Πενήντα χρόνια πριν, ένα κόκκινο Datsun 240Z με μαύρο καπό κατακτούσε τη νίκη στο East African Safari Rally στα χέρια του Shekhar Mehta με τις οδηγίες του Lofty Drews, χαρίζοντας στην ιαπωνική εταιρία τη μοναδική νίκη της σεζόν. Μία νίκη με ιδιαίτερη σημειολογία καθώς ήταν η πρώτη χρονιά του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Πενήντα χρόνια μετά, η Nissan πλέον αποφάσισε να τιμήσει τον πρόγονο του σύγχρονου “Z” παρουσιάζοντας στην SEMA ένα ιδιαιτέρως εντυπωσιακό και άκρως νοσταλγικό concept. Θέλεις να το πεις ρέπλικα; Θέλεις να το πεις φόρο τιμής; Θέλεις να το πεις tribute; Όπως θέλεις πες το, αλλά το Safari Rally Z Tribute θα κάνει πολλούς στην άλλη όχθη του Ατλαντικού να ρωτούν “πού υπογράφω;”.
Εξωτερικά, δεν υπάρχουν πάρα πολλές προσθήκες. Υπάρχουν πάρα πολλά επιπλέον φώτα (στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, στο καπό και στις βάσεις των εμπρός κολώνων) όπως υπάρχει και ένα μικρό προστατευτικό κάτω από την γρίλια ενώ τα χρώματα που επιλέχθηκαν και τα αυτοκόλλητα στα πλαϊνά έχουν εμπνευστεί προφανώς από το αγωνιστικό της δεκαετίας του ’70. Στο εσωτερικό από την άλλη, έχουν τοποθετηθεί τα “Pole Position” bucket καθίσματα της Recaro και μία μπάρα στην οποία μπορούν να στερεωθούν ζώνες 4 σημείων αλλά η… τσαχπινιά στην καμπίνα του Safari Rally Z Tribute εντοπίζεται στον χάρτη του East African Safari Rally και κάποια ρετρό όργανα χρονομέτρησης. Καθόλου άσχημα…
Το piece de resistance του πρωτότυπου Nissan Z όμως, κρύβεται κάτω από την επιφάνεια. Εκεί, οι μηχανικοί έχουν αντικαταστήσει την εργοστασιακή ανάρτηση με ένα σετ KW Safari που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος κατά 5 εκατοστά περίπου ενώ σχεδόν κάθε μέρος της ανάρτησης (βλ. ψαλίδια, σύνδεσμοι κ.ά.) είναι πλήρως ρυθμιζόμενο ώστε ο οδηγός να βελτιστοποιήσει την απόδοση της ανάλογα με τις συνθήκες. Το πακέτο πλαίσιο-ανάρτηση συμπληρώνουν οι τροχοί που αποτελούνται από τις πρωτότυπες ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών της Nismo που δημιουργήθηκαν ειδικά για την περίσταση και ντύνονται με ελαστικά all-terrain Yokohama Geolandar M/T G003. Τέλος, δεν γίνεται να μην αναφέρουμε ότι η ειδική δημιουργία της Nissan για την SEMA εξοπλίζεται με πληθώρα εξαρτημάτων της Nismo και ότι ο κινητήρας διαθέτει αναβαθμισμένο πρόγραμμα δια χειρός AMS, το οποίο αυξάνει την απόδοση του χωρίς όμως να διευκρινίζεται κατά πόσο. 400 άλογα δεν είναι λίγα ούτως ή άλλως, οπότε οτιδήποτε περισσότερο απλά προσθέτει συγκινήσεις κατά το παιχνίδι στα χώματα.
Δυστυχώς, δεν υπάρχουν πλάνα για να περάσει το Safari Rally Z Tribute στην παραγωγή αν και με την δημοτικότητα που απολαμβάνει η Porsche 911 Safari και η Lamborghini Huracan Sterrato ίσως η απόφαση της Nissan να μην είναι η ενδεδειγμένη…