Renault Twingo 0.9 TCe. Ιδανικός συνδυασμός…

Υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, τοποθετημένος στο πίσω μέρος. Κίνηση στους πίσω τροχούς. Διάταξη 2+2. Όχι, δεν περιγράφω την τελευταία Porsche 911, αλλά το Renault Twingo και πιο συγκεκριμένα, την έκδοση με τον 900άρη TCe κινητήρα για την οποία είμαστε έτοιμοι να μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας έπειτα από συμβίωση μίας εβδομάδας. Ένα Twingo, που στην 3η του πλέον γενιά, εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Daimler (βλ. Smart) και ξεχωρίζει ποικιλοτρόπως σε μία απαιτητική κατηγορία.

Πριν προχωρήσω, ας κάνουμε μία ανασκόπηση στα νούμερα που απαρτίζουν το Renault Twingo 0.9 TCe. Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με μήκος που δεν ξεπερνά τα 3.595 χιλιοστά, πλάτος που διαμορφώνεται στα 1.646 χιλιοστά και ύψος 1.554 χιλιοστών. Το μεταξόνιο του είναι στα 2.492 χιλιοστά και το βάρος του με τον συγκεκριμένο κινητήρα, δεν υπερβαίνει τα 943 κιλά. Έτσι, ο τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 898 κ.εκ. με τα 90 άλογα στις 5.250 σ.α.λ. και τα 135 Nm ροπής στις 2.500 δεν  δυσκολεύεται ιδιαίτερα και σε συνδυασμό με το μηχανικό, 5-τάχυτο κιβώτιο, επιταχύνει το μικρό Γαλλικό στα 100 km/h σε 10.8 δευτερόλεπτα με την τελική να διαμορφώνεται στα 165 km/h. Όχι ότι το Twingo είναι μαχητής των φαναριών, αλλά τα νούμερα αυτά είναι ενδεικτικά των ικανοτήτων του συνδυασμού. Κατά τα άλλα, αξίζει να αναφέρω ότι ο κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro6b και σύμφωνα με τη Renault, καταναλώνει κατά μέσο όρο 4.3 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα στον μικτό κύκλο, που ισοδυναμούν με εκπομπές CO2 της τάξης των 99 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.

Ένα αυτοκίνητο όμως είναι πολλά περισσότερα από μερικοί αριθμοί.Το Renault Twingo είναι ένα καθαρόαιμο αυτοκίνητο πόλης με νεανικό χαρακτήρα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα δυνατά του σημεία εξαντλούνται εντός των αστικών “συνόρων”. Απλά εκεί διαπρέπει! Εκμεταλλεύεται το μικρό του μήκος, το τιμόνι που “κόβει” και χαρίζει στο Γαλλάκι μία εξαιρετική διάμετρο στροφής της τάξης των 9.09 μέτρων και τον κινητήρα που με το “νεύρο” του δεν θα αφήσει ποτέ τον οδηγό ξεκρέμαστο και κάνει την μετακίνηση μέσα στην πόλη πιο εύκολη και πιο ευχάριστη. Σε αυτό, βοηθά και ο νεανικός, όπως είπαμε, σχεδιασμός. Εντός και εκτός. Ιδίως εντός, η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας, με τις κόκκινες και τις λευκές λεπτομέρειες να σπάνε την μονοτονία των μαύρων πλαστικών δίνει έναν πιο “παιχνιδιάρικο” τόνο.

Κατά τα άλλα, το εσωτερικό δεν διεκδικεί βραβεία με την ποιότητά του αλλά δεν απογοητεύει κιόλας. Τα πλαστικά είναι σκληρά στην αίσθηση αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητο κακό, ενώ η συναρμογή κυμαίνεται, σε γενικές γραμμές, σε πολύ καλά επίπεδα. Τα καθίσματα είναι άνετα, με την ταπετσαρία να μοιάζει ανθεκτική και έτσι ικανή να αντέξει στον χρόνο όμως αξίζει να αναφέρω ότι είναι κάπως “ρηχά”. Η αίσθηση που αποκομίζεις είναι ότι κάθεσαι πάνω στο αυτοκίνητο και όχι μέσα του, χωρίς όμως αυτό να είναι αρνητικό ή θετικό. Είναι απλά άξιο αναφοράς. Το μοναδικό ουσιαστικό ψεγάδι που μπορώ να προσάψω στο Twingo, είναι η απουσία στροφομέτρου. Δεν είναι δύσκολο να αλλάζεις ταχύτητες “ακουστικά” ενώ υπάρχει και η ένδειξη αλλαγής ως βοήθημα, αλλά γιατί να μην υπάρχει και το στροφόμετρο; Το ίδιο ισχύει και για τα πίσω παράθυρα που ανοίγουν “σε ανάκλιση” μόνο. Γιατί να μην κατεβαίνουν κανονικά; Πέραν αυτού, η ηχομόνωση είναι καλή με κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους να ακούγονται πάνω από τα 80 km/h ενώ οι τριγμοί και λοιποί ανησυχητικοί ήχοι λάμπουν δια της απουσίας τους. Η ορατότητα είναι εξαιρετική και οι χώροι, δεδομένων των διαστάσεων του αυτοκινήτου, ικανοποιητικοί. Η μεταφορά του κινητήρα στο πίσω μέρος δε, κάνει θαύματα όσον αφορά στον θόρυβο που περνά στην καμπίνα, αλλά “πληγώνει” ελαφρώς την χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ που διαμορφώνεται στα 188-219 λίτρα, αναλόγως της κλίσης των καθισμάτων αλλά διαθέτει εντελώς επίπεδο πάτωμα και μπορεί να αυξηθεί σημαντικά χάρη στην πλήρως αναδιπλούμενη πίσω σειρά.

Όσον αφορά στα οδηγικά χαρακτηριστικά, το μικρό Renault συνοψίζεται με μία λέξη: “ζωηρό”. Η ανάρτηση είναι σφιχτή και περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος αλλά όχι σε υπέρμετρο βαθμό. Επωφελείται από τον συνδυασμό με τα άνετα καθίσματα και δεν γίνεται κουραστική παρότι σε ορισμένες περιπτώσεις φανερώνει μία αδυναμία να διαχειριστεί τις ανωμαλίες του δρόμου. Το τιμόνι με την μεταβαλλόμενη ηλεκτρική υποβοήθηση είναι “μουδιασμένο” και δεν επικοινωνεί ιδιαίτερα με τον οδηγό αλλά είναι άμεσο, ενώ παρόμοιες είναι οι εντυπώσεις που αφήνει και ο λεβιές του 5-τάχυτου κιβωτίου που ναι μεν είναι σαφής αλλά το κούμπωμα των σχέσεων αφήνει περιθώρια για βελτίωση. Όσο για τον κινητήρα, δείχνει ότι είναι μόνο 900 κ.εκ. όταν ο οδηγός βυθίσει το γκάζι στο πάτωμα με λίγες στροφές αλλά από τις 1.800 σ.α.λ. (κατά προσέγγιση) και πάνω, είναι πρόθυμος και κινεί με περισσή άνεση και γραμμικότητα τα 1.000-κάτι κιλά του Twingo με τους επιβάτες του. Προφανώς θα “ξεφουσκώσει” κοντά στον κόφτη, αλλά δεν περιμέναμε και κάτι διαφορετικό. Για αυτοκίνητο πόλης μιλάμε και όχι για μία καθαρόαιμη κατασκευή… Η μοναδική ιδιοτροπία του τρικύλινδρου, είναι η on-off συμπεριφορά του σε πολύ χαμηλά φορτία. Τι εννοώ; Υπάρχει ένα πολύ συγκεκριμένο σημείο στο πάνω μέρος της διαδρομής του πεντάλ του γκαζιού, που κατά την κίνηση σε κάποιες ταχύτητες θυμίζει διακόπτη. Στο “off” είναι σαν να μην πατάς γκάζι. Στο “on” όμως, είναι σαν να πατάς περισσότερο απ’ όσο πατάς στην πραγματικότητα. Περίεργο.

Πάντως τίποτα περίεργο δεν έχει η οδική συμπεριφορά του Twingo. Επίσης, τίποτα “πισωκίνητο” δεν έχει ώστε να φοβίσει κάποιον ο οποίος δεν είναι μυημένος. Το μικρό Renault συμπεριφέρεται πολύ ισορροπημένα στον δρόμο και αν πιεστεί πέραν του ορίου, θα υποστρέψει προβλέψιμα και ελεγχόμενα ενώ η “ουρά” δεν πρόκειται να παρεκκλίνει της πορείας της και σε αυτό συμβάλει και το αποτελεσματικό και αρκετά διακριτικό στη λειτουργία του, ESP. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι το Twingo προδιαθέτει για παιχνίδι, όντας ελαφρύ στα “πόδια” του, ζωηρό στις αντιδράσεις του χάρη στο κοντό μεταξόνιο και με αρκούντως ισχυρό κινητήρα. Με ταχείς ρυθμούς λοιπόν, εκεί στα 6-7/10, δεν πρόκειται να απογοητεύσει, με τις προαναφερθείσες αρετές να ικανοποιούν τον οδηγό παρά τον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, πάνω από τα 8/10 όμως, το “αδιάφορο” τιμόνι και το ESP που δεν απενεργοποιείται θέτουν τα όρια. Μέσα στην πόλη πάντως, το Twingo είναι μία απόλαυση. Τα ελαφριά χειριστήρια, ο ροπάτος κινητήρας και το μικρό μέγεθος σε συνδυασμό με την μικρή διάμετρο στροφής, το κάνουν υπερόπλο στις αστικές μετακινήσεις. Στα προτερήματα του δεν θα πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε και την κατανάλωση που μπορεί να μην πιάνει το νούμερο που υπόσχεται η Renault αλλά παραμένει χαμηλή στα 6.8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (με δύο άτομα σχεδόν πάντοτε και το A/C μονίμως σε λειτουργία).

Συμπερασματικά, το Renault Twingo 0.9 TCe δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό. Αποτελεί μία ουσιαστική και ρεαλιστική εναλλακτική με μοναδικά “ελαττώματα”, την έλλειψη του στροφόμετρου, τα πίσω παράθυρα που δεν κατεβαίνουν και τον χώρο αποσκευών που υστερεί ελαφρώς σε χωρητικότητα. Τα μειονεκτήματα αυτά όμως αντισταθμίζονται από τον ιδανικό για το αυτοκίνητο, κινητήρα, την εξαιρετική ευελιξία και τον “φρέσκο” σχεδιασμό του αμαξώματος και της καμπίνας. Το πώς μεταβάλλουν τη ζυγαριά αυτά τα συν και τα πλην, εξαρτάται από τις ανάγκες και τα θέλω του καθενός.

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Κινητήρας
  • Ευελιξία
  • Εξοπλισμός

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • “Σταθερά” πίσω παράθυρα
  • Έλλειψη στροφομέτρου
  • Χώρος αποσκευών

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 898 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 90
0-100 10.8″
Τελική ταχύτητα 165 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 6.8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 99 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Prev Post Alfa Romeo Giulia 2.2d. Για ανθρώπους με πάθος
Next Post BMW 530i. Mαγικά απολαυστική
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook