TOYOTA YARIS HYBRID: H ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ

TOYOTA YARIS HYBRID: H ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ
Η πλέον ενδιαφέρουσα, σχεδιαστικά, γενιά του Yaris

Η τεχνογνωσία και η εμπειρία τηςToyota στην υβριδική τεχνολογία είναι μακρά και αδιαμφισβήτητη. Η απόφασή της να δημιουργήσει μία υβριδική έκδοση σχεδόν σε κάθε μοντέλο της, εκτός όλων των άλλων τόνισε και το οικολογικό προφίλ της Ιαπωνικής εταιρίας. Τώρα μάλιστα που άρχισε να δίνει και ιδιαίτερη σημασία στην εικόνα των αυτοκινήτων της, ήταν η καλύτερη ευκαιρία για μία δοκιμή του ανανεωμένου Yaris, στην υβριδική βεβαίως εκδοχή του. 

Αλλάζοντας εικόνα

Πολύ έντονο το προφίλ του

Με εξαίρεση τη πρώτη γενιά του Yaris, οι υπόλοιπες δεν μπορούμε να πούμε πως χαρακτηριζότανε από κάποια ιδιαίτερη στιλιστική προσπάθεια. Οι Ιάπωνες φαίνεται πως πήρανε το μήνυμα και αποφάσισαν να αλλάξουν σημαντικά την εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου ειδικά σε ότι έχει να κάνει με το εμπρός μέρος του. Ακολουθώντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρίας, στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου η μάσκα με τον προφυλακτήρα δημιουργούν ένα τεράστιο “X”, που είδαμε αρχικά στο Aygo. Αλλαγές υπάρχουν και στα φωτιστικά σώματα, όπως και σε άλλα σημεία του αμαξώματος, αλλά αυτές είναι σαφώς λιγότερο σημαντικές. Το προφίλ του αυτοκινήτου δείχνει και είναι πιο δυναμικό, ενώ στο πίσω μέρος οι διαφοροποιήσεις είναι πολύ μικρές. 

Χωρίς κάτι το ιδιαίτερο το πίσω μέρος

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου η μεγαλύτερη αλλαγή έχει να κάνει με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και τα οποία είναι σαφώς καλύτερα και ποιοτικότερα. Πέρα από το ταμπλό, καλύτερες επενδύσεις έχουν και τα καθίσματα, τα οποία μάλιστα έχουν κερδίσει κάτι και σε πλευρική στήριξη. Ορισμένες μικροαλλαγές στο ταμπλό βελτιώνουν την ήδη καλή εργονομία. Με τη σειρά του ο πίνακας οργάνων διαθέτει πλέον πιο ευανάγνωστες ενδείξεις, αν και θα θέλαμε να υπάρχει κάποιο στροφόμετρο, όπως και ένας δείκτης θερμοκρασίας. Τέλος το σύστημα infotainment Toyota Touch 2, που πλέον διαθέτει μεγαλύτερη οθόνη αφής 7 ιντσών, με πρακτικό μενού και φυσικά χειριστήρια για τις βασικές λειτουργίες, που το κάνουν ιδιαίτερα φιλικό στη χρήση, είναι αυτό που κλέβει τη παράσταση. 

Συνδυασμός βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα

Το Yaris παραμένει ένα από τα πιο ευρύχωρα και εργονομικά σχεδιασμένα μοντέλα της κατηγορίας του, καθώς τέσσερα άτομα θα ταξιδέψουν άνετα, με έναν πέμπτο να μην δυσκολεύει πολύ τα πράγματα πίσω. Πλεονέκτημα, στην προκειμένη περίπτωση αποτελεί και ο πλήρως αξιοποιήσιμος χώρος αποσκευών, των 286 λίτρων, όπου ακόμα και στην εν λόγω υβριδική έκδοση της δοκιμής, δεν περιορίζεται από τους συσσωρευτές, μιας που αυτοί είναι έξυπνα τοποθετημένοι κάτω από τα πίσω καθίσματα.

Η ουσία του θέματος

Λιτό και λειτουργικό

Φυσικά όλη η ουσία ενός υβριδικού μοντέλου κρύβεται στα μηχανικά του μέρη, στον τρόπο λειτουργίας και κατ’επέκταση στη προσφερόμενη οικονομία χρήσης. Το υβριδικό σύστημα του Yaris απαρτίζεται από έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων, έναν ηλεκτροκινητήρα και κιβώτιο e- cvt, με τη συνολική ισχύ να φτάνει τους 100 ίππους. Οι τιμές μέσης κατανάλωσης και εκπομπών CO2 πραγματικά εντυπωσιάζουν, καθώς τα 3,3 λτ./100 χλμ. και τα 75 γρ./χλμ. αντίστοιχα είναι τιμές μοναδικές.  Σε χαμηλές ταχύτητες και μικρά φορτία, το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά, περιορίζοντας έτσι αισθητά την κατανάλωση. Στον ανοικτό δρόμο πάλι, χάνει το όποιο του πλεονέκτημα, αφού κινείται πρωτίστως με το βενζινοκινητήρα. Η ανάρτηση του νέου Yaris ακολουθεί την κλασική λύση γονάτων McPherson  εμπρός και ημιάκαμπτου άξονα πίσω. 

Εντός αλλά και εκτός πόλης

Πολύ εύχρηστο εντός πόλης

Το Yaris είναι ένα αυτοκίνητο όχι μόνο για αστικές και περιαστικές μετακινήσεις αλλά και για ταξίδια, καθώς έχει όλα τα εχέγγυα που απαιτούνται. Ξεκινώντας από τη συμβίωση μας εντός πόλης η ευκολία στην οδήγηση, η αθόρυβη λειτουργία, η υψηλή εργονομία και φυσικά η εξαιρετική οικονομία ως προς τη κατανάλωση καυσίμου, καθιστούν το Ιαπωνικό μοντέλο έναν εξαιρετικό σύντροφό. Σε εκτός πόλης καταστάσεις ισχύουν ακριβώς τα ίδια πράγματα με τη διαφορά ότι αν χρειαστείτε άμεση και γρήγορη επιτάχυνση ο κάπως αυξημένος θόρυβος ίσως σας ενοχλήσει στην αρχή. Τέλος σε συνθήκες ταξιδίου και σε ότι αφορά στην οδική συμπεριφορά, οι μηχανικοί της Toyota προχώρησαν σε αρκετές αλλαγές στις αναρτήσεις και στο σύστημα διεύθυνσης, ενώ ενίσχυσαν τη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου. Όλα αυτά οδήγησαν στη βελτίωση της άνεσης και της ποιότητας κύλισης. Πλέον, ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας δείχνει να διαχειρίζεται καλύτερα τις εγκάρσιες ανωμαλίες. Γενικότερα έχουν περιοριστεί οι κραδασμοί και οι τροχοί ακολουθούν καλύτερα το ανάγλυφο του δρόμου, απορροφώντας καλύτερα τις όποιες ανωμαλίες. Οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν, όπως όμως και η γενικότερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, δεν πρόκειται να ανησυχήσουν τον οδηγό. Το τιμόνι διατηρεί την αμεσότητα που είχε, προσφέροντας πλέον περισσότερη αίσθηση. Όσο για τα φρένα διατηρούνται αποτελεσματικά, αν και με μέτρια αίσθηση, λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

Ιεραρχώντας τις ανάγκες σας

Αρκούντως ικανοποιητικός

Η επιλογή ή όχι του υβριδικού Toyota Yaris, καλό θα είναι να γίνει αφού πρώτα ιεραρχήσετε τις ανάγκες σας. Αν δηλαδή αυτές περιλαμβάνουν κυρίως αστικές και περιαστικές μετακινήσεις και λιγότερο ταξίδια, τότε το Ιαπωνικό μοντέλο στην υβριδική του εκδοχή θα σας καλύψει και με το παραπάνω. Αν πάλι τα πράγματα είναι μοιρασμένα στο παιχνίδι μπαίνει και το αδερφάκι του με τον εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα, προκειμένου να αυξήσει τις επιλογές σας. Τέλος σε ότι έχει να κάνει με τη τιμή της υβριδικής αυτή ξεκινάει από τα 16200 Ευρώ με απόσυρση.

• Οικολογικό προφίλ                                         
             • Ήχος κιβωτίου σε έντονη επιτάχυνση
• Κατανάλωση
 Τιμή
• Ευκολία στην οδήγηση
• Χώροι
• Τεχνολογία

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1497 κ.εκ. βενζίνης & ηλεκτροκινητήρας
Ίπποι                   100
Τελική ταχύτητα       165 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     11,8’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   5,3λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       75 γρ./χλμ

Τέλη κυκλοφορίας                      Δεν πληρώνει

Του Σωτήρη Βουτσελά

Με χώρο για πόδια αλλά και κεφάλια
Πολύ όμορφο εμπρός
Όπως πάντα διακριτικό
Prev Post OPEL CORSA 1.3 DTE ECOFLEX: ΡΙΖΙΚΑ ΑΛΛΑΓΜΕΝΟ
Next Post VW GOLF GTD 5D DSG: ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΧΩΡΙΣ ΤΥΨΕΙΣ
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook