Το Lada Iskra πάει στα χιόνια!

Το Lada Iskra πάει στα χιόνια!

Το καλοκαίρι του 2024 η Lada παρουσίασε το ολοκαίνουριο Iskra. Ένα… ενδιαφέρον μικρό sedan για την αγορά της Ρωσίας, το οποίο βασίζεται σε μία αρχιτεκτονική που μοιράζεται αρκετά κοινά με την CMF-B του Renault Group. Λογικό, καθώς μπορεί ο γαλλικός όμιλος να διέκοψε οποιαδήποτε σχέση είχε με την AvtoVAZ εξαιτίας της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία αλλά οι Ρώσοι βασίστηκαν στην τεχνολογία και την τεχνογνωσία που είχαν αποκτήσει από αυτή την σχέση και δημιούργησαν την πλατφόρμα που χρησιμοποιείται στο Lada Iskra. Δεν είναι τυχαίο ότι ο πρόεδρος της AvtoVAZ κάνει λόγο για “αναπαραγωγή” του αυτοκινήτου και για “τεχνολογική ανεξαρτητοποίηση”… Όπως και να έχει, η Lada παρουσίασε το Iskra το οποίο θα είναι διαθέσιμο με έναν βασικό 1600άρη βενζινοκινητήρα 90 ίππων που συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο και με έναν πιο ικανό 1600άρη που προσφέρει 106 ίππους και συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο.

Το Lada Iskra δεν έχει περάσει ακόμα στην παραγωγή αλλά η ρωσική εταιρία αποφάσισε να δημιουργήσει μία αγωνιστική έκδοση με αυξημένη ισχύ και τα απαραίτητα καλούδια ώστε να ανταπεξέλθει στις αφιλόξενες και παγωμένες ειδικές διαδρομές ή πίστες. Αισθητικά, το αγωνιστικό Iskra δεν διαφέρει σε τίποτα από αυτό που θα κυκλοφορήσει σε λίγους μήνες στην ρωσική αγορά. Το μόνο που το κάνει να ξεχωρίζει εκτός από τα χρώματα και τα αυτοκόλλητα είναι οι όμορφες ζάντες ελαφρού κράματος που “ντύνονται” με ελαστικά με καρφιά. Κατά τα άλλα δεν υπάρχει ούτε μία αεροτομή, ούτε ένας επιπλέον αεραγωγός, ούτε καν φαρδύτερα φτερά. Τίποτα.

Δεν ισχύει το ίδιο για τα μηχανικά όμως. Σύμφωνα με την εταιρία, κάτω από το καπό βρίσκεται μία αναβαθμισμένη εκδοχή του θερμικού 1600άρη που χάρη στον νέο στροφαλοφόρο άξονα έχει χωρητικότητα 1.8 λίτρων. Ο κινητήρας εξοπλίζεται επίσης με νέες μπιέλες, νέα πιστόνια, νέα εισαγωγή και εξαγωγή καθώς και μία ολοκαίνουρια ECU για να διαχειριστεί όλα τα νέα δεδομένα, με αποτέλεσμα η ιπποδύναμη του να έχει αυξηθεί στα 175 άλογα και η ροπή στα 200 Nm! Διόλου αμελητέα αύξηση οφείλουμε να πούμε. Επίσης, το 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο έχει δώσει την θέση του σε σειριακό ενώ δεν θα μπορούσε να λείπει από το πακέτο και ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που μεγιστοποιεί την πρόσφυση στις παγωμένες επιφάνειες που θα αγωνίζεται το μοντέλο. Σημαντικά αναβαθμισμένη είναι και η ανάρτηση που όπως φαίνεται χαρίζει και λίγο αυξημένη απόσταση από το έδαφος ενώ ενδιαφέρον προκαλεί η απόφαση των μηχανικών να μην αναβαθμίσουν ιδιαίτερα το σύστημα πέδησης – προφανώς οι απαιτήσεις παραμένουν χαμηλά οπότε αρκούν τα νέα πίσω φρένα και το υδραυλικό χειρόφρενο. Κατά τα άλλα, υπάρχουν οι απαραίτητες προσθήκες όσον αφορά στην ασφάλεια και το επίσης απαραίτητο “γδύσιμο” της καμπίνας με ότι αυτό συνεπάγεται για το βάρος του οχήματος.

Prev Post Opel Bazaar Μεταχειρισμένων – Επιλεγμένα & αξιόπιστα μεταχειρισμένα με μοναδικά οφέλη
Next Post BMW iX facelift – Σημαντικά βελτιωμένη σε όλους τους τομείς
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook