Σε μία εποχή που τα πετρελαιοκίνητα SUV γίνονται όλο και πιο δυσεύρετα, κάτι το οποίο αποτελεί μεγάλο λάθος αλλά δεν είναι της παρούσης να το αναλύσουμε, ενώ τα plug-in υβριδικά η πλειονότητα των κατόχων τους βαριούνται να τα φορτίζουν σε καθημερινή βάση, η φουλ υβριδική τεχνολογία, έρχεται να δώσει λύσεις στο θέμα της κατανάλωσης και των ρύπων. Και η Renault είναι μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες εκείνες που έχουν εξελίξει σε πολύ υψηλό βαθμό την υβριδική τεχνολογία, όπως έχουμε διαπιστώσει οδηγώντας για πολλά χιλιόμετρα τις υβριδικές εκδόσεις τόσο του Clio όσο κυρίως του Arkana.
Ωστόσο ανυπομονούσαμε πραγματικά να δοκιμάσουμε την τεχνολογία E-Tech και στο Austral καθώς εδώ τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά και πολύ πιο ενδιαφέροντα. Αυτό διότι ο θερμικός κινητήρας δεν είναι ατμοσφαιρικός, όπως στα Clio και Arkana, αλλά Turbo. Από μόνο του αυτό αφενός δημιουργία μία προσμονή για το θέμα της οδήγησης και κυρίως της αίσθησης που θα αφήνει, αφετέρου προκαλεί και μία αγωνία για το αν και πόσο η κατανάλωση θα αποτελεί ένα από τα δυνατά χαρτιά του αυτοκινήτου, όπως αναμφίβολα συμβαίνει στα Clio και Arkana. Kαι φυσικά για να το διαπιστώσουμε κάναμε πάνω από 1500 χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο, σε κάθε είδους κατάσταση, προκειμένου να βγάλουμε όσο το δυνατόν πιο ασφαλή συμπεράσματα.
Yψηλή υβριδική τεχνολογία
Χωρίς αμφιβολία το υβριδικό σύστημα του Renault Astral αποτελεί ένα απαύγασμα υψηλής τεχνολογίας. Αποτελείται από έναν τρικύλινδρο turbo θερμικό 1.2 λίτρων ο οποίος συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο πρώτος, ισχύος 50 kW, λειτουργεί τόσο για την κίνηση του αυτοκινήτου όσο και για την φόρτιση της μπαταρίας ιόντων-λιθίου 400 Volt χωρητικότητας 1,73 kWh, ενώ ο δεύτερος των 25 kW, εκτελεί χρέη μίζας, αλλάζει τις σχέσεις, αλλά κατά περίπτωση μπορεί να συμβάλλει στη φόρτιση της μπαταρίας. Συνδυαστικά η ισχύς ανέρχεται στους 200 ίππους, με 410 Nm ροπής. Μία από τις πιο σημαντικές διαφορές σε σχέση με τον ανταγωνισμό εντοπίζεται στο multi–mode κιβώτιο, το οποίο διαθέτει δύο σχέσεις για τις περιπτώσεις που το Austral κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, τέσσερις σχέσεις για τον θερμικό κινητήρα και συνολικά δεκαπέντε συνδυασμούς, μέσα από τους οποίος επιλέγει την ιδανική σχέση ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και οδήγησης.
Η απουσία χειροκίνητης επιλογής των σχέσεων μπορεί αρχικά να δείχνει σημαντική, στην πράξη ωστόσο το κιβώτιο αυτό αποδεικνύεται αρκετά έξυπνο, ήπιο στις αλλαγές με χαμηλές ταχύτητες και σβέλτο σε υψηλότερους ρυθμούς. Τα paddles που βρίσκονται στο τιμόνι χρησιμοποιούνται από τον οδηγό μόνο για την επιλογή μίας από τις τέσσερις βαθμίδες του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Αν τώρα ο οδηγός δεν είναι εξοικειωμένος με τη φιλοσοφία της οικονομικής οδήγησης (Driving Eco), το Austral είναι εξοπλισμένο με ένα προηγμένο σύστημα, που όχι μόνο ελέγχει τον τρόπο οδήγησης, αλλά τον βαθμολογεί κιόλας, προκειμένου ο οδηγός να βελτιώνεται.
Και ερχόμαστε στο ζητούμενο που δεν είναι άλλο από αυτό της κατανάλωσης, όταν μιλάμε για ένα φουλ υβριδικό αυτοκινήτο. Κινούμενοι σε αστικό περιβάλλον η κατανάλωσή του κυμάνθηκε λίγο κάτω από τα 6λτ/100 χλμ. Στο ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη με σχετικά σβέλτο ρυθμό αυτή ανέβηκε στα 6.5λτ./100 χλμ και στο τέλος της δοκιμής και αφού είχαν προγηθεί και αρκετά χιλιόμετρα σε επαρχιακό ορεινό δίκτυο, ο μέσος όρος ήταν τα 6.2λτ./100 χλμ. Μία τιμή εξαιρετική για το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου, που μας έδειξε στη πράξη το βαθιά γνώση της υβριδικής τεχνολογίας που διαθέτει η Renault.
Kαι αν η κατανάλωση είναι το βασικό ζητούμενο, η αίσθηση της οδήγησης είναι εξίσου σημαντική, τουλάχιστον για εμάς. Τόσο εντός πόλης όσο και στο ταξίδι το υβριδικό Austral είναι ένα πραγματικά ευχάριστο αυτοκίνητο. Με γραμμική απόδοση της δύναμης, χωρίς ξεσπάσματα και με εμφανή την ισχύ του παντού είναι σαφώς πιο ευχάριστο στο δρόμο από το Arkana, καθώς ο turbo θερμικός κινητήρας, κάνει το θαύμα του. Το «κερασάκι» στο υβριδικό Renault Austral, είναι η τετραδιεύθυνση 4Control της Renault, με την οποία ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας. Αυτό συμπληρώνεται από τη διαφορετική πίσω ανάρτηση, αντί για τον στάνταρντ ημιάκαμπτο άξονα υπάρχει μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων.
Σε ό,τι αφορά το 4Control, πρόκειται για την τρίτη γενιά του εν λόγω συστήματος τετραδιεύθυνσης, που επεμβαίνει στη γωνία των πίσω τροχών στρίβοντάς τους έως και κατά 5 μοίρες αντίθετα από τους εμπρός τροχούς σε ταχύτητες μικρότερες των 30 χλμ./ώρα για μεγαλύτερη ευελιξία, και στην ίδια κατεύθυνση κατά 1 μοίρα, σε ταχύτητες άνω των 50 χλμ./ώρα, για μεγαλύτερη σταθερότητα. Την αυξημένη ευελιξία την αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα σε έναν επιτόπιο ελιγμό, όπου το αμάξωμα των 4,5 μ. διαγράφει μόλις 10,1 μ. κύκλο στροφής (1,3 μ. λιγότερο σε σύγκριση με τις στάνταρντ εκδόσεις). Ο οδηγός που θα θελήσει να ρυθμίσει το εν λόγω σύστημα μέσα από το πλήρως παραμετροποιήσιμο MySense των διαθέσιμων προγραμμάτων οδήγησης, το ποσοστό εμπλοκής αυτής της τετραδιεύθυνσης μπορεί να ρυθμιστεί σε έως και 13(!) στάδια.
Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός θα πρέπει να έχει πάντα στο μυαλό του πώς δεν πρόκειται για μία σπορ κατασκευή, αλλά για ένα μεσαίο SUV που στόχο έχει τις άνετες και οικονομικές μετακινήσεις. Και αυτό το επιτυγχάνει με εξαιρετικό τρόπο, καθώς η υψηλή ποιότητα κύλισης και η πλήρης έλειψη αεροδυναμικών θορύβων, δημιουργούν μία πολύ ευχάριστη και ήρεμη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό. Για τους λάτρεις των εκτός δρόμου αναζητήσεων το Austral προσφέρεται με το πακέτο extended grip, που περιλαμβάνει ελαστικά 4 εποχών και δύο επιπλέον προγράμματα οδήγησης για τη ρύθμιση του ελέγχου της πρόσφυσης.
Γνώριμο μέσα έξω
Από εκεί και πέρα αισθητικές διαφορές δεν υπάρχουν καθώς το νέο Austral είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που έχει βασιστεί στην πλατφόρμα CMF-CD, με τις διαστάσεις του σε μήκος, πλάτος και ύψος να διαμορφώνονται στα 4,510 μέτρα, 1,825 και 1,644 μέτρα. αντίστοιχα, ενώ η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 18 εκατοστά. Η συνολική του εικόνα σου δημιουργεί την αίσθηση ότι πρόκειται για ένα σαφώς πιο μεγάλο αυτοκίνητο, καθώς οι σχεδιαστές του φρόντισαν να του χαρίσουν μία εντυπωσιακή και επιβλητική εμφάνιση από όποια πλευρά του και αν το παρατηρήσετε. Το λογότυπο “E-Tech” στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, δείχνει τη διαφορετικότητα της έκδοσης.
Και αν εξωτερικά είναι εντυπωσιακό, στο εσωτερικό του θα διαπιστώσετε πως δεν έχει απολύτως τίποτα να ζηλέψει ακόμη και από τα μοντέλα της premium κατηγορίας, τόσο σε επίπεδο σχεδίασης, όσο κυρίως σε ότι έχει να κάνει με τα υλικά, την ποιότητα, το φινίρισμα, τη συναρμογή και βεβαίως τον πραγματικά πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Στη καμπίνα των επιβατών θα συναντήσετε ένα από τα μεγαλύτερα ψηφιακά και οδηγοκεντρικά κόκπιτ καθώς εφάπτονται δυο οθόνες 12 ιντσών έκαστη, του πίνακα οργάνων και του openR Link με ενσωματωμένο σύστημα πολυμέσων της Google, έχοντας μία σαφή κλίση προς τη πλευρά του οδηγού.
Ενδεικτικό της πολύ υψηλής τεχνολογίας του αυτοκινήτου είναι και το head-up display με μεγάλη προβολή 9,3 ιντσών σημαντικών ενδείξεων στο εμπρός παρμπρίζ. Στα πολύ δυνατά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου οφείλουμε να εντάξουμε και την πρακτικότητα των χώρων, καθώς ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα θα μπορέσουν αν βολευτούν στο εσωτερικό του με το πίσω κάθισμα να είναι συρόμενο και τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ να φτάνει τα 430 λίτρα, αντί για 500 των άλλων εκδόσεων, εξαιτίας της ύπαρξης των μπαταριών.
Ωστόσο αυτό που πραγματικά λατρέψαμε είναι η, πολύ ιδιαίτερη και όμορφη σε σχεδίαση λαβή ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα. Εκτός από το ότι σύρεται με έναν ξεχωριστό ήχο και αποκαλύπτει έναν ευμεγέθη αποθηκευτικό χώρο. Βοηθάει τα μέγιστα τον οδηγό είτε στο να ξεκουράζει το δεξί χέρι, είτε στο να το ισορροπεί για να κάνει χρησιμοποιεί την κεντρική οθόνη. Εξαιρετική ιδέα τόσο στη σύλληψη, όσο και στην υλοποίηση της. Στη βάση της κεντρικής οθόνης υπάρχει μία σειρά από διακόπτες για εύκολη πρόσβαση στο μενού του κλιματισμού, ενώ η ένταση του ηχοσυστήματος ρυθμίζεται και αυτή απτικά από την οθόνη.
Αν προτιμάτε υπάρχει και το παραδοσιακό χειριστήριο της Renault πίσω από το τιμόνι, το οποίο όταν το συνηθίσεις θα το χρησιμοποιείς συνεχώς. Και στην περίπτωση που αναζητούσατε τον επιλογέα κίνησης να πούμε πως η Renault επέλεξε να τον μεταφέρει στην κολόνα, ώστε να απελευθερώσει χώρο από την κεντρική κονσόλα. Στα θετικά, το πλήκτρο multisense επάνω στο τιμόνι που αλλάζει το στυλ οδήγησης με ένα πάτημα.
Συμπερασματικά, το Renault Austral Ε-Τech αποτελεί μια από τις καλύτερες αποτυπώσεις της φουλ υβριδικής τεχνολογίας. Είναι ένα SUV με ελκυστική εμφάνιση, με high-tech αύρα στο εσωτερικό και με πολύ καλούς χώρους. Είναι απολαυστικό και ευχάριστο στην οδήγηση και κυρίως με μία κατανάλωση η οποία δεν θα αποτελέσει ποτέ ανασταλτικό παράγοντα στις μετακινήσεις σας, όσο μεγάλες και αν είναι αυτές. Με την τιμή του να ξεκινάει πλέον από τα 45700 Eυρώ μπορούμε να πούμε πως οι Γάλλοι της Renault πέτυχαν διάνα.