Όποιος έχει δει έστω και μερικά πλάνα από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι κατά το πρώτο μισό της δεκαετίας του ’90 θυμάται τις εμβληματικές Toyota Celica GT-Four με τα χαρακτηριστικά χρώματα της Castrol. Για τα επόμενα χρόνια η ιαπωνική εταιρία αντικατέστησε την Celica με την Corolla WRC και ένα μέρος της μαγείας χάθηκε αλλά η ίδια η εταιρία προσπαθεί να μας κάνει να ξαναζήσουμε εκείνα τα δοξασμένα χρόνια παρουσιάζοντας στην φετινή SEMA το ομολογουμένως πανέμορφο και εξαιρετικά νοσταλγικό GR86 Rally Legacy. Ένα κράμα της 2ης γενιάς του coupe της εταιρίας με τα μηχανικά της GR Corolla που λειτουργεί τόσο ως ένας υπέροχος φόρος τιμής στο ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν της Toyota, όσο και ένα teaser για κάτι που όπως θα καταλάβεις πολύ σύντομα, δεν πρόκειται ποτέ να μπορέσουμε να αγοράσουμε!

Ως βάση για το όλο project χρησιμοποιήθηκε ένα GR86 με το Performance Package. Ένα άκρως ικανοποιητικό πακέτο που εστιάζει περισσότερο στα δυναμικά χαρακτηριστικά παρά στις απόλυτες επιδόσεις. Πισωκίνητο, αναλογικό για τα δεδομένα της εποχής, με έναν ατμοσφαιρικό boxer 2.4 λίτρων να παρέχει το soundtrack και αρκετή δύναμη για όλα τα παιχνίδια που μπορεί να επιθυμήσει ο οδηγός, το GR86 είναι ένα αναμφίβολα ικανό και ελκυστικό πακέτο. Τι γίνεται αν αφαιρέσεις το εργοστασιακό κινητήριο σύνολο όμως και στην θέση του τοποθετήσεις τον 3-κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα της GR Corolla και ολόκληρη την τετρακίνητη μετάδοση; Τότε το GR86 με το Performance Package μεταμορφώνεται σε GR86 Rally Legacy Concept.

Η… μεταμόσχευση του 3-κύλινδρου G16E-GTS κινητήρα ήταν σχετικά εύκολη υπόθεση για τους μηχανικούς της Toyota. Ok, κάποιες τροποποιήσεις στο υποπλαίσιο και τις βάσεις του κινητήρα ήταν απαραίτητες αλλά από εκεί και πέρα δεν κούρασε ιδιαίτερα. Αυτό που ήταν αρκετά πιο πολύπλοκο ήταν η μετατροπή σε τετρακίνητο. Η εμπρός ανάρτηση, συμπεριλαμβανομένων των μουαγιέ και των αξόνων για την μετάδοση της κίνησης έπρεπε να αλλάξει οπότε οι μηχανικοί έκαναν το βήμα παραπάνω και τοποθέτησαν επίσης coilover αμορτισέρ και στους τέσσερις τροχούς. Νέα είναι και τα ψαλίδια ενώ τροποποιήσεις έγιναν και στην κολώνα του συστήματος διεύθυνσης καθώς δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει αλλιώς. Πιο πίσω, η ομάδα αντικατέστησε το διαφορικό με αυτό της GR Corolla, πακέτο με τις σχέσεις μετάδοσης, την λειτουργικότητα των ηλεκτρονικών και την κατανομή της ισχύος.

Η Toyota ανακοίνωσε επίσης ότι επέλεξε να αναβαθμίσει ουσιαστικά τον G16 βενζινοκινητήρα με ένα πιο αποδοτικό intercooler, ψυγείο λαδιού και νέα, αγωνιστική ECU αλλά ταυτόχρονα, επέλεξε να διατηρήσει τα 300 άλογα που πρόσφερε ο κινητήρας σε απολύτως εργοστασιακή μορφή. Τέλος, όσον αφορά στην εμφάνιση, την παράσταση κλέβει η ιστορική livery αλλά δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε τους κόκκινους λασπωτήρες, τη νέα εξάτμιση που ξεπροβάλλει μέσα από τον πίσω προφυλακτήρα και την αλά-“Celica GT-Four” αεροτομή που συμπληρώνει το rally look. Κάπως έτσι κυρίες και κύριοι “κερδίζεις” μία έκθεση σαν την SEMA. Μία έκθεση όπου σε κάθε γωνία υπάρχει κάτι ακόμα πιο ακραίο υποκλίνεται στην απλότητα μίας ιδέας και δεν έχει απολύτως καμία σημασία που το GR86 Rally Legacy Concept δεν θα περάσει στην παραγωγή. Χαιρόμαστε που υπάρχει!



