Διαβάζοντας τον τίτλο και μόνο, μπορούμε να εξάγουμε με ασφάλεια δύο συμπεράσματα: πρώτον, οι πετρελαϊκές εταιρίες δεν θα περιμένουν τον θάνατο τους αλλά θα δραστηριοποιηθούν σε εναλλακτικούς τομείς διευρύνοντας το portfolio τους κοιτάζοντας προς το μέλλον και δεύτερον, η Toyota μπορεί να έχει μείνει αρκετά πίσω όσον αφορά στα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων αλλά ακόμα δεν έχει πει την τελευταία της λέξη. Συγκεκριμένα, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ανακοινώσει ότι θα λανσάρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με μπαταρίες στερεάς κατάστασης το 2027 ή το 2028 και η συμφωνία που ανακοίνωσε με την Idemitsu προ ολίγων ημερών είναι ένα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη αυτού του στόχου.
Η συνεργασία ανάμεσα στους δύο κολοσσούς εστιάζει στους στερεούς ηλεκτρολύτες τύπου σουλφιδίου που θεωρούνται ένα ιδιαίτερα ελπιδοφόρο υλικό με προοπτικές στην επίτευξη υψηλής απόδοσης και χωρητικότητας για μπαταρίες που προορίζονται για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Και αν σου φαίνεται περίεργο που η Toyota συνεργάζεται με μία πετρελαϊκή εταιρία (βλ. Idemitsu) αρκεί να σημειώσουμε ότι αυτή δουλεύει πάνω σε τέτοιου είδους τεχνολογίες για solid-state μπαταρίες ήδη από το 2001 ενώ η Toyota μπήκε στο εν λόγω πεδίο το 2006! Έτσι, το πρώτο στάδιο της συνεργασίας ανάμεσα στις δύο εταιρίες είναι η περαιτέρω εξέλιξη της τεχνολογίας μέσω του αμοιβαίου feedback και υποστήριξης εστιάζοντας στην ποιότητα, το κόστος και τους χρόνους παραγωγής των στερεών ηλεκτρολυτών με την μαζική παραγωγή να επιτυγχάνεται αρχικά σε πιλοτική μορφή σε κάποια από τις εγκαταστάσεις της Idemitsu.
Στην επόμενη φάση η Idemitsu θα προωθήσει την παραγωγή των στερεών ηλεκτρολυτών τύπου σουλφιδίου αποκτώντας τεχνολογία μαζικής παραγωγής με την Toyota να αναλαμβάνει το κομμάτι της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης και το λανσάρισμα αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων που χρησιμοποιούν αυτές τις μπαταρίες το 2027-28. Από εκεί και πέρα, χρησιμοποιώντας τα αποτελέσματα της τελευταίας φάσης οι εταιρίες θα μελετήσουν το μέλλον της μαζικής παραγωγής και εμπορευματοποίησης της τεχνολογίας με την Idemitsu από τη μία πλευρά να έχει διασφαλίσει την σταθερή παροχή στερεών ηλεκτρολυτών μέσω των υπαρχόντων αλλά και νέων εγκαταστάσεων και την Toyota από την άλλη να προσφέρει την δική της τεχνογνωσία και τεχνολογία στις μπαταρίες και να λανσάρει παγκόσμια προϊόντα που θα χρησιμοποιούν solid-state μπαταρίες. Όλα αυτά, με απώτερο στόχο την επίτευξη ουδετερότητας εκπομπών ρύπων φυσικά…