Τελικά, πόσα βγάζουν οι κατασκευαστές;

Τελικά, πόσα βγάζουν οι κατασκευαστές;

Γενικώς οι εταιρίες έχουν την τάση να γκρινιάζουν όπως έχουν την τάση να μετακυλούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στους καταναλωτές. Είναι ο άτιμος κανόνας της προσφοράς και της ζήτησης σε συνάρτηση με το γεγονός ότι το προϊόν που διαθέτουν στην αγορά είναι λίγο ή πολύ απαραίτητο. Από την εποχή του κορονοϊού, λες και έχουν περάσει μερικές δεκαετίες αλλά και τι να κάνεις όταν από τότε έχουν συμβεί τόσο πολλά, οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν εκτοξευθεί στα ύψη. Στην αρχή ήταν τα προβλήματα στις μεταφορές και στην ανεφοδιαστική αλυσίδα, μετά ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι ημιαγωγοί, οι καλωδιώσεις, οι ελλείψεις στις πρώτες ύλες γενικότερα και φυσικά, η μετακύλιση του κόστους που αφορά στον εξηλεκτρισμό και τις διάφορες τεχνολογίες (συνδεσιμότητας, ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης κ.ά.) σε εμάς. Τελικά όμως, πόσα βγάζουν οι εταιρίες γιατί αν συναναστραφείς αρκετό καιρό μαζί τους, έστω και διαδικτυακά, θα φτάσεις στο σημείο να θες να οργανώσεις έναν έρανο για τις καημένες…

Σε γενικές γραμμές όμως, οι εταιρίες δεν δημοσιεύουν πρόθυμα τα περιθώρια κέρδους τους – ίσως γιατί πιστεύουν, δικαίως, ότι θα τις πάρουμε με τις πέτρες. Η “EY”, μία εταιρία αναλύσεων και ερευνών εξέτασε τους 16 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων (που σημαίνει ότι εξωτικές εταιρίες όπως η Ferrari, η Lamborghini και η Rolls-Royce δεν συμμετέχουν στην έρευνα) και παρότι ακούγεται ως κλισέ, τολμώ να πω ότι τα αποτελέσματα είναι σχεδόν σοκαριστικά. Σύμφωνα με την εταιρία, η Mercedes-Benz είναι η πλέον επικερδής εταιρία με μέσο περιθώριο κέρδους που ανέρχεται στο 13.0%, μπροστά από το 12.6% της Toyota και το 11.3% της BMW. Αυτά τα νούμερα καθώς και εκείνα που θα ακολουθήσουν αφορούν στο τρίτο τρίμηνο του έτους και δυστυχώς, η Stellantis και η Renault δεν έδωσαν στη δημοσιότητα στοιχεία για το εν λόγω χρονικό διάστημα.

Σε κάθε περίπτωση, τα υψηλά περιθώρια κέρδους δεν είναι προνόμιο των premium κατασκευαστών, ούτε μερικών εκλεκτών εταιριών. Το μέσο περιθώριο κέρδους ανάμεσα στις 16 εταιρίες για τις οποίες υπάρχουν στοιχεία αυξήθηκε από το 7.2, στο 8.6% και η πλειοψηφία των μαρκών κατάφεραν να αυξήσουν την κερδοφορία τους. Αυξημένες ήταν και οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, ένα μέγεθος που παρουσιάζει σταθερά ανοδικές τάσεις αλλά υστερεί ακόμα αρκετά σε σύγκριση με τα προ-πανδημίας επίπεδα. Το πρόβλημα είναι ότι το δελτίο καιρού προβλέπει εξασθένιση της καλοκαιρίας… Για τις ιαπωνικές μάρκες συγκεκριμένα, το ασθενές yen που ευνοεί τα οικονομικά μεγέθη τους δεν θα παραμείνει για πάντα ασθενές ενώ στο προσεχές μέλλον, οι προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν όλοι θα γίνονται μεγαλύτερες. Η ζήτηση για καινούρια αυτοκίνητα μειώνεται, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν συνεχίζεται με τους αναμενόμενα υψηλούς ρυθμούς και ο ανταγωνισμός γίνεται ολοένα και πιο αμείλικτος και εκφράζεται με εκπτωτικές καμπάνιες, ευνοϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα κ.ά. Έτσι έχουν λοιπόν τα δεδομένα. Ακόμα και αν τα νούμερα δεν είναι απολύτως ακριβή, είναι ενδεικτικά και αντικατοπτρίζουν μία πραγματικότητα στην οποία θα πρέπει να ανταπεξέλθουμε τόσο εμείς ως καταναλωτές, όσο και οι κατασκευαστές.

Prev Post MG4 – Νέες πιο γρήγορες εκδόσεις και με μεγαλύτερη αυτονομία
Next Post Dacia – 8 εκατομμύρια ευχαριστημένοι πελάτες από το 2004!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook