Με την αυγή κάθε νέας εποχής εμφανίζονται νέες εταιρίες οι οποίες διεκδικούν μερίδιο της υπάρχουσας ή τέλος πάντων, της υπό διαμόρφωση πίτας. Σε μία τέτοια εποχή μπαίνουμε τα τελευταία χρόνια και ως αυτοκίνηση και υπάρχουν ήδη νέες εταιρίες που άδραξαν την ευκαιρία που τους παρουσίασε η ηλεκτροκίνηση και έχουν ήδη καταξιωθεί. Χωρίς να υπολογίζουμε τους Κινέζους που θα φανεί πόσοι και ποιοι θα αντέξουν τον παγκόσμιο ανταγωνισμό, εταιρίες που μας έρχονται στο μυαλό είναι φυσικά η Tesla, η Lucid και σε μικρότερο βαθμό η Rivian αλλά υπάρχουν και κάποιες μάρκες, καταξιωμένες σε διαφορετικούς τομείς που βλέπουν την ηλεκτροκίνηση ως μία ευκαιρία να αποκτήσουν πάτημα σε μία νέα κατηγορία. Μάρκες όπως η Sony που συνεργάζεται με την Honda δημιουργώντας την “Sony Honda Mobility” και αυτή με την σειρά της, το Afeela. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό sedan που πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στο περσινό Consumer Electronics Show για να επιστρέψει φέτος λίγο πιο κοντά στην παραγωγή!
Εμφανισιακά, το Afeela δεν έχει αλλάξει δραματικά σε σύγκριση με την τελευταία φορά που το είδαμε. Το μήκος του έχει μεγαλώσει κατά 20 χιλιοστά για αδιευκρίνιστους λόγους φτάνοντας τα 4.91 μέτρα αλλά οι υπόλοιπες (πλάτος 1.90 μέτρα και ύψος 1.46 μέτρα) έχουν μείνει απαράλλαχτες, όπως και το μεταξόνιο που αγγίζει τα 3.00 μέτρα. Οι περισσότερες αλλαγές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος όπου τόσο ο προφυλακτήρας όσο και η μάσκα έχουν ανασχεδιαστεί ελαφρώς ενώ οι κολώνες έχουν αποκτήσει λίγο μεγαλύτερες διαστάσεις και οι κάμερες που εκτελούσαν χρέη καθρεπτών στην προηγούμενη εκδοχή του Afeela έχουν δώσει την θέση τους σε κάτι πιο συμβατικό και… βαρετό!
Ανάλογης έκτασης είναι οι μετατροπές που έχει υποστεί και το εσωτερικό όπου και πάλι, η πιο σημαντική αλλαγή έχει γίνει στην κεντρική κονσόλα που φαίνεται να ενσωματώνει έναν διπλό ασύρματο φορτιστή smartphone. Οι σχεδιαστές τροποποίησαν επίσης το design του τιμονιού και του εσωτερικού καθρέφτη ενώ παρέμειναν οι εντυπωσιακές οθόνες οι οποίες καλύπτουν ολόκληρο το πλάτος της καμπίνας – ακόμα και τα δύο ακριανά πάνελ που στο περσινό πρωτότυπο χρησιμοποιούνταν από τις κάμερες ως καθρέφτες. Από εκεί και πέρα, η Sony Honda Mobility έχει μερικές πολύ ενδιαφέρουσες ιδέες που θα πρέπει να κριθούν στην πράξη ωστόσο. Ιδέες όπως η χρήση τεχνητής νοημοσύνης στα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης με το Vision Transformer να υιοθετείται για αντίληψη και machine learning για την “χαρτογράφηση” διαδρομών και δικλείδες οι οποίες εξασφαλίζουν την ασφάλεια των επιβατών αλλά και άλλων χρηστών του δρόμου. Ή την μεταμόρφωση της εμπειρίας της κινητικότητας μέσω της εικονικής πραγματικότητας, με το σύστημα που εξελίσσεται σε συνεργασία με την Epic Games να χρησιμοποιεί δεδομένα από τους δεκάδες αισθητήρες και να δημιουργεί ένα πλούσιο, γεμάτο πληροφορίες και ασφαλές περιβάλλον για τον οδηγό και όχι μόνο!
Όσον αφορά στα μηχανικά δε, το Afeela χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες με τον καθένα να παράγει 245 ίππους και να τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 91 kWh. Η Sony Honda Mobility διστάζει να δώσει στη δημοσιότητα περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Afeela και αυτό είναι απολύτως λογικό δεδομένου ότι ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η εξέλιξη του και οι παράγοντες που μπορούν να τα επηρεάσουν είναι πρακτικά αναρίθμητοι αλλά επιβεβαίωσε αναφορικά με την φόρτιση ότι το πρώτο ηλεκτρικό της θα έχει δυνατότητα έως 150 kW αν και υπάρχει πάντοτε ως εναλλακτική το ενσωματωμένο σύστημα των 11 kW όταν ο χρόνος δεν πιέζει. Το μόνο σίγουρο είναι το Afeela πλησιάζει στην παραγωγή τόσο εμφανισιακά όσο και μηχανικά με το ντεμπούτο του εντυπωσιακού, ηλεκτρικού sedan να τοποθετείται εντός του 2025 χωρίς ωστόσο να έχουμε κάτι πιο συγκεκριμένο τόσο για την πρεμιέρα όσο και για το λανσάρισμα του στην αγορά. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για την τιμή αν και ρεαλιστικά, δεν περιμένουμε ούτε ότι η ελληνική αγορά συγκαταλέγεται στις προτεραιότητες της Sony Honda Mobility, ούτε ότι θα είναι ιδιαίτερα προσιτή δεδομένης της τεχνολογίας που περιλαμβάνει το όχημα.