Renault Kadjar 1.5 DCi. Mε γνήσια Γαλλική φινέτσα

Όταν έχει καθυστερήσει κάπως να δημιουργήσεις  εκπρόσωπο στη πλέον αναπτυσσόμενη κατηγορία της αγοράς των αυτοκινήτων, αυτή των μικρομεσαίων SUV & κροσσόβερ, τότε

Καλαίσθητο και εντυπωσιακό το εμπρός μέρος του

είναι προφανές πώς το μοντέλο που θα τοποθετήσεις εκεί, δεν έχει περιθώρια για λάθη και συμβιβασμούς. Ο λόγος για τη Renault η οποία χωρίς αμφιβολία άργησε να αντιληφθεί τη δυναμική της συγκεκριμένης κατηγορίας και έμεινε για αρκετά χρόνια με το, πολύ καλό μεν όχι αρκετό για να καλύψει όλες τις ανάγκες δε, Captur.

Η ανάγκη να διευρύνει τη γκάμα της προς αυτή τη κατεύθυνση ήταν κάτι παραπάνω από επιτακτική, ωστόσο η χρονική καθυστέρηση που εμφάνισε, όφειλε να ξεπεραστεί μέσω της δημιουργίας ενός μοντέλου που όχι μόνο θα κοιτούσε ασκαρδαμυκτί τον εντονότατο ανταγωνισμό, αλλά θα ήταν σε θέση να προσφέρει το κάτι παραπάνω. Όπως αντιλαμβάνεστε λοιπόν το έργο και η αποστολή του Kadjar κάθε άλλο παρά εύκολη είναι. Μένει να εξετάσουμε βήμα προς βήμα

Πολύ δυναμικό στα πλαϊνά του, εξαιτίας των “φουσκωμένων¨ φτερών

αν έχει αυτό το κάτι παραπάνω που θα το κάνει να ξεχωρίσει ανάμεσα στη πλειάδα των, εξαιρετικών είναι η αλήθεια, μοντέλων της κατηγορίας και θα του δώσει ένα μερίδιο από μία πίτα που συνεχώς μεγαλώνει.

Η καλαίσθητη πλευρά της εταιρικής ταυτότητας

Στο πρώτο στοιχείο που έπρεπε το Kadjar να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό ήταν η σχεδιαστική του εικόνα. Και αυτό φυσικά κάθε άλλο παρά εύκολο ήταν, καθώς παράλληλα έπρεπε να ενταχθεί και στη νέα σχεδιαστική ταυτότητα που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Γαλλικής εταιρίας. Τελικά αυτό όχι μόνο δεν αποτέλεσε τροχοπέδη στη τελική εικόνα του νέου μοντέλου, αλλά το βοήθησε κιόλας, καθώς είναι νέα αντίληψη των ανθρώπων της Renault ως προς την εμφάνιση των μοντέλων της είναι και δυναμική και καλαίσθητη παράλληλα. Βασισμένο στη πλατφόρμα CMF διαθέτει τέτοιες διαστάσεις (4.45 μέτρα μήκος, 1.84 πλάτος και 1.61 μέτρα ύψος) που από μόνες τους είναι ικανές να θέσουν τη βάση της διαφοροποίησης. Στο εμπρός μέρος η χαρακτηριστική μάσκα της Renault «αγκαλιάζεται» από τα μεγάλα φώτα τα οποία φτάνουν μέχρι τα εμπρός φουσκωμένα φτερά, δημιουργώντας μία έντονα δυναμική εικόνα.

Κομψό και φινετσάτο το πίσω κομμάτι του

Αντίστοιχα «φουσκωμένο» είναι και το τελείωμα των πλαϊνών, ξεκινώντας σχεδόν από τη μέση της πίσω πόρτας. Η λογική «αγκαλιάσματός» του αμαξώματος ισχύει και για τα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ η διχρωμία, τα φιλέτα αλουμινίου και φυσικά η προστατευτική ποδιά στο πίσω μέρος, αφενός προσθέτουν πόντους στην εμφάνιση, αφετέρου θυμίζουν και τονίζουν ότι πρόκειται για ένα όχημα ελευθέρου χρόνου, κάτι που φυσικά επιβεβαιώνει με τον πλέον αναμφισβήτητο τρόπο και η απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος.

Εργονομικός μινιμαλισμός

Στο εσωτερικό επικρατεί μια  μινιμάλιστική σχεδιαστική άποψη η οποία ωστόσο αφενός

Mινιμαλιστικό αλλά ποιοτικό και εργονομικό το εσωτερικό του

διαθέτει ποιότητα τόσο στα υλικά όσο και στη κατασκευή και αφετέρου συμβάλει τα μέγιστα στον τομέα της εργονομίας. Έχοντας ως  κυρίαρχο στοιχείο το νέο σύστημα διασύνδεσης της γαλλικής εταιρείας, το R-Link 2, στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί μια εύχρηστη και φιλικήστον χρήστη οθόνη αφής 7΄΄, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός, ουσιαστικά υπάρχει μια TFT οθόνη, με τέσσερις διαφορετικές θεματικές ενότητες και χρώματα. Ποιοτικά είναι εμφανές πως οι Γάλλοι έχουν προσέξει και την παραμικρή λεπτομέρεια, ενώ υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία και αυτό σημαίνει πως πέντε ενήλικα άτομα θα φιλοξενηθούν χωρίς πρόβλημα στο εσωτερικό του, ενώ και τα 472 λίτρα του χώρου των αποσκευών είναι παραπάνω από

Όμορφος και πλήρης ο πίνακας οργάνων

ικανοποιητικά. Σε γενικές γραμμές η εργονομία κινείται σε υψηλά πρότυπα, τα καθίσματα είναι  άνετα και με καλή πλευρική στήριξη, η θέση οδήγησης πολύ καλή, ενώ, αν εξαιρέσουμε το έντονα κυρτό καπό που περιορίζει τον έλεγχο μπροστά και κοντά στο αυτοκίνητο, η ορατότητα προς τα έξω είναι πολύ καλή.

Γνώριμο στοιχείο

Ο λόγος για το πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο DCi των 1.5 λίτρων και των 110 ίππων που κινούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Παρά το γεγονός ότι τα 1430 κιλά του Kadjar κάθε άλλο παρά λίγα είναι, αποδείχθηκε για ακόμη μία φορά επαρκέστατος και κυρίως ιδιαίτερα οικονομικός, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση βρέθηκε σαφώς κάτω από τα έξη λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα.  Στη πράξη δεν παρουσιάζει κραδασμούς παράγει λιγοστό  θόρυβο, έχει ζωηρή απόκριση και καλό έλεγχο στο γκάζι. Οι επιταχύνσεις δεν είναι σβέλτες, όμως στις 1.500 στροφές είναι ήδη ζωντανός και μετά τις 1.700  στροφές έχει ικανή ροπή και γραμμική απόδοση μέχρι τις 4.300. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο δεν είναι κοντό, αλλά έχει σωστά απλωμένες τις σχέσεις του, ενώ η αίσθηση στις αλλαγές θα μπορούσε να είναι λίγο καλύτερη.

Ικανός και κυρίως εξαιρετικά οικονομικός

Γνήσια Γαλλική συνταγή

Το γεγονός πως πρόκειται για ένα όχημα ελευθέρου χρόνου, προφανώς και δεν θα μπορούσε να σημαίνει κάτι διαφορετικό σε ότι έχει να κάνει με τη συμπεριφορά του στο δρόμο η οποία ακολουθεί τη γνήσια Γαλλική συνταγή. Μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων για άνεση χωρίς σε καμία περίπτωση να επηρεάζεται ούτε κατ’ελάχιστο η οδική συμπεριφορά και η κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου ακόμη και στη γρήγορη οδήγηση. Στις στροφές οι κλίσεις είναι λογικές και δεν ξενίζουν για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Εξαιρετική δουλειά έχουν κάνει οι Γάλλοι και στον τομέα της ηχομόνωσης, ώστε το ταξίδι με το Kadjar να είναι ήσυχο και ξεκούραστο, ενώ χαρακτηριστικό είναι πόσο διακριτικά περνά η ντίζελ χροιά στην καμπίνα.

Άνεση και σωστό οδική συμπεριφορά. Γνήσια Γαλλική συνταγή

Το τιμόνι είναι ελαφρύ, άμεσο και κόβει αρκετά, δίνοντας σαφή κατευθυντικότητα στο εμπρός σύστημα. Το πίσω ακολουθεί χωρίς κανένα πρόβλημα , ενώ ο ηλεκτρονικός έλεγχος της ευστάθειας δεν απενεργοποιείται. Οι τέσσερις δίσκοι του συστήματος πέδησης έχουν επαρκή δύναμη  χωρίς να έχουν ευαισθησία στην κούραση. Εκτός δρόμου η ροπή του κινητήρα σε συνδυασμό με την απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος, θα σας πάει χωρίς πρόβλημα σε έναν βατό χωματόδρομο, αλλά από εκεί και πέρα θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας αφενός ότι η κίνηση μεταφέρεται μόνο στους εμπρός τροχούς, αφετέρου ότι τα ελαστικά του είναι αμιγώς ασφάλτινα.

Ικανό για μεγάλα ταξίδια, χωρίς να κουράζει

Πέτυχε το στόχο του

Τελικά η Renault μπορεί να άργησε λίγο αλλά κατάφερε να μπει στη κατηγορία των μικρομεσαίων SUV με μία συνολικά ολοκληρωμένη πρόταση. Στιλάτος σχεδιασμός που ξεχωρίζει στον δρόμο, χώρους που κυμαίνονται πάνω από τον μέσο όρο, αποδοτικός και οικονομικός κινητήρας, ένα καλοστημένο σασί, ενώ παράλληλα είναι ευκολοδήγητο στην πόλη και άνετο στο ταξίδι. H βασική έκδοση της δοκιμής μας ξεκινά από τα 22.340 και από πλευράς εξοπλισμού διαθέτει όλα τα συστήματα άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και προειδοποίησης τυφλής γωνίας για ασφαλέστερες προσπεράσεις, προειδοποίηση για αποφυγή σύγκρουσης και αυτόνομη πέδηση κ.ά.

Άνετα και με καλή πλευρική στήριξη

 

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Χώροι
  • Ποιότητα
  • Άνεση
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1500 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 110
0-100 11.9″
Τελική ταχύτητα 182 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 5.6 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 99 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Άνετοι χώροι ακόμη και πέντε άτομα
Prev Post Nissan X-Trail 1,6D 4×4. Πλήρες και ολοκληρωμένο
Next Post Honda HR-V i-DTEC. Άξιος συνεχιστής
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook