Η Skoda διανύει τη πλέον παραγωγική και δημιουργική φάση στη μακρά ιστορία της και αυτό φαίνεται αφενός στον αριθμό των νέων μοντέλων που έχει παρουσιάσει και που σκοπεύει να παρουσιάσει, αφετέρου στην ανανέωση των υπαρχόντων. Πλέον εδώ και πολλά χρόνια η Τσέχικη εταιρία δεν αφήνει τίποτα στη τύχη του, δηλώνοντας παρούσα σε ιδιαίτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες, όπως αυτή των SUV, με τα Kodiaq και Karoq ενώ και ένα τρίτο το Kamiq θα έρθει εντός του έτους.

Παράλληλα φροντίζει να εμπλουτίζει τη γκάμα της και με άλλα μοντέλα, όπως το Scala το οποίο ανήκει στη κατηγορία των πεντάθυρων hatchback και θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία τους αμέσως επόμενους μήνες. Βεβαίως φροντίζει και για την ανανέωση των μοντέλων που ήδη έχει, όπως για παράδειγμα η Fabia η οποία είναι και το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής και βεβαίως η Octavia, η νέα γενιά της οποία θα σημάνει μαζί και με το Scala, την είσοδο της εταιρία στη νέα σχεδιαστική και όχι μόνο εποχή.

Με μικρές πινελιές αισθητικής ανανέωσης
Μπορεί οι αλλαγές να μην είναι πολλές και βεβαίως να μην διαφοροποιούν τη σχεδιαστική φιλοσοφία του μοντέλου, είναι ωστόσο ικανές να τη φρεσκάρουν και να της δώσουν τον αναγκαίο αέρα εκσυγχρονισμού. Η νέα μάσκα με τις κάθετες γρίλιες, ο επανασχεδιασμός των εμπρός φώτων καθώς και ο προφυλακτήρας με τα ενσωματωμένα φώτα ομίχλης, είναι τα βασικότερα σημεία της αλλαγής του εξωτερικού.

Η κορυφαία έκδοση Monte Carlo της δοκιμής προβάλλει ένα πιο σπορ χαρακτήρα με στοιχεία όπως τα πίσω φώτα LED, τα μαύρα περιμετρικά σπόιλερ και οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ενώ τα λογότυπα Monte Carlo στις μεσαίες κολόνες και στα εσωτερικά μαρσπιέ υπογράφουν την έκδοση. Η διχρωμία συμπληρώνει την θετική εικόνα και αίσθηση του εξωτερικού.

Με έμφαση στην άνεση και την ποιότητα
Μπαίνοντας στο εσωτερικό της νέας Fabia βρίσκουμε νέες ταπετσαρίες καθισμάτων με καινούριες ραφές, ενώ προστέθηκε φωτισμός στον αποθηκευτικό χώρο που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας και άλλαξαν τα στρόγγυλα χειριστήρια στο ταμπλό. Ακόμη όλα τα ηλεκτρικά παράθυρα πλέον διαθέτουν αυτόματη λειτουργία με ένα μόνο πάτημα. Για πρώτη φορά η Fabia διαθέτει το σύστημα πολυμέσων “Swing Plus”, το οποίο συνδυάζεται με έγχρωμη κεντρική οθόνη αφής 6,5 ιντσών. Τα πλαστικά στο σύνολο τους παραμένουν σκληρά, αλλά αυτό που σε κερδίζει είναι η στιβαρή συναρμογή τους.

Το πορτμπαγκάζ της ανανεωμένης Fabia συνεχίζει να είναι ένα από τα δυνατό χαρτιά του αυτοκινήτου, όπως και κάθε μοντέλου της Skoda βέβαια καθώς η χωρητικότητα των 330 λίτρων μπορεί να φτάσει τα 1.150 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Σχεδιαστικά το εσωτερικό της Fabia Monte Carlo, μπορεί να μην συμβαδίζει απόλυτα με το νεανικό στυλ και προσανατολισμό του αυτοκινήτου, δεν δημιουργεί ωστόσο αρνητικές εντυπώσεις.

Παραπάνω από ικανός
To αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον γνωστό τρικύλινδρο χιλιάρη TSI απόδοσης 95 ίππων και 16.3 κιλών ροπής που συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Στην πράξη, το μοτέρ έχει μια μικρή υστέρηση χαμηλά, η οποία ωστόσο δεν δημιουργεί κανένα ουσιαστικό πρόβλημα, ενώ τραβάει άκρως ικανοποιητικά μετά τις 1.500 στροφές και δίνει καλές επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.120 κιλών. Το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 10,8’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 184χλμ./ώρα.

Επί της ουσίας
Οδηγώντας την ανανεωμένη Skoda Fabia στην έκδοση Monte Carlo, διαπιστώνεις ότι είναι πολύ περισσότερο αυτοκίνητο από αυτό που περιμένεις ή που έχεις στο μυαλό σου. Το πάτημα και η οδική της συμπεριφορά έχει βελτιωθεί πάρα πολύ και σε συνδυασμό με την κόμπακτ αίσθηση που διαθέτει, σου δημιουργεί την εντύπωση πως πρόκειται για ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Στον ανοιχτό δρόμο, είναι σε θέση να διατηρήσει χωρίς πρόβλημα μία ταχύτητα 140 χλμ./ώρα, χωρίς να κουράζει οδηγό και συνεπιβάτες, με αεροδυναμικούς ή άλλους θορύβους. Εντός πόλης οι διαστάσεις της και η ευκολία στην οδήγηση, είναι σημαντικοί αρωγοί του οδηγού σε κάθε κατάσταση.

Τέλος αν αποφασίσετε να την οδηγήσετε σβέλτα σε κλειστές διαδρομές, σαφώς και δεν θα σας δημιουργήσει πρόβλημα με την οδική της συμπεριφορά, αλλά προφανώς δεν είναι αυτός ο λόγος ύπαρξης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Και βεβαία όπως κάθε Skoda, έτσι και η Fabia Monte Carlo, είναι πολύ σωστά τοποθετημένη, σε ότι έχει να κάνει με την τιμολογιακή της πολιτική, καθώς τα 14400 Ευρώ που κοστίζει η έκδοση Monte Carlo με τον χιλιάρι TSi των 95 ίππων, είναι μία πραγματικά λογική τιμή για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Επιδόσεις
- Τιμή
- Άνεση
[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Πεντάρι κιβώτιο
- Σχεδίαση εσωτερικού
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 1000 κ.εκ. Turbo |
Ίπποι | 95 |
0-100 | 10.8″ |
Τελική ταχύτητα | 184 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 6.8 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 106 γρ/χλμ |
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
