Το θέμα της αξιοπιστίας των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ένα που θα μας απασχολεί τακτικά και εις βάθος τα επόμενα χρόνια, όσο η βιομηχανία αυτοκινήτου κάνει με αργό αλλά σταθερό ρυθμό την στροφή της στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης. Στην θεωρία, τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούνται από λιγότερα κινούμενα μέρη και κατά συνέπεια θα πρέπει να εμφανίζουν λιγότερα προβλήματα. Ταυτόχρονα όμως, είναι μία σχετικά νέα τεχνολογία και ως κάθε νέα τεχνολογία παρουσιάζει κάποια θέματα με υψηλότερη συχνότητα απ’ ότι η συμβατική. Αυτό δείχνουν τα στοιχεία που συγκέντρωσε το αμερικανικό μέσο Consumer Reports από περισσότερα των 330.000 αυτοκινήτων των τριών περασμένων ετών.
Σύμφωνα με το έγκυρο και έγκριτο αμερικανικό μέσο, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσιάζουν 79% περισσότερα προβλήματα από τα “συμβατικά” αυτοκίνητα με την έρευνα να καλύπτει 20 διαφορετικούς τομείς συμπεριλαμβανομένων αυτών της μετάδοσης της κίνησης, διαρροών και infotainment. Το Consumer Reports αναφέρει ότι η Tesla, η πρωτοπόρος στον τομέα της ηλεκτροκίνησης που τόσο πολύ ταλαιπωρήθηκε στα πρώτα της βήμα με θέματα αξιοπιστίας και ποιότητας κατασκευής, έχει βελτιώσει αρκετά τις επιδόσεις στα πρώτα αλλά συμπληρώνεται στην αναφορά ότι ακόμα συνεχίζει να δυσκολεύεται με την ποιότητα κατασκευής των μοντέλων της. Σε κάθε περίπτωση, βρίσκεται σε καλή θέση. Αρκετά καλή μάλιστα ώστε το CR να νιώθει άνετα με το να προτείνει για πρώτη χρονιά φέτος το Model Y – το Model 3 είχε κερδίσει αυτό το… παράσημο προηγούμενα.
Τι γίνεται λοιπόν αν κάποιος θέλει να ενταχθεί στο κίνημα του εξηλεκτρισμού και δεν θέλει να ρισκάρει με την αγορά ενός οχήματος που δυνητικά είναι ικανό να παρουσιάσει περισσότερα προβλήματα απ’ ότι ένα θερμικό; Η επιλογή είναι σχετικά απλή: υβριδικό. Όχι όμως plug-in υβριδικό καθώς το Consumer Reports αναφέρει ότι αυτή είναι η πιο… ζημιάρικη κατηγορία εμφανίζοντας 146% περισσότερα προβλήματα απ’ ότι τα θερμικά. Εν μέρει, λογικό καθώς αυτού του είδους τα αυτοκίνητα συνδυάζουν δύο τεχνολογίες και επομένως, έχουν περισσότερα πράγματα που μπορεί να χαλάσουν και από τις δύο μεμονωμένα. Τα απλά υβριδικά αποδεικνύονται τα πλέον αξιόπιστα αφού παρουσιάζουν 26% λιγότερα προβλήματα σε σύγκριση με τα μη-εξηλεκτρισμένα θερμικά παρότι εξοπλίζονται τόσο με έναν θερμικό κινητήρα όσο και με έναν ηλεκτροκινητήρα. Η λειτουργία τους όμως είναι πιο απλή, έχουν δοκιμαστεί εκτενώς σε κάθε σενάριο αφού κυκλοφορούν εδώ και 25 χρόνια και ενδεχομένως να παίζει ρόλο το γεγονός ότι συνήθως προέρχονται από κατασκευαστές με αξιόπιστο παρελθόν (βλ. Toyota, Hyundai, Kia και Honda μεταξύ άλλων). Ίσως πάλι η αξιοπιστία τους (βάσει των δεδομένων της έρευνας πάντοτε) να οφείλεται στο ότι τα υβριδικά παραδοσιακά δεν είναι τεχνολογικά tour de force αλλά πιο απλά οχήματα με λιγότερη τεχνολογία. Φυσικά υπάρχουν εξαιρέσεις σε κάθε “κανόνα” αλλά φαίνεται πως διαμορφώνεται μία κατάσταση που απαιτεί την προσοχή των κατασκευαστών καθώς οι ισορροπίες είναι ιδιαίτερα ευαίσθητες και σε τέτοιου είδους κρίσιμες στιγμές κρίνεται η φήμη τους…