Seat Arona 1.0 TSi 115 PS. Απευθύνεται στη λογική αγγίζοντας το συναίσθημα

Όταν βρίσκεσαι σε μία έντονα δημιουργική και ιδιαιτέρως αναπτυξιακή περίοδο, όπως συμβαίνει με τη Seat τα τελευταία χρόνια, και όταν θέλεις να εισέλθεις με αξιώσεις σε μία σχετικά νέα αλλά πολλά υποσχόμενη εμπορικά και έντονα ανταγωνιστική από πλευράς μοντέλων κατηγορία, όπως αυτή των B SUV, τότε οφείλεις να προσφέρεις τα πάντα. Τότε είναι απαραίτητο να δημιουργήσεις ένα μοντέλο το οποίο θα απευθύνεται στο συναίσθημα ακουμπώντας παράλληλα και στη λογική. Και όπως φαίνεται τα στελέχη της Ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας το κατάφεραν και μάλιστα σε πολύ μεγάλο βαθμό με τη δημιουργία του Arona. Αυτό διότι ανέκαθεν τα μοντέλα της Ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είχαν ως σύμμαχο τους τη λογική σχετικά με το τι προσφέρουν και τι ζητάνε. Το Arona, μετά τη συμβίωση της δοκιμής, κατάφερε να αποτανθεί και στο συναίσθημα για λόγους που θα τους διαβάσετε στη συνέχεια…

Oι εξωτερικές του διαστάσεις είναι συμμαζεμένες

Συνολικά καλαίσθητο

Η ολοκαίνουρια πρόταση της Seat βασίζεται στην νέα πλατφόρμα MQB A0 του ομίλου Volkswagen, που πρώτα χρησιμοποιήθηκε στο νέο Ibiza,  και ακολούθησαν το Polo και το Arona. Σχεδιαστικά «φωνάζει» από μακριά τη καταγωγή του καθώς οι ομοιότητες τόσο με το Ibiza όσο και με το Αteca είναι παραπάνω από εμφανείς. Στον τομέα των διαστάσεων τοποθετείται στη καρδιά της κατηγορίας με το μήκος του να βρίσκεται στα 4.138 μέτρα, το πλάτος 1.780 μέτρα και το ύψος στα 1.543.   Ένας από τους λόγους που το νέο μοντέλο της Seat αγγίζει το συναίσθημα είναι και η σχεδίαση του αμαξώματος η οποία είναι τέτοια ώστε να προκαλεί έντονο ενδιαφέρον.

Όμορφο απ΄όλες τις πλευρές

Η φόρμα του πλαϊνού μέρους του κάνει την οροφή να δείχνει χαμηλότερη από όσο είναι πραγματικά , ειδικά στη διχρωμία του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Οι αδρές γραμμές και οι ακμές του αμαξώματος, το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω και η υιοθέτηση LED φώτων ημέρας του προσδίδουν μια ιδιαίτερη εμφάνιση, η οποία είναι καλαίσθητη, χωρίς να γίνεται κραυγαλέα αφενός, προσελκύοντας βλέμματα και θετικά σχόλια από τους περαστικούς αφετέρου. Στοιχεία όπως τα πλαϊνά μαρσπιέ, οι ράγες οροφής, τα προστατευτικά από αλουμίνιο εμπρός και πίσω, ακόμα και η χαραγμένη λεπτομέρεια «Χ» πάνω στην πίσω κολόνα χαρίζουν στον crossover χαρακτήρα του, ο οποίος όμως έχει και ουσία, αφού το αμάξωμα απέχει από το έδαφος 19 εκατοστά.

Αρκετά εντυπωσιακό το εμπρός μέρος του με τα φώτα ημέρας

Σύγχρονο και άνετο

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του νέου Arona, συναντούμε  σκληρά πλαστικά μεν αλλά με πολύ προσεγμένη συναρμογή δε. Σχεδιαστικά προέρχεται αυτούσιο από το Ibiza κάτι που σημαίνει πως εκτός από όμορφο είναι και πολύ νεανικό. Ιδιαίτερη σημασία έχει δοθεί στον τομέα της εργονομία όπου τα καταφέρνει εξαιρετικά, ενώ βεβαίως διαθέτει όλα τα σύγχρονα, απαραίτητα και μη, στοιχεία που οφείλει να έχει ένα αυτοκίνητο της εποχής, ειδικά όταν αυτό απευθύνεται κυρίως σε νεαρούς, κάθε ηλικίας βεβαίως. Keyless Entry με Start & Stop,  υψηλής ακρίβειας και ποιότητας πίσω κάμερα, οθόνη 8 ιντσών black panel, ασύρματη βάση φόρτισης τηλεφώνου με κεραία GSM και ηχοσύστημα BeatsAudio, Apple Car Play, Android Auto, Mirror Link και Seat DriveApp, διαμορφώνουν τον ψηφιακό χάρτη των λειτουργιών του αυτοκινήτου.

Σκληρά πλαστικά, με προσεγμένη ποιότητα. Ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος και η εργονομία του πολύ προσεγμένη

Ένα από τα πολύ δυνατά χαρτιά του αυτοκινήτου είναι το γεγονός πως παρά τις κόμπακτ εξωτερικές του διαστάσεις, οι χώροι στο εσωτερικό είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί για τέσσερις επιβάτες ενώ και τα 400 λίτρα του πορτ μπαγκάζ, δεν θα αφήσουν κανέναν δυσαρεστημένο. Στην συνολική  αίσθηση της ευρυχωρίας βοηθά και το σχήμα του αυτοκινήτου, αφού η μικρή κλίση του  παρμπρίζ, η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και η σχετική υψηλές θέσεις που κάθονται οδηγός και συνεπιβάτες, συνηγορούν προς αυτή τη κατεύθυνση.

Οι χώροι είναι ένα από τα δυνατά του σημεία

Βεβαίως ένα σύγχρονο αυτοκίνητο εκτός από όλα τα παραπάνω συστήματα για την ευχάριστη συμβίωση μαζί του, οφείλει πρωτίστως να είναι ασφαλές και τα πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP αποδεικνύουν πως το Arona είναι ένα εξαιρετικά ασφαλές μοντέλο. Άλλωστε δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε πως εξοπλίζεται και  με προηγμένα συστήματα, όπως το Front Assist, το Hill Hold Control, το Σύστημα Ανίχνευσης Κούρασης, τους Αισθητήρες Φωτός και Βροχής, το Σύστημα Αποφυγής Πολλαπλών Συγκρούσεων, το Σύστημα Προειδοποίησης Οπισθοπορείας, την Ανίχνευση Τυφλού Σημείου, το Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης με Κάμερα Οπισθοπορείας και το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop&Go.

Άκρως ικανοποιητικά τα 400 λίτρα της χωρητικότητας

Mας αρέσει όλο και περισσότερο

Ο λόγος για τον χιλιάρι τρικύλινδρο TSi κινητήρα με τους 115 ίππους, ο οποίος ταιριάζει γάντι στο Arona καθώς τα 1112 κιλά του αμαξώματος δεν αποτελούν πρόβλημα για τη ροπή των 20.4 κιλών με αποτέλεσμα το 0-100 χλμ./ώρα να γίνεται σε 9.8’’ με τη τελική ταχύτητα να φτάνει τα 182 χλμ./ώρα. Ωστόσο το πιο σημαντικό είναι το γεγονός πως η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας με σβέλτους ρυθμούς κίνησης, εντός και εκτός πόλης, βρέθηκε στα 7.3 λτ./100 χλμ.

Εξαιρετικός σε όλα του

Mε στόχο το οδηγικό συναίσθημα

 Ανέκαθεν τα μοντέλα της Seat απευθύνονταν στο συναίσθημα των οδηγών, όντας ικανά να το αγγίξουν και με το παραπάνω. Αυτό συνεχίζει να ισχύει και στη περίπτωση του Arona, παρά το γεγονός πως ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, δεν πρέπει απαραίτητα να είναι και ιδιαίτερα ευχάριστο οδηγικά. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής οδηγήσαμε το αυτοκίνητο τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, ενώ δεν παραλείψαμε να το βάλουμε και σε ένα βατό χωματόδρομο. Για ακόμη μία φορά θα σταθούμε στον κινητήρα, που όσες φορές και αν τον οδηγήσουμε, πάντα μας αφήνει την ίδια πολύ καλή εντύπωση για την απόκρισή του, όπως και ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου των έξη σχέσεων, στο πλαίσιο των αλλαγών. Στα πολύ θετικά του αυτοκινήτου οφείλουμε να σημειώσουμε την οδική του συμπεριφορά, η οποία παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, παρέμενε απολαυστική και προβλέψιμη, ακόμη και όταν οδηγήθηκε με τρόπο μη συμβατό με τη φιλοσοφία και το λόγο που δημιουργήθηκε και υπάρχει. Σε αυτό συμβάλλουν τα μέγιστα και οι αναρτήσεις, το οποίων η ρύθμιση μπορεί να είναι σχετικά σκληρή, σε καμία περίπτωση όμως δεν γίνεται κουραστική, ακόμη και εκτός δρόμου. Τα φρένα στάθηκαν στο ύψος του υπολοίπου συνόλου, όντας αποδοτικά ακόμη και μετά από σκληρή χρήση σε μία σβέλτη κατάβαση.

Ιδιαίτερα απολαυστικό στην οδήγηση

Για το τέλος αφήσαμε τη τιμή των 16350 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η έκδοση Style, με πολύ ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού, με τον χιλιάρι TSi κινητήρα και τους 115 ίππους, η οποία είναι πολύ λογική και σωστά τοποθετημένη, για τα όσα, πολλά, μπορεί και προσφέρει το Seat Arona.

Προβλέψιμο και ευχάριστο, σε κάθε κατάσταση

 

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
  • Τιμή

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Σκληρά πλαστικά

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 115
0-100 9.8″
Τελική ταχύτητα 182 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.3 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 113 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Χαρίζουν πόντους στην εμφάνιση
Prev Post Opel Grandland X 1.2 βενζίνης και 1.6 diesel. Τα πλέον ενδιαφέροντα της τριλογίας
Next Post Kia Stonic 1.0 T-GDI. Νέα είσοδος στην νέα κατεύθυνση
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook