Μπορεί ένα Toyota Prius να γίνει σπορ; Η απάντηση δεν είναι τόσο ξεκάθαρη όσο μπορεί να φαίνεται σε πρώτη φάση και δεν είναι μονάχα η άκρως επιθετική εμφάνιση της τελευταίας γενιάς του υβριδικού μοντέλου της Toyota που μας βάζει σε δεύτερες σκέψεις. Σίγουρα παίζει ρόλο καθώς αποστασιοποιείται αισθητά από όλους τους προκατόχους του αλλά δεν είναι μόνο το design. Μπορεί να έχουμε συνδυάσει την υβριδική τεχνολογία με τις μειωμένες εκπομπές ρύπων και την χαμηλή κατανάλωση αλλά είναι ακριβώς αυτή η τεχνολογία που έχει συντελέσει στην αυτοκρατορία της Toyota στις 24 ώρες του Le Mans με αγωνιστικά όπως το TS030, το TS040, το TS050 και πιο πρόσφατα, το GR010 που θα διεκδικήσει και φέτος τη νίκη στον θρυλικό μαραθώνιο!
Αυτήν ακριβώς την σύνδεση επιχειρεί να κάνει η Toyota με το Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition εκμεταλλευόμενη και τους εορτασμούς για τον θρίαμβο των ιαπωνικών αγωνιστικών στο Le Mans. Τι κάνει όμως το συγκεκριμένο Prius τόσο διαφορετικό από όλα τα υπόλοιπα; Μία ματιά αρκεί για να παρατηρήσει κάποιος τον νέο εμπρός προφυλακτήρα με το χαμηλό, επιθετικό splitter, τα πτερύγια στα πλαϊνά του και τα τετραπλά LED φώτα που επίσης θυμίζουν τα αγωνιστικά της Toyota. Αισθητή κάνουν την παρουσία τους και τα φαρδύτερα φτερά που φιλοξενούν τις αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες 18άρες ζάντες ελαφρού κράματος της RAYS (με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S σε διάσταση 235/50 R18) αλλά και η μεγάλη αεροτομή που συνδυάζεται με τον ανασχεδιασμένο πίσω προφυλακτήρα που ενσωματώνει και τον ευμεγέθη διαχύτη. Κατά τα άλλα, η Gazoo Racing εξόπλισε το ειδικό Prius με ανθρακονημάτινο καπό και νέα ανάρτηση που δεν μειώνει μονάχα την απόσταση από το έδαφος αλλά χαρίζει και πιο σπορ χαρακτήρα στην special edition του υβριδικού μοντέλου.
Δυστυχώς, δεν γνωρίζουμε αν οι μηχανικοί της Toyota και της Gazoo Racing προχώρησαν και σε κάποιου είδους αναβάθμιση του κινητήριου συνόλου αλλά σε αυτό το σημείο, δεν έχει και ιδιαίτερο νόημα να μπούμε σε μία τέτοια συζήτηση. Προς το παρόν, δεν έχει γίνει γνωστό αν η ιαπωνική μάρκα σκοπεύει να περάσει στην παραγωγή το Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition σε αυτή τη μορφή ή οποιαδήποτε άλλη πιο… ρεαλιστική αν και ο νέος Πρόεδρος και CEO της Toyota, Koji Sato, έχει δηλώσει ότι θα υπάρξουν κι άλλα “GR” μοντέλα, χωρίς να διευκρινίζει βεβαίως ποια θα είναι αυτά. Όπως το βλέπουμε πάντως, το ειδικό Toyota Prius είναι ένας άριστος υποψήφιος, οπότε μπορούμε να ονειρευόμαστε…