Στοκχόλμη – Απαγορεύει οτιδήποτε μη-ηλεκτρικό από το κέντρο της!

Στοκχόλμη – Απαγορεύει οτιδήποτε μη-ηλεκτρικό από το κέντρο της!

Η Στοκχόλμη ανακοίνωσε την πρόθεση της να γίνει η πρώτη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που θα απαγορεύσει την κίνηση βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων στο κέντρο της, σε μία προσπάθεια να μειώσει δραστικά την μόλυνση αλλά και τον θόρυβο. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο μεταφορών, Lars Stromgren, 20 τετράγωνα του κέντρου της Στοκχόλμης, μία περιοχή που αποτελεί το οικονομικό και εμπορικό κέντρο της σουηδικής πόλης, θα είναι προσβάσιμο αποκλειστικά με ηλεκτρικά οχήματα ενώ στις αρχές του 2025, οπότε και θα ξεκινήσει η εφαρμογή της απαγόρευσης, θα αποφασιστεί αν η “ζώνη μηδενικών εκπομπών” θα επεκταθεί πέραν αυτών των 20 τετραγώνων.

Φυσικά, η Στοκχόλμη δεν είναι ούτε η πρώτη, ούτε η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που έχει κάποιου είδους σχέδιο για τον περιορισμό της ηχορύπανσης και της μόλυνσης του αέρα αλλά σίγουρα είναι η πρώτη που θα εφαρμόσει τόσο δραστικά μέτρα. Επίσης φυσικά, η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου αν και είναι αναμφίβολα εξαιρετικά φιλόδοξη, δεν πάρθηκε ελαφρά τη καρδία. Καταρχάς, η απαγόρευση προβλέπει μία εξαίρεση για μεγαλύτερα επαγγελματικά οχήματα όπου επιτρέπονται και plug-in υβριδικά εντός των 20 τετραγώνων ενώ δεν αφορά επίσης ασθενοφόρα, περιπολικά και οχήματα όπου ο οδηγός ή ο συνοδηγός έχουν κάποιου είδους καταγεγραμμένη αναπηρία. Ο Stromgren όμως δήλωσε ότι “ο αέρας στην Στοκχόλμη προκαλεί παθήσεις του αναπνευστικού στα μωρά και πρόωρο θάνατο στους ηλικιωμένους” οπότε η κατάσταση είναι “απολύτως απαράδεκτη” και έπρεπε να παρθούν άμεσα και αποφασιστικά μέτρα.

Υπάρχουν όμως και αντιρρήσεις με τον επικεφαλής της αντιπολίτευσης στο δημοτικό συμβούλιο να αναφέρει ότι το πλάνο των Πράσινων θα κοστίσει τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στα ξενοδοχεία και εκπροσώπους του τομέα των μεταφορών να δηλώνουν ότι το πλάνο είναι υπερβολικό και ότι η πόλη θα έπρεπε να επενδύσει σε περισσότερους σταθμούς φόρτισης για να επιταχύνει την οικειοθελή στροφή στην ηλεκτροκίνηση. Να σημειώσουμε ότι ζώνες χαμηλών ή πολύ χαμηλών εκπομπών ρύπων αρχίζουν να εφαρμόζονται σε όλη την Ευρώπη αλλά η ζώνη της Στοκχόλμης είναι μηδενικών εκπομπών και θα έρθει πολύ νωρίτερα από οποιαδήποτε άλλη έχει ανακοινωθεί προς το παρόν. Το Άμστερνταμ για παράδειγμα σκοπεύει να κάνει κάτι ανάλογο το 2030, όπως και το Παρίσι αλλά εκεί οι αντιδράσεις είναι ακόμα πιο έντονες.

Prev Post Το Citroen C3 Aircross θα μεταμορφωθεί σε ένα 7-θέσιο EV
Next Post Nissan Hyper Tourer concept – Το μέλλον…
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook