Skoda Superb – Μία επιτυχημένη ιστορία 90 ετών!

Skoda Superb – Μία επιτυχημένη ιστορία 90 ετών!

Το ερχόμενο φθινόπωρο η Skoda θα παρουσιάσει το ολοκαίνουριο Superb. Ενενήντα χρόνια με την πρεμιέρα του ιστορικού, πρώτου μοντέλου που παραγόταν από το 1934 έως και το 1949, η τσέχικη εταιρία θα φέρει στην αγορά την 4η γενιά του εμβληματικού ονόματος για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία της ιστορίας με το επόμενο συναρπαστικό κεφάλαιο αλλά μέχρι να συμβεί αυτό, η Skoda μας ταξιδεύει για λίγο στο παρελθόν ώστε να θυμηθούμε ποια είναι τα στοιχεία που έκαναν το Superb τόσο δημοφιλές, ξεκινώντας φυσικά από το πρώτο.

Μέχρι το 1934, οπότε και το πρώτο Superb πέρασε στην παραγωγή, η Skoda είχε ήδη λανσάρει αρκετά κορυφαία μοντέλα ωστόσο το Superb ήταν διαφορετικό και καινοτόμο με πολλούς τρόπους. Καταρχάς, η ενσωματωμένη καλωδίωση δούλευε με το τότε νέο σύστημα 12V ενώ το προηγμένο πλαίσιο που επέτρεπε την φιλοξενία του άξονα μετάδοσης στην σωλήνα του chassis απελευθερώνοντας επιπλέον χώρο για την ανεξάρτητη ανάρτηση που με την σειρά της, εξασφάλιζε ανώτερη ποιότητα κύλισης. Το Superb ήταν επίσης το πρώτο μοντέλο της Skoda με υδραυλικά φρένα μονού κυκλώματος ενώ όσον αφορά στους κινητήρες, τους εξελιγμένους αποκλειστικά in-house οφείλουμε να τονίσουμε, κινητήρες, οι περισσότεροι ήταν 6-κύλινδροι ενώ η χωρητικότητα τους ξεκινούσε από τα 2.492 κ.εκ. και έφτανε τα 3.991 κ.εκ. με τον μεγαλύτερο και κορυφαίο του Superb 4000 να είναι ένας V8. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι το 1939, η ανανέωση του Superb περιλάμβανε την αντικατάσταση του ξύλινου αμαξώματος με μεταλλικό, γεγονός που επέτρεψε την προσθήκη επιπλέον εκδόσεων. Από το 1934 έως το 1949, η Skoda κατασκεύασε περί τα 900 πολιτικά Superb και άλλα 1.600 στρατιωτικά καθώς το μοντέλο ήταν διαθέσιμο και σε 3 διαφορετικές στρατιωτικές εκδόσεις, πέραν των 5 πολιτικών.

Έπρεπε να περάσουν περισσότερα από 50 χρόνια από το τέλος της παραγωγής του πρώτου Superb για να δούμε την δεύτερη γενιά. Γιορτάζοντας τα 10 χρόνια υπό την… φτερούγα του VW Group, η Skoda παρουσίασε αρχικά το Fabia και λίγο μετά, τον Σεπτέμβριο του 2001, το νέο Superb με σύγχρονη αρχιτεκτονική, ισχυρούς κινητήρες και πολλές πρωτιές για την ταπεινή αλλά τίμια μάρκα. Η 1η γενιά της νέας εποχής του Superb ήταν το πρώτο μοντέλο της Skoda με bi-xenon φανάρια, αυτόματο κιβώτιο Tiptronic, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη υποβοήθηση πέδησης, ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον εμπρός άξονα και την λειτουργία “Coming Home” για το σύστημα φωτισμού μεταξύ άλλων. Το 2006, το Superb πέρασε την διαδικασία του facelift λανσάροντας για πρώτη φορά τα χαρακτηριστικά πίσω φανάρια σχήματος “C”.

Fast-forward μερικά χρόνια μετά και πιο συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο του 2015 οπότε και παρουσιάστηκε η 3η γενιά του Superb και μαζί της άλλη μία σειρά από πρωτιές. Χάρη στην MQB πλατφόρμα του ομίλου, η 3η γενιά του “νέου Superb” έφερε το DCC Adaptive Chassis, τριζωνικό κλιματισμό, συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, Matrix-LED φωτιστικά σώματα και πολλά ακόμα. Εκείνο το Superb ήταν το πρώτο που απέκτησε και plug-in υβριδική έκδοση για να μην ξεχνάμε και το… μέτωπο του εξηλεκτρισμού. Μέχρι σήμερα, η Skoda έχει καταφέρει να πουλήσει από το 2001 περισσότερα από 1.550.000 Superb εκ των οποίων περισσότερα από 780.000 ανήκουν στην 3η γενιά, οπότε καταλαβαίνεις ότι από τη μία το έδαφος είναι ήδη στρωμένο για την επερχόμενη νέα γενιά του μοντέλου και από την άλλη, ο πήχης είναι ήδη πολύ ψηλά. Η Skoda όμως έχει ωριμάσει, έχει κατασταλάξει, ξέρει τι ζητά το κοινό της και πώς να το προσφέρει με όσο το δυνατόν υψηλότερο value-for-money και γι’ αυτό είναι τόσο πετυχημένη.

Prev Post Peugeot 2008 και E-2008 facelift – Συνολικά αναβαθμισμένα!
Next Post Tesla Model S Plaid, τώρα και με Track Package
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook