Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDi 150ps 4×4. Κάνει τα πάντα εξαιρετικά

Έχοντας πλέον στο τσεπάκι της την εμπορική επιτυχία του Kodiaq, η Skoda όχι απλώς δεν επαναπαύτηκε αλλά φροντίζει να δημιουργεί και νέες εκδόσεις του μοντέλου της, προκειμένου να καλύψει όσο το δυνατό ευρύτερο αγοραστικό κοινό. Και μπορεί η τελευταία της δημιουργία, το Kodiaq RS, να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, εμείς ωστόσο είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε την πιο off road, εκδοχή του μοντέλου, το Scout με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 150 ίππων και να βγάλουμε συμπεράσματα μετά από 2000 χιλιόμετρα τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου σε υπέροχες χιονισμένες διαδρομές.

Διαφορετικής σχεδίασης ζάντες, ματ γκρι καθρέπτες και ράγες οροφής

Δείχνει σκληροτράχηλο

Οι «απλές» εκδόσεις του Kodiaq, σε ότι αφορά τη σχεδιαστική τους εικόνα, χαρακτηρίζονται από απλότητα και σοβαρότητα, όπως άλλωστε είναι η συνολική φιλοσοφία της Skoda. Και μπορεί μέχρι ενός βαθμού να δείχνουν και να είναι επιβλητικές, λόγω κυρίως των διαστάσεων, ωστόσο όταν δείς από κοντά το Scout, oι άλλες εκδόσεις, αφήνοντας φυσικά έξω το RS, σου φαίνονται αρκετά λιτές. Αυτό διότι οι σχεδιαστές του φρόντισαν με απλές αλλά εξαιρετικά στοχευμένες, και εκ του αποτελέσματος επιτυχημένες, λύσεις και προσθήκες να αλλάξουν άρδην την εικόνα του μοντέλου τους. Να του προσδώσουν μία πολύ πιο σαφή ταυτότητα, καταφέρνοντας να το κάνουν εντυπωσιακό αλλά σε καμία περίπτωση κραυγαλέο.

Οι προστατευτικές ποδιές χαρίζουν πόντους στην εμφάνιση τόσο εμπρός….

Πιο συγκεκριμένα η έκδοση Scout διαθέτει εμφανείς προστατευτικές ποδιές τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος, ενώ υπάρχουν και ακόμη πιο ουσιαστικά προστατευτικά καλύμματα κάτω από το δάπεδο για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Στην ίδια, ματ γκρι ανοιχτή, απόχρωση με τις ποδιές είναι βαμμένες τόσο οι ράγες της οροφής όσο και οι καθρέπτες. Την εξωτερική εικόνα συμπληρώνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, οι ειδικής σχεδίασης για το Scout, ζάντες των 19 ιντσών. Τέλος η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 19.4 εκατοστά ενώ οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και φυγής είναι 22, 19,7 και 23,1 μοίρες.

… όσο και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου

Χώροι και ποιότητα

Κάθε φορά που μπαίνουμε στη καμπίνα των επιβατών του Kodiaq εντυπωσιαζόμαστε  πραγματικά από τους διαθέσιμους χώρους και τις άπειρες θήκες, φανερές και κρυφές. Όσο μεγαλόσωμοι και αν είναι οι εμπρός επιβάτες, εκτός του ότι θα βολευτούν με άνεση σε μεγάλα και άνετα καθίσματα, θα αφήσουν άπλετο χώρο και για τους τρείς πίσω να καθίσουν ακόμη και σταυροπόδι.

Για να επιλέγετε ανάλογα με τις ανάγκες του δρόμου αλλά και τις διαθέσεις σας

Μάλιστα το γεγονός πως το  πίσω κάθισμα μετακινείται κατά 18 ολόκληρα εκατοστά, αποδεικνύει τις τεράστιες χωροταξικές ικανότητες του Kodiaq οι οποίες φυσικά επεκτείνονται και στο πορτ μπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου μπορεί να μεταβληθεί από τα 650 έως τα 2065 λίτρα. Βεβαίως στην έκδοση Scout της δοκιμής, έχουν υπάρξει οι αναγκαίες πινελιές σχεδιαστικής διαφοροποίησης και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Υψηλή ποιότητα και εργονομία, με επίσης υψηλό επίπεδο εξοπλισμού

Καταρχήν το ταμπλό είναι επενδεδυμένο με μία, πραγματικά πολύ καλή, απομίμηση ξύλου, ενώ τα καθίσματα από αλκαντάρα έχουν χαραγμένο το λογότυπο scout επάνω. Από εκεί και πέρα η συνολική εικόνα της καμπίνας συνεχίζει να είναι σοβαρή αλλά και σύγχρονη παράλληλα με τη ποιότητα να βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο εικόνα, αντίστοιχα με τον εξοπλισμό αλλά και την εργονομία που χαρακτηρίζει ούτως ή άλλως όλες τις εκδόσεις του Kodiaq. Βεβαίως υπάρχει σύστημα infotainment με στάνταρ το SmartLink+ που ενσωματώνει τη λειτουργία SmartGate, σε συνδυασμό με τα Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink.

ΟΙ χώροι είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί ακόμη και για πέντε άτομα

Απολύτως επαρκής

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον γνωστό δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 150 ίππων, ο οποίος συνδυαζότανε με ένα μηχανικό κιβώτιο έξη σχέσεων. Στη πράξη αποδείχθηκε παραπάνω από επαρκής για το μεγάλο και βαρύ αμάξωμα του Kodiaq καθώς τα 9.7’’ για το 0-100 χλμ./ώρα καθώς και τα 197 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας είναι άκρως ικανοποιητικά νούμερα για το μέγεθος και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσετε και τα 8 λτ/100 χλμ. της μέσης κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και μάλιστα με σβέλτους ρυθμούς και αρκετό «παιχνίδι» στα χιόνια, τότε αντιλαμβάνεστε πως εκτός από επαρκής, ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι και αρκετά οικονομικός.

Δυνατός με ροπή από χαμηλά και με πολύ λογική κατανάλωση

Άνετο εντός και εκτός

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Kodiaq Scout διαπιστώνεις πως ο προσανατολισμός του είναι οι άνετες μετακινήσεις. Η προσεγμένη ηχομόνωση, η ιδιαίτερα υψηλή ποιότητα κύλισης και η ρύθμιση των αναρτήσεων καθιστούν σαφές τι είχαν οι άνθρωποι της Skoda στο μυαλό τους, όταν σχεδίαζαν το Kodiaq. Το καλό σε αίσθηση κιβώτιο, τα αποτελεσματικά φρένα και το ικανοποιητικό σε πληροφόρηση τιμόνι, ολοκληρώνουν ένα σύνολο για το οποίο δύσκολα θα βρεις κάποιο ουσιαστικό μειονέκτημα.

Για τις εκτός δρόμου εξορμήσεις σας

Τα χιλιόμετρα στην εθνική οδό «φεύγουν» με χαρακτηριστική άνεση καθιστώντας το ταξίδι Αθήνα Θεσσαλονίκη μία άκρως ευχάριστη εμπειρία. Ωστόσο και όταν αφήσετε την εθνική οδό και μπείτε σε ένα κλειστό επαρχιακό κομμάτι, μπορεί να δείξει το μέγεθός του μεν, δεν θα δυσανασχετήσει δε, με το πάτημά του να είναι σίγουρο και κυρίως προβλέψιμο σε κάθε κατάσταση.

Απίστευτα ικανό σε τέτοιες καταστάσεις

Και αν όλα τα παραπάνω τα γνωρίζαμε και τα περιμέναμε, αυτό που αποτέλεσε την ευχάριστη έκπληξη, ήταν η συμπεριφορά του στο χιόνι. Επιλέγεις τη λειτουργία snow στο driving mode select (έχει επίσης τις επιλογές eco, normal, sport & individual)  και αντιλαμβάνεσαι πως το αυτοκίνητο και τα ηλεκτρονικά του συστήματα και βεβαίως πρώτα και πάνω απ’όλα η τετρακίνηση, κάνει τα πάντα.

Ηλεκτρονικά βοηθήματα και τετρακίνηση κάνουν θαύματα εκτός δρόμου

Κινείσαι σε περιοχές με 30 πόντους χιόνι και με λίγη προσοχή δεν υπάρχουν γλιστρήματα, ή οτιδήποτε άλλο που θα μπορούσε να τρομάξει τον οδηγό. Και αυτό το διαπιστώσαμε τόσο σε ορεινούς δρόμους με έντονες ανωφέρειες και κατωφέρειες, όσο και εντός πόλης τη περίοδο των πυκνών χιονοπτώσεων. Το ηλεκτρονικό πακέτο περιλαμβάνει επίσης το off road assist, που επεμβαίνει στο σύστημα πρόσφυσης και στην απόκριση του δεξιού πεντάλ, το ηλεκτρονικό μπλοκέ (EDL), τα Hill-Hold και Hill-Descent

Το πλέον ολοκληρωμένο

Το Skoda Kodiaq Scout με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 150 ίππων θεωρούμε πως είναι το πλέον ολοκληρωμένο Kodiaq. Καλαίσθητη εξωτερική εμφάνιση, άνετοι εσωτερικοί χώροι, με πλούσιο εξοπλισμό, υψηλή εργονομία και πολύ καλή ποιότητα, ξεκούραστο στο ταξίδι με λογική κατανάλωση σε κάθε περίπτωση και κυρίως ικανό να σας πάει κυριολεκτικά παντού με περισσή ασφάλεια. Τα 37500 Ευρώ που κοστίζει, σίγουρα δεν είναι λίγα, αλλά τα αξίζει μέχρι τελευταίο Ευρώ.

Το απολαύσαμε πραγματικά

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Τιμή

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2000 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 150
0-100 9.7″
Τελική ταχύτητα 197 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 146 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Πολύ όμορφες οι 19άρες ζάντες

 

Prev Post Hyundai i30 N Performance Pack. Ο σφετεριστής του θρόνου!
Next Post Alfa Romeo Stelvio 2.2 diesel 210 PS Q4. Και Alfa και SUV
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook