Seat Ibiza 1.0 TSi 95 PS. Άλμα προς τα εμπρός

Όταν ένα αυτοκίνητο είναι η σημαία μίας ολόκληρης αυτοκινητοβιομηχανίας, σε σημείο μάλιστα που ξεπερνάει σε αναγνωρισημότητα και την ίδια την εταιρία,  και έρχεται η ώρα της αντικατάστασης, είναι λογικό και επόμενο να περιμένεις κάτι εξαιρετικό σε όλα τα επίπεδα. Η πρώτη μας επαφή με το ολοκαίνουριο Seat Ibiza πέμπτης γενιάς κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, μας έδειξε πως οι Ισπανοί και το ξέρουν και προσπάθησαν για το καλύτερο αλλά το σημαντικότερο είναι πως τα κατάφεραν κιόλας. Τόσο το γκρουπ της VW στην οποία ανήκει η Ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία, όσο πολύ περισσότερο ο επικεφαλής της Seat και η ομάδα του, αποδεικνύουν με τον πλέον εμφατικό τρόπο πως αφενός έχουν ξεκάθαρο στο μυαλό τους που θέλουν να πάει η εταιρία, αφετέρου γνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο θα το επιτύχουν. Τώρα ήρθε η ώρα της συμβίωσης και της δοκιμής προκειμένου να επαληθεύσουμε ή να διαψεύσουμε τα όσα, πολλά είναι η αλήθεια, θετικά μας είχε αφήσει ως πρώτη εντύπωση το ολοκαίνουριο Ισπανικό μοντέλο.

Οι διαστάσεις του είναι εμφανώς αυξημένες

Η σημαία ολόκληρης της Seat

Mετά από 30 χρόνια άκρως επιτυχημένης εμπορικής πορείας και έχοντας καταφέρει να κρατήσει ζωντανή ολόκληρη τη Seat σε χρόνια δύσκολα από πολλές απόψεις, η Πέμπτη γενιά του μοντέλου δείχνει πως έχει όλα τα εχέγγυα για να συνεχίσει και μάλιστα να εντείνει

Σεμνό και καλαίσθητο το πίσω μέρος του

το πρωταγωνιστικό ρόλο που ανέκαθεν διαδραμάτιζε στη κατηγορία.  Ξεκινώντας από την εμφάνιση, είναι σαφές πως υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας, καθότι αντλεί έμπνευση τόσο από το Leon όσο και από το Ateca. Από πλευράς διαστάσεων  το μήκος του έχει μειωθεί κατά δύο χιλιοστά και πλέον φτάνει τα 4.059 μέτρα, το πλάτος του μεγάλωσε κατά 87 ολόκληρα χιλιοστά και έφτασε τα 1.780 μέτρα  ενώ το ύψος παρέμεινε σχεδόν στα 1.444 μέτρα. Η συνολική του εικόνα εκπέμπει έναν έντονο δυναμισμό και σε αυτό  συμβάλουν οι τριγωνικοί εμπρός Full LED προβολείς και φώτα ημέρας, ενώ τεχνολογίας LED είναι και τα πίσω επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα. Το προφίλ του ενισχύουν οι παράλληλες ανάγλυφες γραμμές, ενώ το πεντάθυρο αμάξωμα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, είναι και το μόνο διαθέσιμο καθώς το τρίθυρο καταργήθηκε.

Με έμφαση στην ευρυχωρία

Mεγάλες και σημαντικές όμως είναι και οι αλλαγές  στο εσωτερικό του.  Πιο συγκεκριμένα η ελαφρώς στραμμένη προς τη μεριά του οδηγού κεντρική κονσόλα όπου πλέον φιλοξενείται η μεγάλη οθόνη αφής οκτώ ιντσών, η οποία αναβαθμίζει σημαντικά όλο το σκηνικό, δημιουργεί την αίσθηση ενός πιο οδηγοκεντρικού κόκπιτ. Ένα ακόμα high-tech

Αναβαθμισμένη ποιότητα υλικών και κατασκευής. Υψηλή εργονομία και επίπεδο εξοπλισμού

χαρακτηριστικό στα ενδότερα είναι και ο επερχόμενος ψηφιακός πίνακας οργάνων. Η ποιότητα των πλαστικών αλλά και της κατασκευής είναι αισθητά αναβαθμισμένη. Η αύξηση κατά 95 χιλιοστών του μεταξονίου είναι άκρως θετικές επιδράσεις στο χώρο για επιβάτες αλλά και αποσκευές με το πορτ μπαγκάζ να διευρύνεται κατά 63 λίτρα και να φτάνει τα 355, που σημαίνει 63 ολόκληρα λίτρα μεγαλύτερο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Εδώ οφείλουμε να σημειώσουμε πως πρόκειται για ένα από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας, έχοντας μάλιστα απέναντί του πολλά και εξαιρετικά μοντέλα, τα οποία επίσης στη συντριπτική τους πλειονότητα είναι καινούρια.

Στα τεχνολογικά καλούδια του νέου Ibiza η λίστα είναι μεγάλη περιλαμβάνοντας Front Assist, Adaptive Cruise Control, Keyless Entry System με κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, Multi Collision Brake, Drive Profile με τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal, Sport και Individual, επαγωγική φόρτιση για smartphones, ενισχυτή GSM, συνδεσιμότητα μέσω Apple Car Play, Android Auto και Mirror Link.

Άκρως Ικανοποιητικοί χώροι για επιβάτες αλλά και για αποσκευές

Ικανότατος

Ο λόγος για τον χιλιάρι TSi στην έκδοση με τους 95 ίππους (διατίθεται και με 115 ίππους) που εξόπλιζε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας και ο οποίος συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων με τη ροπή του να φτάνει τα 17.8 κιλά. Οι επιδόσεις του είναι άκρως ικανοποιητικές καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 10.2’’ ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 182 χλμ./ώρα. Ωστόσο το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του κινητήρα είναι η ελαστικότητά του και ο τρόπος που τραβάει από τις χαμηλές στροφές, καθιστώντας το αυτοκίνητο αφενός εξαιρετικά ευκολοδήγητο και απολαυστικό, αφετέρου άκρως λογικό ως προς τη κατανάλωσή του, καθώς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας αυτή κυμάνθηκε στη περιοχή των επτά λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα με τη συντριπτική πλειονότητα αυτών να γίνονται σε καθαρά αστικό περιβάλλον.

Πολύ πιο ικανός από αυτό που δείχνει στη θεωρία

Δείχνει την ωριμότητα του δρόμο

Κατά  τη διάρκεια της δοκιμής του αυτοκινήτου, προσπαθούσαμε να βρούμε έστω κάππιο αρνητικό στοιχείο. Και αφού όταν επεξεργαστήκαμε το νέο Ibiza εν στάση δεν τα καταφέραμε, είπαμε δεν πειράζει θα βρούμε κάτι εν κίνησει. Μάταια όμως όπως αποδείχθηκε

Υψηλή ποιότητα κύλισης και προσεγμένη ηχομόνωση

στη συνέχεια. Ξεκινώντας τις εντυπώσεις μας από τη συμπεριφορά του στο δρόμο, οφείλουμε να αναφερθούμε σε πλαίσιο και αναρτήσεις, καθώς το νέο μοντέλο είναι τουλάχιστον ένα επίπεδο πάνω σε σχέση με τον προκάτοχό του. Από τον τρόπο με τον οποίο απορροφάει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος αποδεικνύοντας ποιότητα και στιβαρότητα, μέχρι τη συμπεριφορά του σε στροφές, όπου ακόμη και όταν επιδιώξαμε το γλίστρημα μπαίνοντας με πολλά και αφήνοντας το γκάζι, με το που το ξαναπατήσαμε, η τροχιά της μούρης έκλεισε με εξαιρετικό τρόπο, δείγμα της δουλειάς που έχει γίνει σε ανάρτηση και πλαίσιο.

Βεβαίως προφανώς ένα χιλιάρι Ibiza δεν έχει ως σκοπό την απόλυτη οδηγική εμπειρία, αλλά από την άλλη η ευχάριστη και απολαυστική οδική συμπεριφορά είναι πάντα ευπρόσδεκτα στοιχεία. Οι 95 ίπποι του χιλιάρι TSi της δοκιμής είναι μία άκρως ευχάριστη έκπληξη καθώς

Εξαιρετικό πάτημα και οδική συμπεριφορά προσεγμένη μέχρι και τη τελευταία λεπτομέρεια

είναι πολύ παραπάνω από ικανοί για όλα. Με ένα κιβώτιο με ορθή κλιμάκωση, επιλέγεις σε κλειστό στροφιλίκι μία τρίτη και διαπιστώνεις πως λειτουργείς από τις 1500 μέχρι τις 4000 έχοντας την αίσθηση πολύ μεγαλύτερου και ισχυρότερου μηχανικού συνόλου. Και μάλιστα θα λέγαμε πως σε καμία περίπτωση δεν χρειάζεται να ξεπεράσεις τις 3500 στροφές, καθώς από εκεί και πάνω ο κινητήρας «ξεφουσκώνει». Και φυσικά ανυπομονούμε πραγματικά για τη δοκιμή με τον καινούριο 1500άρη TSi με τους 150 ίππους.

Εξαιρετικά ολοκληρωμένο

Χωρίς αμφιβολία λοιπόν πρόκειται για την πλέον ενδιαφέρουσα γενιά του Ibiza απ’όλες τις απόψεις καθώς όλα τα παραπάνω συνοδεύονται και μία πολύ σωστά τοποθετημένη τιμολογιακή πολιτική καθώς τα 13050 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η έκδοση με τον 1000άρη TSi και τους 95 ίππους, το καθιστούν αναμφίβολα ως έναν από τους πλέον δυνατούς παίκτες σε μία κατηγορία με πολλές και καλές προτάσεις.

Απολαυστικό σε κάθε κατάσταση

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Kινητήρας

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Αίσθηση κάποιων πλαστικών

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 95
0-100 10.2″
Τελική ταχύτητα 182 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 106 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Αναμφίβολα η πιo ολοκληρωμένη και ενδιαφέρουσα γενιά του Ibiza
Prev Post Ηyundai i30 1.6 CRDi DCT. Eφάμιλλο του ανταγωνισμού
Next Post Renault Clio 1.2 TCe 120 HP. Ομορφιά, δύναμη και ουσία!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook