Τα SUVs σαρώνουν τα πάντα το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Τα SUVs σαρώνουν τα πάντα το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Μέχρι τώρα υπήρχαν κάποιες σταθερές στην αγορά. Μία εξ αυτών ήταν ότι τα SUVs είναι εξαιρετικά δημοφιλή αλλά τα μικρά hatchbacks είναι οι βασιλιάδες των πωλήσεων στην Ευρώπη. Τώρα, η κατάσταση αντιστράφηκε καθώς η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων ξεπεράστηκε σε πωλήσεις όχι από μία, αλλά από δύο κατηγορίες SUVs αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι σε μία τόσο διαστρεβλωμένη από τις ελλείψεις αγορά, “είναι δύσκολο να έχεις καλή αίσθηση του ποια αυτοκίνητα είναι hot και ποια όχι”, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Skoda, Klaus Zellmer.

Σε κάθε περίπτωση, η δημοφιλέστερη κατηγορία αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, με συνολικές πωλήσεις της τάξης των 970.863 οχημάτων ήταν αυτή των μικρών SUVs και crossovers, παρουσιάζοντας πτώση 3.8% σε σύγκριση με την ίδια χρονική περίοδο του 2021. Στην δεύτερη θέση με 834.085 αυτοκίνητα, παρουσιάζοντας πτώση 4.4% σε σύγκριση με το ’21 βρέθηκε η κατηγορία των compact SUVs και crossovers αλλά η συρρίκνωση που γνώρισαν οι άλλοτε κραταιές κατηγορίες των μικρών, compact και minicars ήταν πολύ μεγαλύτερες (-22%, -19% και -28% αντίστοιχα), οπότε υποχώρησαν στην 3η, την 4η και την 5η θέση στην Ευρώπη με 829.198, 644.946 και 335.602 αυτοκίνητα αντίστοιχα. Τα best-sellers για το πρώτο εξάμηνο του έτους στην Ευρώπη όμως δεν ήταν κάποιο SUV αλλά το Peugeot 208 και πίσω του, το Dacia Sandero – δύο μικρά hatchbacks!

Ένας λόγος για τον οποίο η κατηγορία των μικρών οχημάτων έπεσε από τον θρόνο της, ενδέχεται να είναι η μεγάλη μείωση στις ταξινομήσεις εξαιρετικά δημοφιλών μοντέλων όπως το Renault Clio (-35%), το Ford Fiesta (περίπου -50%) και το Toyota Yaris (-31%). Οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν ακόμα σημαντικές προκλήσεις λόγω των ελλείψεων στους ημιαγωγούς και ένας τρόπος με τον οποίο αντεπεξέρχονται είναι δίνοντας προτεραιότητα όσον αφορά στην παραγωγή σε μοντέλα με μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, όπως το Puma στην περίπτωση της Ford, που ξεκινά από τα €25.290 στην χώρα μας, έναντι του Fiesta που είναι κατά €8.000 περίπου φθηνότερο! Η προτεραιότητα αυτή αντικατοπτρίζεται και στις πωλήσεις ενώ οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η τάση αυτή δεν αποτελεί αποκλειστικότητα της Ford καθώς εντοπίζεται σε όλους τους κατασκευαστές που προσπαθούν να αμβλύνουν το πλήγμα στα έσοδα τους.

Ένα ακόμα στοιχείο που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι η κατανομή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά κατηγορία και αυτό που είναι πασιφανές είναι πως τα ηλεκτρικά αποδεικνύονται ιδιαίτερα δημοφιλή στις μεγαλύτερες και ακριβότερες κατηγορίες αυτοκινήτων. Στα μικρά SUVs και crossovers για παράδειγμα, το μερίδιο των ηλεκτρικών δεν ξεπερνά το 5.3% (με πρωταγωνιστή το Hyundai Kona) ενώ στα μικρά αυτοκίνητα, τα EVs αναπαριστούν το 7.4% των πωλήσεων με best-seller το Peugeot e-208. Εκεί που το μερίδιο των ηλεκτρικών υπερβαίνει το 30% είναι στις κατηγορίες των premium μεσαίων SUVs με 33% και best-seller το Tesla Model Y, στα μεσαία premium με 31% και best-seller το Tesla Model 3 και στα μεσαία/μεγάλα SUVs με 45% και best-seller το Volkswagen ID.4. Κοντά στο 30% είναι και τα minicars, με πρωταγωνιστή το ηλεκτρικό Fiat 500e. Ακόμα και τώρα όμως, το συνολικό μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών στην αγορά δεν ξεπερνά το 11% που είναι σαφώς υψηλότερο από αυτό των υβριδικών (8.8%) και plug-in υβριδικών (8.5%) αλλά δεν πλησιάζει ακόμα τα πετρελαιοκίνητα με 19% και τα βενζινοκίνητα με 49%.

Prev Post Ford – Mε εξηλεκτρισμένες προτάσεις σε επιβατικά και επαγγελματικά στην 86η Δ.Ε.Θ.
Next Post Τρία νέα Renault και μία Alpine στο Παρίσι.
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook