν, η απόκριση του κινητήρα γίνεται ακόμη πιο άμεση, οι αλλαγές στο κιβώτιο πιο γρήγορες και ξαφνικά η λιμουζίνα μετατρέπεται σε gti προκαλώντας τον οδηγό να βρεί τα όρια της. Και η αλήθεια

Αν το θελήσετε μπορείτε να το οδηγήσετε πραγματικά γρήγορα

είναι πως αυτά βρίσκονται πολύ μα πολύ υψηλότερα από εκεί που κάθε υποψήφιος αγοραστής ενός αυτοκινήτου αυτής της κατηγορίας, φαντάζεται ή πολύ περισσότερο θα θελήσει να ανακαλύψει. Και όλα αυτά με έναν τρόπο και ένα στυλ που σε κάθε κατάσταση σου εμπνέουν ασφάλεια και σιγουριά.

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Σχεδίαση έξω μέσα
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Χώροι επιβατών
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Τιμή

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Άνοιγμα χώρου αποσκευών

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Απολαυστικό σε κάθε κατάσταση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2000 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 190
0-100 8.2″
Τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 6.7 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 116 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Για να επιλέγετε ανάλογα με τις διαθέσεις σας

Φωτογραφίες: Γιώργος Παπαδόπουλος

Prev Post Mercedes E220 D. Οδηγοκεντρική
Next Post Jeep Renegade 1.4T 4×4 Auto. Έχει τα πάντα
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook