Η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων Volvo διαθέτει hardware με πρωτοποριακό design, αλλά και εξαιρετικά προηγμένο software που καθορίζει όλη τη λειτουργία τους, όπως η ναυαρχίδα της, το EX90 αλλά και το EX30, που γίνονται καλύτερα με την πάροδο του χρόνου χάρη στις τακτικές, ασύρματες (over the air) αναβαθμίσεις λογισμικού. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, η εταιρία επενδύει συνεχώς στην εσωτερική ανάπτυξη λογισμικού και στις δοκιμές του. Σειρά είχε η δημιουργία ένα νέου, υπερσύγχρονου κέντρου δοκιμών λογισμικού στο Γκέτεμποργκ, στη Σουηδία, που ενισχύει τη δυναμικότητά στις δοκιμές ενσωματωμένου λογισμικού σε όλα τα επίπεδα. Το νέο κέντρο δοκιμών λογισμικού έχει έκταση 22.000 τ.μ. και αντιπροσωπεύει μία αρχική επένδυση 300 εκατομμυρίων σουηδικών κορόνων, αποτελώντας τη νέα ναυαρχίδα στο δίκτυο των μηχανολογικών κέντρων και των Κόμβων Τεχνολογίας ανά τον κόσμο.
Η Volvo θα χρειαστεί αυτή τη δυναμικότητα διότι, όπως δείχνει το EX90, η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει ραγδαία. Το Volvo του μέλλοντος είναι αμιγώς ηλεκτρικό, διατίθεται όλο και περισσότερο online, βασίζεται σε εξαιρετικά προηγμένους κεντρικούς υπολογιστές, οι οποίοι τρέχουν λογισμικό που αναπτύχθηκε εσωτερικά και βελτιώνεται συνεχώς με την πάροδο του χρόνου χάρη σε τακτικές ασύρματες (over the air) αναβαθμίσεις λογισμικού. Αυτό καθιστά την εσωτερική ανάπτυξη λογισμικού και τις σχετικές δοκιμές σημαντικά στοιχεία για την επίτευξη των στρατηγικών φιλοδοξιών της εταιρίας, όπως το να είναι ηγετική δύναμη στον κλάδο σε επίπεδο τεχνολογίας, καθώς και μία εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2030.
Στο νέο κέντρο δοκιμών λογισμικού θα απασχολούνται αρχικά 100 άτομα, που αναμένεται να ανέλθουν σε 300 όταν το κέντρο λειτουργήσει με την πλήρη δυναμικότητά του. Τελικά, οι εγκαταστάσεις αναμένεται να στεγάσουν περίπου 500 πλατφόρμες και ψηφιακά περιβάλλοντα δοκιμών, από 200 που φιλοξενούν αυτή τη στιγμή.