Έχουμε να δούμε την Volvo να παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο που δεν ανήκει στην ευρύτερη κατηγορία των SUV πολύ καιρό αλλά το ολοκαίνουριο EM90 δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από εκείνο το segment. Αναπαριστά την επιστροφή της σουηδικής μάρκας σε μία κατηγορία που έχει μεγάλη ιστορική σημασία για αυτήν καθώς το EM90 θεωρείται ο πνευματικός διάδοχος του Volvo Duett από το πολύ μακρινό 1953, πολλά χρόνια πριν η κατηγορία των MPV δημιουργηθεί επίσημα ενώ ταυτόχρονα, είναι ένα είδος προέκτασης των μοντέλων που τοποθέτησαν την εταιρία στον χάρτη της βιομηχανίας του αυτοκινήτου, των θρυλικών station wagons. Το Volvo EM90 λοιπόν, χτίζει πάνω σε αυτή την παράδοση με το βλέμμα στο μέλλον καθώς ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες και πολυτέλεια όπως οφείλει να κάνει ως… Volvo, ασχέτως της κατηγορίας στην οποία εντάσσεται.
Το design του αποκαλύφθηκε από μία σειρά φωτογραφιών που διέρρευσαν πριν από λίγο καιρό μέσω του κινέζικου Ministry of Industry and Information Technology, οπότε δεν έχουμε να πούμε κάτι περισσότερο. Το EM90 είναι ένα minivan άλλωστε, οπότε οι σχεδιαστές δεν έχουν ιδιαίτερα υψηλό βαθμό ελευθερίας έκφρασης. Το σχήμα δεν προσφέρεται για καινοτομία και ας πούμε πως το ενδιαφέρον στο αμάξωμα του Volvo EM90 εξαντλείται στον σχεδιασμό της μάσκας με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα και την γρίλια και στις κολώνες και πιο συγκεκριμένα, στην πρώτη και την τρίτη. Το πακέτο συμπληρώνουν όπως πάντοτε οι ζάντες ελαφρού κράματος με την εταιρία να προσφέρει αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα σχέδια σε διάσταση 19 ή 20 ιντσών.
Όσον αφορά στα μηχανικά, η νέα πρόταση της σουηδικής μάρκας εξοπλίζεται με μία μπαταρία 116 kWh η οποία τροφοδοτεί με ενέργεια έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων που βρίσκεται τοποθετημένος στον πίσω άξονα. Αυτός με την σειρά του, επιταχύνει το αναμφίβολα βαρύ αμάξωμα των 5.2 μέτρων στα 100 km/h σε 8.3 δευτερόλεπτα ενώ η μπαταρία εξασφαλίζει αυτονομία της τάξης των 738 χιλιομέτρων στον κινέζικο κύκλο CLTC και όταν το φορτίο της εξαντληθεί, μπορεί να το αναπληρώσει σε λιγότερο από 30 λεπτά αν και η Volvo δεν αναφέρει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά.
Για το τέλος αφήσαμε το εσωτερικό. Τον χώρο που από την αρχή προσομοίαζε η Volvo με ένα κινούμενο σκανδιναβικό σαλόνι. Έναν χώρο που χαρακτηρίζεται από πολυτέλεια, ραφινάρισμα, ευρυχωρία και πρακτικότητα. Έναν χώρο που είναι κατάλληλος τόσο για επαγγελματική όσο και για εταιρική χρήση και ταυτόχρονα, έναν χώρο που μπορεί να φιλοξενήσει έως και 6 επιβάτες στις τρεις σειρές καθισμάτων του. Η μεσαία σειρά είναι αυτή που μπορεί να μετακινηθεί εμπρός ή πίσω και εξοπλίζεται με τα lounge καθίσματα “μηδενικής βαρύτητας” που εξασφαλίζουν πρωτοφανή άνεση ενώ αυτή είναι που προσφέρει και την βέλτιστη οπτική στην οθόνη των 15.6 ιντσών που κατεβαίνει από την οροφή για την διασκέδαση ή την πληροφόρηση των επιβατών.
Το εμπρός μέρος της καμπίνας είναι πιο… γνώριμο, θυμίζοντας άλλα μοντέλα της Volvo χάρη στην οθόνη των 15.4 ιντσών για το σύστημα infotainment και την ξεχωριστή, μικρότερη οθόνη που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων για τον οδηγό. Φυσικά, κυριαρχεί ο μινιμαλισμός που εκφράζεται και μέσα από την απουσία πολλών φυσικών χειριστηρίων ενώ δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε ούτε την τεράστια, πανοραμική ηλιοροφή, ούτε το premium ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins που με τα 21 ηχεία του μεταμορφώνουν το EM90 σε ένα κινητό χώρο συναυλιών. Κλείνοντας, να αναφέρουμε ότι το Volvo EM90 είναι ήδη διαθέσιμο προς προ-παραγγελία στην Κίνα, όπου αναμένεται να είναι και η βασική αγορά του αλλά δεν διευκρινίζεται από την σουηδική μάρκα αν το νέο MPV της θα είναι διαθέσιμο και σε άλλες αγορές, ούτε το πότε θα συμβεί αυτό. Το μόνο που αναφέρει είναι ότι θα “εξετάσει την ζήτηση σε ολόκληρο τον κόσμο πριν αποφασίσει το λανσάρισμα σε επιπλέον αγορές”.