VW T-Roc 1.5 TSi R Line DSG – Φρεσκαρισμένο και ανανεωμένο

VW T-Roc 1.5 TSi R Line DSG – Φρεσκαρισμένο και ανανεωμένο

Ήταν το 2017 όταν η VW αποφάσισε να ξεκινήσει μία σημαντική διεύρυνση της γκάμας των SUV της και από εκεί που είχε μόνο το Tiguan και το Touareg, να παρουσιάσει το T-Roc, το οποίο έκανε μία εξαιρετική εμπορική πορεία και στη συνέχεια το T-Cross και εσχάτως το Taigo. Πέρασαν πέντε χρόνια και προφανώς το T-Roc έχριζε μίας ανανέωσης, προκειμένου να φρεσκαριστεί και να παραμείνει ανταγωνιστικό, σε μία κατηγορία όπου οι προτάσεις είναι πολλές και εξόχως σημαντικές από το σύνολο σχεδόν των αυτοκινητοβιομηχανιών. Επιπλέον οι πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις σε διάστημα τεσσάρων και κάτι ετών, έχουν δημιουργήσει ένα πολύ δυνατό υπόβαθρο, πάνω στο οποίο οφείλει πλέον να χτίσει και να συνεχίσει η ανανεωμένη εκδοχή του.

Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε λοιπόν το ανανεωμένο T-Roc με τον γνωστό 1.5 TSi και το αυτόματο κιβώτιο DSG κιβώτιο των επτά σχέσεων, στην πιο σπορ έκδοση R Line. Ένα πραγματικά ολοκληρωμένο πακέτο άνεσης αλλά και σπορτίφ απόχρωσης, το οποίο οδηγήσαμε για σχεδόν 2000 χιλιόμετρα και σε κάθε είδους δρόμο, προκειμένου να σχηματίσουμε μία, όσο το δυνατόν, πιο ολοκληρωμένη άποψη για το Γερμανικό SUV.

Οι εξωτερικές και εσωτερικές αλλαγές του

Oι σχεδιαστές του αυτοκινήτου ήθελαν να διατηρήσουν τη φιλοσοφία του μοντέλου αλλά παράλληλα να το φρεσκάρουν αισθητά, ώστε να είναι σε θέση αφενός να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό, αφετέρου να αποκτήσει μία πιο σύγχρονη εικόνα. Και η αλήθεια είναι πως τα κατάφεραν σε μεγάλο βαθμό, καθώς στο εμπρός μέρος υπάρχει πλέον η μάσκα που παραπέμπει σε άλλα, μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας, προσδίδοντας κάτι από την αίγλη τους, με ενσωματωμένη τη φωτιζόμενη λωρίδα LED και τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα που προαιρετικά διαθέτουν την τεχνολογία IQ.LIGHT Matrix.

Επίσης ανασχεδιασμένος είναι και ο εμπρός προφυλακτήρας με νέα γεωμετρικά σχήματα και πιο επιθετική εικόνα, ενώ η φωτεινή επιγραφή των LED φώτων ημέρας διαφοροποιείται ανάλογα με την έκδοση. Φρεσκαρισμένη είναι η εικόνα και στο πίσω μέρος, αφού τον νέο προφυλακτήρα συμπληρώνουν τα επίσης ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και αυτά τεχνολογίας LED.

Στον ίδιο τρόπο σκέψης κινήθηκαν οι δημιουργοί του και στο εσωτερικό, επικεντρωμένοι όχι τόσο στην αλλαγή της εικόνας, όσο στη βελτίωση της προσλαμβάνουσας ποιότητας των υλικών, καθώς αυτό ήταν ένα σημείο που είχε δεχθεί αρκετά έντονη, και όχι άδικα, κριτική στο προηγούμενο μοντέλο. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως το νέο ταμπλό έχει πλέον μαλακά και σαφώς πιο ποιοτικά υλικά στο μεγαλύτερο μέρος του ενώ βελτιωμένος είναι και ο διάκοσμος τόσο στις πόρτες όσο και στα καθίσματα.

Η θέση οδήγησης παραμένει ψηλότερα τοποθετημένη από αντίστοιχα μοντέλα του ανταγωνισμού, κάτι που γενικά αρέσει στο κοινό της κατηγορίας και παράλληλα εξασφαλίζει πιο άνετη και ασφαλή ορατότητα του δρόμου. Εξίσου σημαντική είναι και η αναβάθμιση στο νέο ψηφιακό περιβάλλον του αυτοκινήτου. Η οθόνη για το σύστημα πολυμέσων (8,0 ή 9,2 ιντσών ανάλογα με την έκδοση) είναι πλέον τοποθετημένη ελεύθερα στο κέντρο της κονσόλας, θυμίζοντας αρκετά tablet και εξασφαλίζοντας καλύτερη οπτική επαφή από τον οδηγό.

Στην οθόνη αυτή συναντούμε το νέο λογισμικό Modular Infotainment Toolkit 3 διαθέτοντας νέα μενού και εξελιγμένες λειτουργίες. Μαζί με αυτά έχει αλλάξει και όλο το σκεπτικό του συστήματος κλιματισμού, με τους φυσικούς διακόπτες να έχουν δώσει την θέση τους σε διακόπτες αφής. Μία επιλογή που μπορεί να δείχνει μοντέρνα και εξελιγμένη, στην πράξη ωστόσο είναι  δύσχρηστη και απαιτεί εξοικείωση για να κάνεις την σωστή ρύθμιση.

Επανασχεδιασμένο είναι και το πολυλειτουργικό τιμόνι, με αρκετούς διακόπτες που αλλάζουν τις ενδείξεις και τα μενού στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Σε ότι αφορά τους χώρους, το Γερμανικό SUV παραμένει ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας του, με αρκετή ευρυχωρία στο πίσω μέρος, κάτι που σημαίνει ότι και ένας τρίτος επιβάτης θα καταφέρει να βολευτεί. Αρκετά μεγάλο είναι και το πορτ-μπαγκάζ, από τα 445 έως και τα 1.290 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, με πολύ μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας και κανονικό σχήμα που βολεύει αρκετά στην πλήρη εκμετάλλευσή του.

Γνωστό και πολυδοκιμασμένο μηχανικό σύνολο

To αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε το πολύ γνωστό και δοκιμασμένο σε πολλά και διαφορετικά μοντέλα κινητήρα βενζίνης των 1.5 λίτρων με τους 150 ίππους και τα 250 Nm ροπής, ο οποίος συνδυαζότανε με το αυτόματο DSG κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων. Πρόκεται για ένα εξαιρετικά πολιτισμένο και αποδοτικό μηχανικό σύνολο, που συνδυάζεται ιδανικά με το αυτόματο κιβώτιο και εκμεταλλεύεται στο έπακρο τη καμπύλη ροπής σε όλα της τα σημεία.

Παράλληλα το μοτέρ διαθέτει δείχνει το εξαιρετικό του τεχνολογικό υπόβαθρο και στην κατανάλωση καυσίμου, έχοντας εκτός των άλλων και την δυνατότητα απενεργοποίησης κυλίνδρων σε συνθήκες ρολαρίσματος ή χαμηλής πίεσης στο γκάζι. Χαρακτηριστικά θα πρέπει να αναφέρουμε πως η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής των σχεδόν 2000 χιλιομέτρων, οριακά ξεπέρασε τα επτά λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, με το ρυθμό κίνησης μας να είναι σβέλτος σε όλες τις συνθήκες. Σε ότι έχει να κάνει με τις επιδόσεις, τα 8.6’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα όπως και τα 205 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, είναι απολύτως επιτεύξιμα νούμερα.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής είχαμε επίσης την ευκαιρία να θυμηθούμε και το πόσο καλή δουλειά έχει γίνει στον τομέα του συστήματος ανάρτησης, με τα γόνατα ΜcPherson εμπρός και μία διάταξη αντιστρεπτικής με ημιάκαμπτο άξονα πίσω, να λειτουργούν υπέρ της άνεσης σε κάθε πέρασμα από ασφάλτινη κακοτεχνία. Αυτό συμβαίνει χωρίς να χάνει σε καλή συμπεριφορά στις στροφές και δείχνει ισορροπημένο πλήρως, χωρίς πάντως να είναι το απόλυτο εργαλείο για εκτός δρόμου περιπέτειες.

Όχι ότι θα αρνηθεί μία σύντομη χωμάτινη βόλτα καθώς τα 16 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος το επιτρέπουν, αλλά τα ασφάλτινα ελαστικά και η μετάδοση της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς, μαρτυρούν πως οι εκτός δρόμου διαδρομές δεν είναι βασικό στοιχείο του DNA του.

Συνολικά θα λέγαμε πως είναι από τα πιο ολοκληρωμένα crossover της αγοράς και δικαίως έχει διαγράψει μία πολύ καλή εμπορική πορεία. Βρίσκεται στο μέσο της ζωής του και πολύ σωστά η VW αποφάσισε να το φρεσκάρει αλλά και να το αναβαθμίσει σε θέματα ποιότητας υλικών και ψηφιακού εκσυγχρονισμού. H έκδοση που του ταιριάζει είναι και αυτή που δοκιμάσαμε με αυτόματο κιβώτιο DSG και τον TSI 150 ίππων, και η οποία στην πλούσια και πολύ όμορφη είναι η αλήθεια, εξοπλιστική εκδοχή R Line, στοιχίζει 31150 ευρώ που δεν είναι λίγα, δικαιολογούνται όμως από το γενικότερο κύμα ακρίβειας σε όλα ανεξαιρέτως τα αυτοκίνητα.  

Prev Post BYD – Στοχεύει σε αυτονομία 2.000 χιλιομέτρων για τα plug-in υβριδικά της
Next Post Hyundai – Με πολλά βραβεία στα IF Design Awards
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook