Seat Ateca 2.0 TDi. Έχει τα πάντα

Όταν απουσιάζεις πλήρως από την πλέον αναπτυσσόμενη κατηγορία της αυτοκίνησης, αυτή των SUV, τότε δεν έχεις περιθώρια για πειραματισμούς. Ειδικά όταν ανήκεις και σε ένα τόσο μεγάλο γκρουπ όπως αυτό της VW, όπου τα πάντα σου προσφέρονται απλόχερα, το μόνο που λείπει είναι η απόφαση της δημιουργίας ενός τέτοιου αυτοκινήτου και φυσικά η προσθήκη των λεπτομερειών εκείνων που θα δώσουν τη ταυτότητα της εταιρίας στο καινούριο μοντέλο. Και έτσι ακριβώς έπραξαν οι άνθρωποι της Seat.

Όμορφο και χαρακτηριστικό το εμπρός μέρος του

Πήραν την απόφαση για δυναμική είσοδο στη κατηγορία των SUV, χρησιμοποίησαν ήδη δοκιμασμένες λύσεις σε ότι αφορά το μηχανολογικό σκέλος και παρουσίασαν το Ateca. Ωστόσο μετά από τη δοκιμή του δίλιτρου πετρελαιοκίνητου Ισπανικού μοντέλου με τη τετρακίνηση και τους 150 ίππους, διαπιστώνεις πως οι λεπτομέρειες, στιλιστικές και όχι μόνο, είναι σε θέση πολλές φορές να διαφοροποιήσουν και μάλιστα αισθητά κάποιο μοντέλο σε σχέση με άλλα που, υπό όρους και προϋποθέσεις βεβαία, θεωρούνται πρώτα ξαδέρφια για να μην πούμε αδέρφια.

Σχετικά κόμπακτ οι διαστάσεις του

Φωνάζει Seat

H αναγέννηση της Ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία μάλιστα τώρα βρίσκεται στη πλέον δημιουργική φάση της, χαρακτηρίστηκε εκτός όλων των άλλων και από τη δημιουργία μίας έντονης εταιρικής σχεδιαστικής ταυτότητας. Μίας ταυτότητας την οποία γνωρίσαμε από

Χωρίς κάτι το ιδιαίτερο το πίσω μέρος του

το Leon και την οποία η Seat συνέχισε στο Ateca αλλά και στο ολοκαίνουριο Ibiza. Η δημιουργία του Ateca στηρίχτηκε στη γνωστή πλατφόρμα MQB-A στην οποία άλλωστε είναι χτισμένα πάρα πολλά μοντέλα του ομίλου.  Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, αυτό «φωνάζει» από μακριά πως πρόκειται για ένα Seat, τόσο λόγω της χαρακτηριστικής μάσκας, όσο και εξαιτίας των, όμορφων είναι η αλήθεια, φώτων ημέρας.

Από εκεί και πέρα τα 189 χιλιοστά της απόστασης από το έδαφος και οι προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω, δηλώνουν ξεκάθαρα το χαρακτήρα και τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου. Οι 19άρες ζάντες της πλούσιας έκδοσης της δοκιμής μας, προσθέτουν πόντους στην εμφάνιση, αφαιρούν ωστόσο από την άνεση και από τις εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου. Με μήκος στα 4.363 μέτρα, πλάτος στα 1.841 και ύψος 1.601 μέτρα με το

Όμορφες αλλά υπερβολικές οι 19άρες για ένα όχημα που μπορεί να πάει και εκτός δρόμου

μεταξόνιο του να βρίσκεται στα 2.638 μέτρα, οι διαστάσεις του είναι αρκετά συμπαγείς και συμβάλλουν και αυτές με τη σειρά τους στη συνολική αίσθηση ομοιογένειας και στιβαρότητας που αποπνέει το Ισπανικό μοντέλο.

Ικανοποιητικό σε όλα τα επίπεδα

 Περνώντας στο εσωτερικό του Ateca, θα πρέπει να σημειώσουμε πως το ταμπλό του θυμίζει αρκετά Leon, με πολύ καλή εργονομία, καλά υλικά και μία μεγάλη, έγχρωμη οθόνη να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Όσο για τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, είναι άκρως ικανοποιητικός για τα δεδομένα της κατηγορίας, καθώς για παράδειγμα το Front Assist, το σύστημα αυτόματης πέδησης, διατίθεται ως στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Σε ότι αφορά στους διαθέσιμους χώρους, αυτό είναι ένα από τα μεγάλα ατού του αυτοκινήτου, καθώς παρά τις σχετικά κόμπακτ, για τέτοιο μοντέλο, εξωτερικές διαστάσεις, η καμπίνα των επιβατών μπορεί να φιλοξενήσει πέντε ενήλικες ακόμη και για ένα κοντινό ταξίδι. Αναλόγως ικανοποιητικός είναι και χώρος των αποσκευών με τη χωρητικότητα του να βρίσκεται στα 485 λίτρα. Για το τέλος αφήσαμε τη ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, η οποία μπορεί να μην φτάνει αυτή του Tiguan, αλλά σε κάθε περίπτωση ικανοποιεί επίσης και δεν δημιουργεί καμία απολύτως αρνητική εντύπωση.

Λίγη περισσότερη φαντασία στη σχεδίαση θα ήταν ευπρόσδεκτη. Ικανοποιητική ποιότητα και πλούσιος εξοπλισμός

Η σωστή επιλογή

Το έχουμε γράψει πολλές φορές στο διαδικτυακό και το έχουμε πει ακόμη περισσότερες στο ραδιοφωνικό ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ, πως δεν θεωρούμε πως μοντέλα όπως το Ateca υπάρχει λόγος να τα επιλέξει κάποιος αν δεν επιθυμεί κάποια από τις τετρακίνητες εκδόσεις. Διότι ναι μεν

ΠΟλιτισμένη λειτουργία, δύναμη και λογική κατανάλωση ακόμη και στη γρήγορη οδήγηση

εξαιρετική η έκδοση του μοντέλου με τον χιλιάρι TSi, αλλά για παράδειγμα το Leon με τον ίδιο κινητήρα θεωρούμε πως είναι ακόμη καλύτερο, καθώς δεν «κουβαλάει» τον όγκο και το εκτόπισμα του Ateca. Αυτός είναι και ο λόγος που θεωρούμε την έκδοση που είχαμε για δοκιμή ως τη σωστή επιλογή.

Ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 150 ίππους με τη ροπή του να βρίσκεται στα 34,7 κιλά και συνδυάζεται με τετρακίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο έξη σχέσεων του οποίου τόσο η κλιμάκωση όσο και η αίσθηση είναι θετικές. Τα 9’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα καθώς και τα 196 χλμ./ώρα της τελικής

Ικανό και για εκτός δρόμου καταστάσεις

ταχύτητας είναι ρεαλιστικά νούμερα, ενώ κατά τη διάρκεια των περίπου 1000 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, η οποία περιελάμβανε εθνική οδό, ορεινό επαρχιακό δίκτυο και αστικό περιβάλλον, η μέση κατανάλωση ήταν 7.5 λτ./100 χλμ με αρκετά σβέλτους ρυθμούς είναι η αλήθεια.

Με σπορ χαρακτηριστικά

Το ότι πρόκειται για ένα SUV δεν σημαίνει πως η Seat δεν θα φρόντιζε να του δώσει σπορ χαρακτηριστικά στην οδική του συμπεριφορά. Και αυτό είναι κάτι που γίνεται αντιληπτό από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το αρκετά κοφτερό και με πολύ καλή πληροφόρηση τιμόνι. Η σφιχτή ανάρτηση, σε συνδυασμό μάλιστα με τις 19άρες καθιστούν σαφές πως το Ateca είναι σε θέση να οδηγηθεί γρήγορα και απολαυστικά. Ξεκινώντας από Αθήνα διαπιστώσαμε πως η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση θα είναι αρωγός μας στις ευθείες της εθνικής οδού. Μετά τη Λαμία αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε το Ισπανικό SUV στις στροφές του Δομοκού με κατεύθυνσης προς Τρίκαλα. Με τον καιρό να κάνει τα δικά του παιχνίδια και τη καταιγίδα να είναι σχεδόν τροπική, η γρήγορο εμπλοκή της τετρακίνησης είναι ότι καλύτερο για να κινείσαι γρήγορα με απόλυτη ασφάλεια.

Η οδική του συμπεριφορά έχει το σπορ γονίδιο της Seat, παρά το γεγονός πως πρόκειται για ένα SUV

Η ακαμψία του αμαξώματος και το συνολικό σετάρισμα του Ateca αφενός αυξάνουν την απόλαυση του ενθουσιώδη, αφετέρου και με βοηθό τα δυνατά φρένα αλλά και το σύστημα ευστάθειας, τον προστατεύουν από την υπερβολή. Άφιξη στα Τρίκαλα και από εκεί Γρεβενά για να μπούμε σε Εγνατία Οδό και να πάρουμε κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη. Ανάμεσα από Καλαμπάκα και Μουργκάνι, μικρή παράκαμψη για να μπούμε στο ποτάμι και να δούμε και τις εκτός δρόμου ικανότητες. Επιλογή αναλόγου προγράμματος από το Seat Drive Profil και τον περιστροφικό διακόπτη και οι πρώτες εντυπώσεις θετικές. Ωστόσο το 45άρι προφίλ των ασφάλτινων ελαστικών μας απέτρεψε από τη δημιουργία δεύτερων εντυπώσεων στη κροκάλα και στα αρκετά βαθιά, σε κάποια σημεία, περάσματα του ποταμού. Άσφαλτος και πάλι, με το πόδι να βυθίζεται αρκετά βαθιά καθώς ήδη βρισκόμασταν αρκετές ώρες στο δρόμο και είχαμε μπροστά μας ακόμη 250 χιλιόμετρα.

Ανάλογα με το τερέν που κινείστε εκτός δρόμου, μπορείτε να επιλέξετε και τη σωστή λειτουργία

Σαφώς επιτυχημένη προσπάθεια

Η είσοδος της Seat στη κατηγορία των SUV είναι απόλυτα επιτυχημένη. Αυτό διότι χρησιμοποίησε τα σωστά «υλικά» από τη πλούσια γκάμα του γκρούπ στο οποίο ανήκει, έβαλε τη δική της σχεδιαστική ταυτότητα, πρόσθεσε τα σπορ χαρακτηριστικά που ανέκαθεν τη διέκριναν και την έκαναν να ξεχωρίζει και δημιούργησε ένα συνολικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο σε όλους τους τομείς. Και σε όλα τα παραπάνω οι άνθρωποι της Τεχνοκάρ, φρόντισαν να τοποθετήσουν και τη συγκεκριμένη έκδοση του αυτοκινήτου σε σωστή τιμή στην Ελληνική αγορά, καθώς τα 27395 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η δίλιτρη diesel εκδοχή με τους 150 ίππους και τη τετρακίνηση, είναι άκρως λογικά για τα όσα πολλά, είναι σε θέση να προσφέρει το Ισπανικό SUV.

Οι χώροι είναι ένα από τα ατού του

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τιμή
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Ποιότητα κάποιων πλαστικών
  • Υπερβολικές οι 19άρες ζάντες

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2000 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 150
0-100 9″
Τελική ταχύτητα 196 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 126 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Άκρως ικανοποιητικός και ο χώρος για τις αποσκευές
Prev Post BMW X1 2.0i XDrive. Πλήρης
Next Post Nissan Micra 1.5 DCi. Ίδιο μόνο στο όνομα
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook