Την ώρα που εταιρίες όπως η Volkswagen, η Renault, η Kia και η Fiat έχουν επιβεβαιώσει τα σχέδια τους για το λανσάρισμα μικρών, προσιτών ηλεκτρικών με αρχική τιμή που δεν υπερβαίνει τα €25.000 και η Citroen έχει ήδη λανσάρει στην αγορά ένα αμιγώς ηλεκτρικό με τιμή κάτω από τα €24.000 (βλ. e-C3) η Toyota δηλώνει ότι δεν έχει πρόθεση να ακολουθήσει σε αυτό το μονοπάτι. Όχι επειδή δεν το θέλει αλλά επειδή το υψηλό κόστος των μπαταριών κάνει την κατασκευή ενός entry-level μοντέλου εξαιρετικά δύσκολη, οπότε το φθηνότερο ηλεκτρικό με τα σήματα της Toyota, για το προσεχές μέλλον τουλάχιστον, θα είναι η έκδοση παραγωγής του Urban Crossover concept που αναμένεται να κοστίζει περίπου 30.000 με 35.000 ευρώ.
Ο επικεφαλής εξέλιξης προϊόντων της ιαπωνικής εταιρίας, Andrea Carlucci δήλωσε σχετικά ότι υπάρχει ακόμα ένα “premium που σχετίζεται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα” για να συμπληρώσει ότι πρέπει να συμβεί μία “σημαντική αλλαγή στο κόστος των μπαταριών” προτού η περίπτωση ενός προσιτού ηλεκτρικού supermini αποκτήσει επιχειρηματικό νόημα όσον αφορά στην επικερδή παραγωγή του. Αυτό σημαίνει ότι το “Small Crossover”, ένα από τα 15 concepts που είχαμε δει για πρώτη φορά πριν από δύο χρόνια δεν πρόκειται να πάρει το πράσινο φως σύντομα, κάτι που υποστηρίζεται και από το γεγονός ότι είναι ένα από τα πρωτότυπα που δεν έχουν εμφανιστεί ξανά κατά τη διάρκεια αυτών των δύο ετών ενώ πολλά άλλα έχουν εξελιχθεί και πρόκειται να κυκλοφορήσουν τα επόμενα χρόνια. Χαρακτηριστικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι το Small Crossover δεν είναι ούτε μέσα στα 5 νέα, αμιγώς ηλεκτρικά SUV που θα λανσάρει η Toyota μέχρι το 2026, με τον Carlucci να επαναλαμβάνει ότι ένα ηλεκτρικό με αρχική τιμή €25.000 δεν είναι απίθανο ή αδύνατο αλλά δεν αποτελεί προτεραιότητα για την ιαπωνική μάρκα που παρακολουθεί με ενδιαφέρον την κατάσταση της αγοράς και τις τάσεις που δημιουργούνται εντός της.
“Γνωρίζω ότι υπάρχει μία τάση προς το κάτω άκρο που είναι πολύ προφανές.“
Δήλωσε το υψηλόβαθμο στέλεχος της Toyota επαναλαμβάνοντας όμως ότι δεν συγκαταλέγεται στα άμεσα ενδιαφέροντα της εταιρίας ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με το μέγεθος και την θέση του Aygo X για παράδειγμα. Η στάση της ιαπωνικής εταιρίας δεν προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη δεδομένου ότι εδώ και αρκετά χρόνια δραστηριοποιείται στο άνω άκρο του mainstream και άρα δεν έχει ανάγκη να πιέσει και να πιεστεί ώστε να λανσάρει ένα μοντέλο σε ένα τμήμα της αγοράς που ακόμα και πριν την εποχή της ηλεκτροκίνησης, δεν είχε ούτε το μέγεθος, ούτε τα περιθώρια κέρδους που θα έκαναν την ενασχόληση μαζί του υποχρεωτική υπό μία έννοια.