Renault Clio 1.2 TCe 120 HP. Ομορφιά, δύναμη και ουσία!

Το 2012 η Renault παρουσίασε στον κόσμο την 4η γενιά του δημοφιλούς Clio. Τέσσερα χρόνια αργότερα και ενώ το Γαλλικό μικρό με τον δυναμικό σχεδιασμό δεν παρουσίαζε ιδιαίτερα σημάδια “κόπωσης”, η εταιρία αποφάσισε πως έπρεπε να το ανανεώσει. Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία είναι αμείλικτος και το Clio δεν έπρεπε να χάσει έδαφος. Γι’ αυτό, επιλέχθηκε η γνωστή συνταγή με τις αλλαγές να είναι ολιγάριθμες αλλά ταυτόχρονα αρκετές ώστε να ανανεώσουν την εικόνα του μοντέλου.

Η πρώτη και η πλέον χαρακτηριστική, γίνεται εμφανής με την πρώτη ματιά. Τα νέα, standard full-LED φωτιστικά σώματα με την εταιρική “υπογραφή” σχήματος C, αλλάζουν το βλέμμα του Clio ενώ οι διακριτικές τροποποιήσεις στο χαμηλό μέρος του εμπρός προφυλακτήρα μπορεί να μην μεταμορφώνουν ακριβώς την μάσκα του, αλλά φρεσκάρουν ελαφρώς το παρουσιαστικό του. Από εκεί και πέρα, η Renault εξόπλισε το Clio με νέα, αναβαθμισμένα υλικά στην καμπίνα ώστε να βελτιώσει την λεγόμενη “αντιληπτή” ποιότητα (perceived quality εις την Αγγλικήν) ενώ άξιος αναφοράς είναι ο εξοπλισμός του Clio με το premium ηχοσύστημα της Bose (μία πρώτη για την συγκεκριμένη κατηγορία). Αρκούν όμως όλα αυτά για να κερδίσει το Renault Clio την ψήφο μας;

Ναι μεν αλλά. Τα υλικά μπορεί να είναι αναβαθμισμένα, αλλά όχι αρκετά για να ξεφύγουν από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Ο σχεδιασμός δεν απογοητεύει – το αντίθετο μάλιστα. Το ίδιο ισχύει και για τον εξοπλισμό. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η 7-ιντση οθόνη που σε συνδυασμό με το piano black πλαστικό προσδίδουν έναν αέρα μεγαλύτερου και ακριβότερου αυτοκινήτου ενώ μπροστά από τον οδηγό τα χωνευτά όργανα με την ευδιάκριτη γραμματοσειρά και τις ψηφιακές ενδείξεις στο κέντρο και το ελαφρώς ανασχεδιασμένο τιμόνι ικανοποιούν στην όψη. Όμως τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό  καθώς και η αίσθηση των διακοπτών μας κάνουν να θέλουμε το κάτι παραπάνω από μία αυτοκινητοβιομηχανία που έχει αποδείξει πολλάκις, ότι μπορεί να το προσφέρει”. Κατά τα άλλα, δεν μπορούμε να παραπονεθούμε για την θέση οδήγησης, την εργονομία ή την ορατότητα αλλά αν είμαστε πολύ αυστηροί, μπορούμε να γκρινιάξουμε ελαφρώς για την ποιότητα συναρμογής που θα μπορούσε να είναι καλύτερη, χωρίς ωστόσο να ξεφεύγει και αυτή από το μέσο όρο της κατηγορίας. Αξιόλογοι από την άλλη είναι οι χώροι – ίσως όχι τόσο για κάποιον ψηλό επιβάτη που θα αποφασίσει να καθίσει στις πίσω θέσεις (ελέω χαμηλής οροφής) αλλά κυρίως για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Όσο για τον χώρο αποσκευών; Η χωρητικότητά του ξεκινά από τα 300 λίτρα που ήδη είναι εξαιρετικά και μπορεί με την αναδίπλωση των καθισμάτων, να φτάσει έως και τα 1.146!

Από την άλλη, έχουμε τον 1200άρη TCe. Το τετρακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο σύνολο, αποδίδει 120 “ορεξάτα” άλογα στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής στις 2.000. Συνδυάζεται δε με ένα 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο που διαθέτει και διαφορετικής σχεδίασης (σφαιρικό) επιλογέα. Σύμφωνα με τη Renault, τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 9 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να υπολείπεται οριακά των 200 km/h (κατά 1 km/h μόλις) ενώ η μέση κατανάλωση στον μικτό κύκλο είναι 5.3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 118 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Όλα αυτά στη θεωρία βέβαια αφού στην πράξη τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά.

Ο κινητήρας, με δεδομένο ότι ζητούνται από αυτόν παράλογα πράγματα (βλ. “τράβηγμα” από το ρελαντί) είναι προθυμότατος και απαλλάσσει τον οδηγό από την διαρκή αναζήτηση της σωστής σχέσης. Από τις 1.500-1.600 σ.α.λ. η ροπή αρχίζει να κάνει την εμφάνισή της και το Clio επιταχύνει γραμμικότατα μέχρι και τις 5.500 σ.α.λ., με το χαρακτηριστικό βέβαια “λαχάνιασμα” από εκείνο το σημείο και πέρα. Ακόμα όμως και να χρειαστεί αλλαγή σχέσης, η αίσθηση και το κούμπωμα του 6-τάχυτου κιβωτίου θα την κάνουν ένα ευχάριστο παιχνίδι που ο οδηγός θα ψάξει την πρώτη ευκαιρία να επαναλάβει. Όχι, το Clio 1.2 TCe δεν είναι R.S. και ούτε προσπαθεί να γίνει. Όμως τόσο ο κινητήρας όσο και το γενικότερο στήσιμο του αυτοκινήτου δείχνουν ότι “και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή”. Ο 1200άρης αποδίδει με σθένος και προθυμία, έχοντας ελάχιστο lag εντός του ωφέλιμου φάσματος λειτουργίας του ενώ το πάτημα του Clio είναι εμφατικά “Γαλλικό”.

Παρά το γεγονός ότι η ανάρτηση χρησιμοποιεί δοκιμασμένες λύσεις, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, τα επίπεδα πρόσφυσης και η λειτουργία της θα ξαφνιάσουν πολύ θετικά τον οδηγό. Ο προσανατολισμός τείνει προς την sport μεριά, με την ανάρτηση να είναι σφιχτή και να περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος χωρίς όμως να είναι υπερβολικά σκληρή. Υπάρχει μία “λανθάνουσα” ενδοτικότητα που θα εμφανιστεί όταν χρειαστεί, όμως δεν θα πρέπει να περιμένει κανείς θαύματα. Ο χαρακτήρας που οι μηχανικοί αποφάσισαν να δώσουν στο Clio και οι 17άρες ζάντες ελαφρού κράματος απαιτούν κάποιες υποχωρήσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το αυτοκίνητο κουράζει. Ακόμα και εντός της πόλης, σε χαλαρούς ρυθμούς, η ποιότητα κύλισης είναι κάτι παραπάνω από αποδεκτή και σε αυτό συμβάλει και η αξιοσημείωτη ηχομόνωση. Το ελαφρύ αλλά άμεσο τιμόνι και τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους 258 χιλιοστών εμπρός και τα ταμπούρα πίσω, βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με το υπόλοιπο αυτοκίνητο ενώ αν θέλουμε να γίνουμε για άλλη μία φορά γκρινιάρηδες, δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε ότι το ESP δεν απενεργοποιείται. Ίσως αν υπήρχε η δυνατότητα απενεργοποίησης, ο παράγων “fun-to-drive” να ήταν ακόμα πιο εμφανής αλλά ακόμα κι έτσι, το Clio με την παιχνιδιάρικη διάθεση και αρωγό το χαμηλό βάρος (1.090 κιλά) δεν θα πει όχι ακόμα και σε μία πιο γρήγορη βόλτα.

Εν κατακλείδι, το Renault Clio 1.2 TCe Dynamic είναι μία ιδιαίτερα αξιόλογη πρόταση, καθώς είναι εμφανώς αναβαθμισμένο σε σύγκριση με το προ-facelift μοντέλο. Μπορεί η κατανάλωση να μην φτάνει τα 5.3 λίτρα που δηλώνει η εταιρία, αλλά τα 7.0 λίτρα (σε μικτό κύκλο, με 2-3 επιβάτες και τον κλιματισμό να δουλεύει υπερωρίες) είναι πολύ εφικτά. Μπορεί η αρχική τιμή να είναι σχετικά υψηλή, στα €16.430, αλλά ο εξοπλισμός είναι αρκετά πλούσιος. Όπως κάθε αυτοκίνητο, έχει δυνατά και αδύναμα σημεία. Το θέμα είναι αν ταιριάζει στα δικά σου “θέλω” και αυτό, το ξέρεις μόνο εσύ!

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Τιμή
  • Ποιότητα πλαστικών

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1.197 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 120
0-100 9.0″
Τελική ταχύτητα 199 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.0 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 118 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Prev Post Seat Ibiza 1.0 TSi 95 PS. Άλμα προς τα εμπρός
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook