Η δημιουργία του μικρού, προσιτού, αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της Volkswagen έχει περάσει από σαράντα κύματα αλλά όπως όλα δείχνουν πλησιάζει στο τέλος της με την επίσημη παρουσίαση του κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης στα μέσα του Μαρτίου. Το μοντέλο ξεκίνησε την ζωή του ως ID.Life, ένα πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στην έκθεση του Μονάχου το 2020 αλλά η αποδοχή του δεν ήταν η αναμενόμενη και αυτό ανάγκασε την γερμανική φίρμα να προσαρμόσει δραστικά αλλά γρήγορα τα σχέδια της. Προχώρησε σε έναν ριζικό ανασχεδιασμό του μοντέλου, τόσο όσον αφορά στο αμάξωμα όσο και στην καμπίνα και αν αληθεύουν τα δημοσιεύματα, είναι έτοιμη να μας δείξει τα αποτελέσματα.
Σύμφωνα με πηγές, το επερχόμενο μοντέλο έχει μέγεθος που στην θεωρία τουλάχιστον, το τοποθετεί κάπου ανάμεσα στο Golf και το Polo με μήκος περίπου 4.25 μέτρων ενώ το αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο και οι ελευθερίες που παρέχει η προηγμένη αρχιτεκτονική της Volkswagen αναφορικά με το packaging, επέτρεψαν στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν εσωτερικούς χώρους που συγκρίνονται με αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Αξίζει να αναφέρουμε δε, ότι το ID 2 ή όπως αλλιώς ονομαστεί το νέο μοντέλο, θα είναι το πρώτο της Volkswagen που θα βασίζεται στην MEB-Plus πλατφόρμα και θα εξοπλίζεται με νέες μπαταρίες τύπου LFP (lithium iron phosphate) που σύμφωνα με τους ειδικούς δεν είναι μονάχα φθηνότερες από αυτές που χρησιμοποιούνται τώρα, αλλά έχουν καλύτερη αντοχή στον χρόνο και προσφέρουν την δυνατότητα για υψηλότερους ρυθμούς φόρτισης που για το ID 2 λέγεται πως θα αγγίζουν τα 200 kW.
Μία ακόμα ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια έχει να κάνει με το βάρος του αυτοκινήτου καθώς οι πληροφορίες λένε πως θα διατηρηθεί σε σχετικά χαμηλά επίπεδα (για τα δεδομένα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων), που σημαίνει πρακτικά περίπου 1.600-1.700 κιλά χωρίς να γίνουν εκπτώσεις σε στοιχεία όπως η ποιότητα και η προσφερόμενη τεχνολογία. Παρόλα αυτά, ένας εκ των βασικών στόχων της Volkswagen κατά την εξέλιξη του νέου μοντέλου ήταν το λανσάρισμα του στην αγορά σε προσιτή τιμή. Όχι προσιτή “για ηλεκτρικό” αλλά προσιτή γενικά καθώς αν όλα πάνε καλά, το ID 2 ή όπως αλλιώς ονομαστεί, θα είναι διαθέσιμο από €22.500 – προφανώς οι εξελίξεις των τελευταίων ετών κατέστησαν τον στόχο των €20.000 ανέφικτο.