Το Ford Raptor T1+ είναι ένα V8 κτήνος για το Dakar

Το Ford Raptor T1+ είναι ένα V8 κτήνος για το Dakar

Η Ford έχει ανακοινώσει επίσημα ότι θα λάβει μέρος στο Dakar Rally το 2025 και έχει ήδη ανακοινώσει ότι έχει εξασφαλίσει τις υπηρεσίες τόσο του Carlos Sainz Sr, όσο και το Nani Roma, δύο βετεράνων του Dakar και των motorsports γενικότερα που δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Αυτό που μας συστήθηκε για πρώτη φορά στο Goodwood Festival of Speed είναι το αγωνιστικό με το οποίο θα λάβει μέρος στο Dakar Rally. Ένα αγωνιστικό που εξελίχθηκε και κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την Red Bull και την M-Sport και ονομάζεται Raptor T1+.

Το Ford Raptor T1+ θα πραγματοποιήσει το αγωνιστικό ντεμπούτο του τον επόμενο μήνα, στο Baja Hungary πριν ταξιδέψει μερικές χιλιάδες μίλια για να συμμετάσχει στο Rallye du Maroc τον ερχόμενο Οκτώβριο. Είναι προφανές ότι σε αυτές τις διοργανώσεις η Ford δεν στοχεύει στη νίκη αλλά στην εξέλιξη του νέου αγωνιστικού της, που έχει ήδη περισσότερα από 10.000 χιλιόμετρα δοκιμών “σε μερικές από τις πιο σκληρές συνθήκες” στον κόσμο με στόχο να είναι απολύτως έτοιμη τον Ιανουάριο του 2025, οπότε και θα ξεκινήσει το Dakar Rally όπου φυσικά, θέλει να κατακτήσει την 1η θέση.

Το νέο αγωνιστικό της αμερικανικής εταιρίας που δεν έχει αφήσει motorsport για motorsport, βασίζεται σε ένα ατσάλινο spaceframe πλαίσιο με ανθρακονημάτινο αμάξωμα που έχει σχεδιαστεί για να παρέχει 400 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος και γωνία προσέγγισης που αγγίζει τις εξωφρενικές 70 μοίρες. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε κάθε αγωνιστικό αλλά ακόμα περισσότερο σε ένα που θα λάβει μέρος στο Dakar διαδραματίζει η ανάρτηση και σε αυτόν τον τομέα το Raptor T1+ δεν απογοητεύσει με διπλά ψαλίδια και στους τέσσερις τροχούς και πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ με απομακρυσμένα ρεζερβουάρ της Fox που του χαρίζουν 350 χιλιοστά διαδρομή. Οι τροχοί δε, αποτελούνται από ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών και off-road ελαστικά 37 ιντσών ενώ για την πέδηση των 2.010 κιλών που ζυγίζει το Raptor T1+ φροντίζουν δίσκοι διαμέτρου 355 χιλιοστών και 6-πίστονες, μονομπλόκ δαγκάνες της Alcon. Όπως καταλαβαίνεις, το Raptor T1+ δεν μοιράζεται πολλά κοινά με οποιοδήποτε άλλο Raptor που μπορείς να αγοράσεις σήμερα.

Αυτό που λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο νέο αγωνιστικό και την γκάμα της Ford είναι ο ατμοσφαιρικός, “Coyote” V8 με χωρητικότητα 5.0 λίτρων που φωλιάζει στην καρδιά του κτήνους. Η εταιρία αναφέρει ότι ο κινητήρας διαθέτει σύστημα λίπανσης τύπου ξηρού κάρτερ και νέα εξάτμιση ειδικά σχεδιασμένη για το Dakar, χωρίς να γνωρίζουμε τι ακριβώς σημαίνει αυτό για να είμαστε ειλικρινείς. Αυτό που δεν αναφέρει η Ford είναι πόσο ισχυρός είναι ο Coyote V8 αλλά αν σκεφτεί κανείς ότι στην ισχυρότερη εκδοχή του στην Mustang Dark Horse, είναι ικανός για 507 ίππους και 567 Nm ροπής, τα νούμερα του σε αυτή την εφαρμογή δεν θα απέχουν πολύ.

Αυτή είναι μία ευκαιρία που εμφανίζεται μία φορά στη ζωή – να υποστηρίξεις την Ford Performance καθώς πάει στο Dakar με το νέο Ford Raptor T1+ θα είναι μία απίστευτη περιπέτεια.

Δήλωσε ο διευθυντής της M-Sport και team manager της προσπάθειας της Ford στο Dakar, Matt Wilson. Εμείς το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να ευχηθούμε καλή τύχη και καλή επιτυχία στην Ford στην προσπάθεια που έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό με το design και την εξέλιξη αλλά θα κορυφωθεί, τουλάχιστον σε αγωνιστικό επίπεδο τους επόμενους μήνες.

Prev Post Η Ιταλία πουλά την κληρονομιά της στους Κινέζους;
Next Post Υπάρχουν σχέδια για το διάδοχο του Smart ForTwo
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook