Skoda Fabia RS Rally2. Το νέο κεφάλαιο σε μία ιστορία επιτυχίας.

Η Skoda μπορεί να έχει αποχωρήσει από την κορυφαία κατηγορία των αγώνων rally εδώ και αρκετά χρόνια αλλά αυτό δεν σημαίνει πως έχει αποχωρήσει γενικά από τον χώρο. Απόδειξη το ολοκαίνουριο Fabia RS Rally2 το οποίο εξελίχθηκε για την ομώνυμη κατηγορία ως ο διάδοχος του εξαιρετικά επιτυχημένου προκατόχου του, που κυριάρχησε την τελευταία 5-ετία στο WRC-2 πρωτάθλημα. Για το νέο rally car της Skoda χρησιμοποιήθηκε ως βάση η 4η γενιά του Fabia που παρουσιάστηκε πριν από περίπου έναν χρόνο αλλά όπως μπορείς να καταλάβεις, το Fabia RS Rally2 έχει πολύ λίγα κοινά με το “πολιτικό” αδερφάκι του. Φυσικά τα δύο οχήματα μοιράζονται την ίδια αρχιτεκτονική που σημαίνει ότι το νέο Rally2 έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο από τον πρόγονο του ενώ οι μηχανικοί της Skoda αύξησαν και τα μετατρόχια για καλύτερη κατανομή βάρους και αυξημένη πρόσφυση. Αυξημένη είναι και η διαδρομή της ανάρτησης ενώ οι μεταβολές στο μεταξόνιο και τα μετατρόχια έφεραν και νέα κινηματική για βελτιστοποίηση των δυναμικών χαρακτηριστικών του αγωνιστικού.

Από εκεί και πέρα, το design του Fabia RS Rally2 βασίζεται σε αυτό της έκδοσης δρόμου αλλά το bodykit με το οποίο εξοπλίζεται όχι μόνο αγριεύει σημαντικά την εμφάνιση αλλά αλλάζει δραστικά και τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε πως ενώ το πολιτικό Fabia έχει τον χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας στην κατηγορία του, οι ανάγκες ενός αγωνιστικού επιβάλλουν διαφορετικές προτεραιότητες με αποτέλεσμα το Rally2 όχι μόνο να παράγει downforce αλλά περίπου την διπλάσια σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Όσον αφορά στην ασφάλεια, το Fabia RS Rally2 εξοπλίζεται με ένα πλήρες roll cage από chromoly χάλυβα, πλαϊνά προστατευτικά από ανθρακονήματα, Kevlar και αφρό που απορροφά μέρος της ενέργειας της σύγκρουσης αλλά και ένα ολοκληρωμένο σύστημα πυρόσβεσης όπως ορίζουν οι κανονισμοί.

Σημαντικές διαφορές έχουμε και στα μηχανικά, με το Fabia RS Rally2 να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις ελευθερίες της κατηγορίας και να διαθέτει έναν ολοκαίνουριο 1600άρη, turbo βενζινοκινητήρα ο οποίος παράγει 291 ίππους και 430 Nm ροπής. Συνδυάζεται δε με ένα σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων το οποίο στέλνει την δύναμη και στους 4 τροχούς. Ο κινητήρας καταναλώνει  Για την πέδηση φροντίζει ένα σύστημα πέδησης που αποτελείται είτε από δίσκους 300 χιλιοστών (με ζάντες διαμέτρου 15 ιντσών) για τους χωμάτινους αγώνες είτε από δίσκους 355 χιλιοστών εμπρός και 300 πίσω (με ζάντες 18 ιντσών) για τους ασφάλτινους. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι ο νέο αγωνιστικό της Skoda καταναλώνει αποκλειστικά, 100% βιώσιμο καύσιμο – είτε βιοκαύσιμα από βιολογικά απόβλητα, είτε συνθετικά e-καύσιμα, το οποίο αποθηκεύεται σε ένα απόλυτα προστατευμένο ρεζερβουάρ 82.5 λίτρων.

Prev Post Pagani Huayra Codalunga. Φόρος τιμής…
Next Post Hyundai Tucson. Στη κορυφή των compact SUV στην Ευρώπη
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook