Volkswagen και Rivian εμβαθύνουν την συνεργασία τους!

Volkswagen και Rivian εμβαθύνουν την συνεργασία τους!

Η μία έχει τα κεφάλαια και την ανάγκη για την εξέλιξη λογισμικού για την επόμενη γενιά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της. Η άλλη έχει την τεχνογνωσία και έχει ανάγκη την ρευστότητα καθώς “αιμορραγεί” οικονομικά. Στην θεωρία λοιπόν, ο όμιλος Volkswagen και η Rivian συμπληρώνουν η μία την άλλη οπότε η ανακοίνωση ότι όχι μόνο θα εμβαθύνουν την συνεργασία τους αλλά θα δημιουργήσουν μία κοινοπραξία δεν προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη. Η Volkswagen δήλωσε ότι θα αυξήσει την επένδυση της στην Rivian από τα 5 δις δολάρια στα 5.8 δισεκατομμύρια, τα οποία περιλαμβάνουν και ένα μερίδιο της τάξης του 50% στην κοινοπραξία που θα λειτουργήσει ως ένα μέσο διεύρυνσης της συνεργασίας ανάμεσα στις δύο μάρκες.

Ο επικεφαλής του VW Group, Oliver Blume, χαρακτήρισε το… πάντρεμα με την Rivian ως “το επόμενο λογικό βήμα στην στρατηγική λογισμικού” και συμπλήρωσε πως ενώ σε πρώτη φάση η συνεργασία θα εστιάσει στην εξέλιξη λογισμικού για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, δεν αποκλείεται στο προσεχές μέλλον να επεκταθεί ώστε να περιλαμβάνει μπαταρίες ή άλλες τεχνολογίες. Η Volkswagen θα χρησιμοποιήσει τους… καρπούς της συνεργασίας σε πληθώρα μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων μελλοντικών προτάσεων της ίδιας στο B-segment και το C-segment αλλά και μοντέλων της Audi και της Porsche.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η συνεργασία με την Rivian είναι η δεύτερη που ανακοινώνει η γερμανική εταιρία μόνο το 2024, μετά από αυτήν με την κινέζικη Xpeng, σε μία προσπάθεια να ενισχυθεί στον τομέα του λογισμικού που με τα αυτοκίνητα να θυμίζουν ολοένα και περισσότερο κινούμενο υπολογιστή, έχει ολοένα και περισσότερη σημασία και η Volkswagen παραδοσιακά είναι αδύναμη. Η Xpeng θα την βοηθήσει στην Κίνα λοιπόν, όπου αργά αλλά σταθερά χάνει μερίδιο αγοράς και η Rivian στις Η.Π.Α. όπου το μερίδιο αγοράς της έχει συρρικνωθεί σε χαμηλά, μονοψήφια νούμερα. Η Rivian από την άλλη, έχει λανσάρει μοντέλα τα οποία ενώ έχουν αποσπάσει καθολικά θετικές κριτικές, δεν μπορούν να βρούνε αρκετούς αγοραστές ώστε να κάνουν την εταιρία κερδοφόρα. Να αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι το τρίτο τρίμηνο του ’24 η αμερικανική εταιρία εμφάνισε ζημιές ύψους 1.1 δις που ναι μεν αναπαριστούν βελτίωση σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2023 που οι ζημιές άγγιζαν τα 1.4 δις αλλά οδηγούν την Rivian με μαθηματική βεβαιότητα σε μία πάρα πολύ δύσκολη κατάσταση. Βλέπει την συνεργασία με την Volkswagen λοιπόν ως έναν τρόπο να κερδίσει χρόνο μέχρι να μπορέσει να γίνει κερδοφόρα και την ίδια γνώμη φαίνεται πως συμμερίζονται και οι αγορές καθώς η μετοχή της εταιρίας παρουσίαση αύξηση της τάξης του 6%.

Εννοείται ότι η συνεργασία με την Rivian δεν λύνει τα προβλήματα της Volkswagen στην Ευρώπη και την Κίνα. Η εταιρία αντιμετωπίζει το αυξημένο κόστος της ενέργειας στην Γερμανία καθώς και την μείωση της ζήτησης που έχει οδηγήσει σε δραματική μείωση των κερδών με προτάσεις για μείωση των αποδοχών των εργαζομένων στα εργοστάσια της στη Γερμανία ενώ δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο να κλείσει ένα ή περισσότερα εργοστάσια στην χώρα για να περισώσει ότι προλαβαίνει ώστε να μην βρεθεί σε ακόμα πιο δυσχερή θέση στο προσεχές μέλλον.

Prev Post Renault – O επίσημος χορηγός του 41ου αυθεντικού μαραθώνιου Αθηνών
Next Post Η Toyota περιμένει (πολλά) περισσότερα από την Κίνα…
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook