Το μεγάλο στοίχημα για την βιομηχανία αυτοκινήτου είναι το λανσάρισμα πραγματικά προσιτών αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων και ειδικότερα, ποια από όλες τις εταιρίες θα είναι η πρώτη. Ο ορισμός του προσιτού διαφέρει από εταιρία σε εταιρία ενώ άγνωστες είναι και οι προθέσεις των κυβερνήσεων της Ευρώπης σχετικά με την συνέχιση των προγραμμάτων επιδότησης οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων αλλά τα επόμενα χρόνια θα έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης θα αρχίσει να… εκδημοκρατίζεται. Η Volkswagen για παράδειγμα έχει ήδη παρουσιάσει τον προάγγελο του ID.2, ενός μοντέλου που στοχεύει να λανσάρει με αρχική τιμή €25.000, με το ομώνυμο πρωτότυπο αλλά πιστεύει ότι μπορεί και χαμηλότερα.
Χρησιμοποιώντας μία νέα αρχιτεκτονική η οποία θα βρει τον δρόμο της και για τις Cupra και Skoda, η γερμανική αναγνωρίζει ότι πρωταγωνιστικό ρόλο στην επίτευξη του στόχου όσον αφορά στην τιμή πώλησης θα διαδραματίσει η μπαταρία. Ταυτόχρονα όμως, παρατηρείται μία μικρή πτώση στις τιμές των πρώτων υλών, υπάρχει η ελπίδα ότι οι νέες εξελίξεις που θα περάσουν στην παραγωγή τα επόμενα χρόνια θα μειώσουν περαιτέρω το κόστος όπως και η δραστική αύξηση της παραγωγής, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η κατασκευή μίας μπαταρίας με διαφορετική χημεία μπορεί να μειώσει το κόστος της – θυσιάζεις κάποια στοιχεία για να κερδίσεις κάποια άλλα. Ούτως ή άλλως, το ID.1 ή όπως αλλιώς ονομαστεί, θα είναι ένα κατά κύριο λόγο αστικό αυτοκίνητο κι έτσι η αυτονομία δεν παίζει τόσο σημαντικό ρόλο.
Ο τελευταίος παράγοντας που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την τελική τιμή του προϊόντος είναι η παραγωγή και γι’ αυτό η Volkswagen εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να “στείλει” την παραγωγή σε κάποια χώρα όπως η Ινδία όπου το κόστος είναι χαμηλότερο. Θα εξαρτηθεί τόσο από τις δυνατότητες των εγκαταστάσεων της όσο και από την πολιτική δασμών της Ε.Ε. καθώς είναι δεδομένο ότι το ID.1 θα λανσαριστεί (και) στην ευρωπαϊκή αγορά, οπότε δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο να υπάρχει και κάποια τοπική παραγωγή.