Το 2019, μερικούς μήνες πριν το Kamiq η Skoda είχε παρουσιάσει το μοντέλο που θα λανσαριζόταν στην αγορά για να προσφέρει μία εναλλακτική σε αυτούς που δεν ήθελαν κάτι τόσο μεγάλο όσο το Octavia αλλά ούτε κάποιο SUV. Το Scala, δεδομένης και της συρρίκνωσης της κατηγορίας λόγω της στροφής του αγοραστικού κοινού στα crossovers δεν τα πήγε καθόλου άσχημα εμπορικά έχοντας πουλήσει σχεδόν 230.000 αυτοκίνητα σε 57 αγορές σε ολόκληρο τον κόσμο αλλά έφτασε η ώρα για την ανανέωση του. Έφτασε η ώρα για το facelift, το οποίο παρουσιάζεται σήμερα, ταυτόχρονα με αυτό του Kamiq για να δώσει μία νέα πνοή στο μεσαίο hatchback ώστε να αντέξει μερικά χρόνια ακόμα στην αγορά – μία αγορά υπόψιν, της οποίας οι απαιτήσεις αυξάνονται διαρκώς.
Ξεκινώντας από το design, η Skoda κατάφερε να κάνει το ήδη εκφραστικό Scala ακόμα πιο ξεχωριστό. Στο εμπρός μέρος για παράδειγμα, κυριαρχεί η πλατιά γρίλια και τα λεπτότερα φωτιστικά σώματα που για πρώτη φορά στο συγκεκριμένο μοντέλο είναι διαθέσιμα με την TOP LED Matrix τεχνολογία και LED στοιχεία που θυμίζουν κύβους πάγου. Ανασχεδιασμένος είναι και ο προφυλακτήρας με την κεντρική εισαγωγή αέρα να χωρίζεται από δύο πτερύγια και ακόμα πιο έντονες “αεροκουρτίνες” στα πλαϊνά.
Στο πίσω μέρος, το προαιρετικό πίσω παράθυρο από μαύρο γυαλί εκτείνεται μέχρι τα φωτιστικά σώματα και ο νέο προφυλακτήρας περιλαμβάνει τον διαχύτη με δύο πτερύγια εκατέρωθεν του αντικατοπτρίζοντας το design της μάρκας. Όταν πραγματοποίησε την πρεμιέρα του πριν από 4 χρόνια, το Scala ήταν το πρώτο μοντέλο όπου το πίσω μέρος κοσμούσε η ονομασία της εταιρίας ολογραφώς και αυτή η… παράδοση συνεχίζεται ενώ το πακέτο ολοκληρώνουν οι νέες ζάντες ελαφρού κράματος, διαθέσιμες από 16’’ έως 18’’ και τα 9 διαφορετικά χρώματα εκ των οποίων τα έξι είναι μεταλλικά.
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Scala, όπως και σε αυτό του ανανεωμένου Kamiq, κυριαρχούν τα φυσικά, ανακυκλωμένα ή ανακυκλώσιμα υλικά με επενδύσεις από ίνες κάνναβης και kenaf, ενός είδους ιβίσκου στις πόρτες αλλά και την οροφή, πατώματα και πατάκια από ανακυκλωμένα υλικά και ανακυκλωμένα πλαστικά για το εσωτερικό των θόλων και το δοχείο του υγρού για την πλύση του παρμπρίζ. Από την καμπίνα ξεχωρίζουμε το ανασχεδιασμένο πάνελ χειρισμού του προαιρετικού συστήματος Climatronic ενώ όσον αφορά στο… εμβαδό των οθονών, το Scala facelift προσφέρει προαιρετικά το ψηφιακό Virtual Cockpit των 10.25 ιντσών και μία οθόνη 9.2 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης.
Προαιρετικά είναι επίσης τα συστήματα adaptive cruise control και adaptive υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, όπως και η ηλεκτρική πίσω πόρτα για πρώτη φορά στο συγκεκριμένο μοντέλο ενώ ο εξοπλισμός ασφαλείας είναι αρκετά πλούσιος περιλαμβάνοντας συστήματα όπως η αναγνώριση σημάτων, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κ.ά.
Τέλος, να αναφέρουμε ότι το Scala θα είναι διαθέσιμο με τρεις βενζινοκινητήρες ή για να είμαστε πιο ακριβείς, τρεις διαφορετικές εκδόσεις με δύο βενζινοκινητήρες: ο 3-κύλινδρος 1000άρης TSI προσφέρεται είτε με 95 είτε με 115 ίππους και στην κορυφή της γκάμας είναι ο τετρακύλινδρος 1500άρης TSI με 150 ίππους και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Ο βασικός κινητήρας συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο και οι άλλοι δύο δίνουν την δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε ένα μηχανικό 6-τάχυτο και προαιρετικά, ένα αυτόματο 7-τάχυτο διπλού συμπλέκτη. Η Skoda ακόμα δεν έχει ανακοινώσει πότε ακριβώς θα λανσαριστεί το Scala facelift στην ελληνική αγορά, ούτε φυσικά την τιμή του αν και περιμένουμε ότι αυτή θα είναι ελαφρώς αυξημένη σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο, όπως συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις.