Renault Arkana E-Tech Hybrid. Άνετο, όμορφο και με εξαιρετικά μικρή κατανάλωση

‘Εχοντας οδηγήσει την υβριδική έκδοση του Clio και έχοντας διαπιστώσει στη πράξη το πόσο βοηθάει η υβριδική τεχνολογία της Renault στη μείωση της κατανάλωσης, πραγματικά ανυπομονούσα να δοκιμάσω και την υβριδική έκδοση του Arkana. Και αυτό διότι στη περίπτωση του Clio βοηθούσε σημαντικά το μέγεθος, το βάρος και η αεροδυναμική του. Στοιχεία τα οποία προφανώς στη περίπτωση του Arkana δεν μπορούν να υπολογιστούν, καθώς πρόκειται για ένα coupe SUV με σεβαστές διαστάσεις, πολύ μεγαλύτερο βάρος και φυσικά με χειρότερη αεροδυναμική, σε σχέση με το Clio πάντα.  Επιπλέον και με δεδομένο ότι είχα αρκετά πρόσφατη στο μυαλό μου τη δοκιμή με την ήπια υβριδική έκδοση και τον turbo κινητήρα βενζίνης των 1.3 λίτρων με τους 140 ίππους, θα μπορούσα με πολύ μεγαλύτερη ευκολία να κάνω τις σχετικές συγκρίσεις.

Και φυσικά όταν πρόκειται για δοκιμή ενός υβριδικού αυτοκινήτου, αυτής της κατηγορίας και φιλοσοφίας, θεωρούσα δεδομένο ότι ένα ταξίδι Αθήνα Θεσσαλονίκη, μία αρκετά μεγάλη διαδρομή σε ορεινό δίκτυο και φυσικά πολλά χιλιόμετρα σε αστικό περιβάλλον, ήταν εκ των ουκ άνευ, προκειμένου τα συμπεράσματα να είναι όσο το δυνατόν πιο σαφή και πιο ολοκληρωμένα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Xωρίς αισθητικές διαφοροποιήσεις

Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο η υβριδική έκδοση του Arkana δεν έχει αλλαγές στη σχεδίαση σε σχέση με την ήπια υβριδική έκδοση που είχαμε δοκιμάσει πρίν από λίγο καιρό. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως εξακολουθεί να υπάρχει, και πολύ καλά κάνει, η SUV αισθητική με την επιθετική άποψη ενός κουπέ. Το αυτοκίνητο ανήκει στο άνω άκρο της κατηγορίας των C SUV, καθώς τα 4,568 μέτρα του μήκους του, τα 2,034 μέτρα του πλάτους και το 1,576 του ύψους, κάθε άλλο παρά μικρές χαρακτηρίζονται ως διαστάσεις.

Το μεταξόνιο των 2,720 μέτρων συμπληρώνει με εμφατικό τρόπο το παζλ, δίνοντας άφθονους εσωτερικούς χώρους, όπως θα δούμε στη συνέχεια.  Οι δημιουργοί του φρόντισαν ώστε η εικόνα του Arkana αφενός να είναι ξεκάθαρα SUV αλλά και να φωνάζει από μακριά Renault. Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, με τα φώτα να έχουν τη χαρακτηριστική LED υπογραφή και το καπό αρκετά νεύρα και έντονα σπορτίφ χαρακτήρα. Αντίστοιχα ισχυρού χαρακτήρα είναι και το πίσω μέρος, αν και προφανώς το σήμα κατατεθέν είναι η γραμμή του προφίλ. Με έντονη κλίση προς τα πίσω, η οροφή δημιουργεί μια ξεκάθαρη σύνδεση με κουπέ εντείνοντας, όπως είναι φυσικό, ακόμη περισσότερο το σπορ ύφος του.

Ένα σπορ ύφος, το οποίο μπορεί να μην συνάδει με, το διόλου ευκαταφρόνητο ως νούμερο, των 20 εκατοστών της απόστασης από το έδαφος, προσφέροντας όμως και αυτό με τη σειρά του ένα λιθαράκι στο χτίσιμο της προκλητικής καλαισθησίας που χαρακτηρίζει το Γαλλικό μοντέλο. Σε κάθε περίπτωση το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει απόλυτα την επιλογή των Γάλλων να διαθέσουν το μοντέλο τους σε ολόκληρη την Ευρώπη καθώς η εικόνα του όχι μόνο δεν περνάει απαρατήρητη, αλλά είναι σε θέση να ικανοποιήσει πλήρως τα πολύ απαιτητικά Ευρωπαϊκά γούστα. Τέλος μόνο οι πλέον παρατηρητικοί θα «διαβάσουν» το “e tech hybrid” στη πίσω πόρτα και θα αντιληφθούν πως πρόκειται για την πλήρως υβριδική έκδοση του μοντέλου.

Ίδια εικόνα και στο εσωτερικό

Αντίστοιχα και στο εσωτερικό δεν υπάρχουν διαφορές, εκτός από τον πίνακα οργάνων όπου απεικονίζεται και η ένδειξη φόρτισης της μπαταρίας, καθώς επίσης και αν κινούμαστε μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Από εκεί και πέρα τo χαμήλωμα της οροφής έχει γίνει με επιτυχία, τόσο από αισθητικής άποψης όσο και από πρακτικής αφού οι χώροι στην καμπίνα είναι εντυπωσιακά μεγάλοι. Πιο συγκεκριμένα για τους πίσω επιβάτες δεν τίθεται κανένα θέμα για τον αέρα τόσο πάνω από τα κεφάλια τους, όσο και για την μεγάλη απόσταση για τα γόνατα τους. Όσο για τις αποσκευές το πορτμπαγκάζ με τα 480 λίτρα εξακολουθεί να είναι άκρως ικανοποιητικό, παρά το ότι η χωρητικότητά του είναι ελαφρώς μειωμένη σε σχέση με τα 513 λίτρα της ήπια υβριδικής έκδοσης.

Στις εμπρός, πολύ άνετες,  θέσεις οδηγός και συνοδηγός αντικρίζουν ένα σχετικά γνώριμο ταμπλό με τις δύο οθόνες, την έγχρωμη του πίνακα οργάνων των 7.2’’  και την κεντρική οθόνη αφής των 9.3’’ από όπου γίνεται ο έλεγχος του συστήματος infotainment, αλλά ευτυχώς όχι, ο έλεγχος του συστήματος κλιματισμού, καθώς υπάρχουν ξεχωριστά χειριστήρια. Τα υλικά είναι πιο προσεγμένα ώστε να προσεγγισθεί μια πιο upper-class αίσθηση, η θέση οδήγησης βολική, οι θήκες για μικρό-αντικείμενα είναι αρκετές, όπως και οι δυνατότητες συνδεσιμότητας με ασύρματη θέση φόρτισης για το κινητό. Η ορατότητα προς τα εμπρός είναι απροβλημάτιστη, αλλά και πίσω παρά την κλίση του παρμπρίζ σπάνια θα αισθανθείς να ενοχλείσαι.

Η απουσία καθαριστήρα είναι κάτι που ενοχλεί μόνο όταν κινείσαι με χαμηλή ταχύτητα. Σε πιο υψηλή ταχύτητα ο αέρας καθαρίζει το νερό, ενώ για το παρκάρισμα υπάρχει κάμερα. Στον τομέα της ασφάλειας, η Renault προσφέρει την τελευταία λέξη των συστημάτων για την υποβοήθηση του οδηγού. Και διαχωρίζει τη δράση τους σε εκείνα για την οδήγηση, το παρκάρισμα και την ασφάλεια, με το σύνολό τους να ονομάζεται EASY DRIVE. Εννοείται πως η συνδεσιμότητα υποστηρίζει Android Auto και Apple CarPlay.

Η επιτομή της οικονομίας στη κατανάλωση

Και ερχόμαστε στο μεγάλο ζητούμενο, που δεν είναι άλλο από τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο και κυρίως από τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος στη πράξη. Καταρχήν να θυμίσουμε πως αυτό αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6 λίτρων ο οποίος αποδίδει 94 ίππους και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο βασικός εκ των δύο αποδίδει 49 ίππους και βρίσκεται μαζί με το κιβώτιο, έχοντας ως έργο τη κίνηση του αυτοκινήτου. Ο δεύτερος και μικρότερος, αποδίδει 20 ίππους και ο λόγος ύπαρξής του είναι διττός. Αφενός συγχρονίζει τις αλλαγές των σχέσεων στο ειδικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αφετέρου ομαλοποιεί τη μετάβαση από τον θερμικό κινητήρα στον πρωτεύοντα ηλεκτροκινητήρα και το ανάποδο.

Η συνδυαστική ισχύς όλων των παραπάνω ανέρχεται στους 145 ίππους και χαρίζει άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο, καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10.8’’ ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 172 χλμ./ώρα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 1.2 KWh του συστήματος βρίσκεται κάτω από το χώρο των αποσκευών, και αυτός είναι και ο λόγος της μικρής μείωσης της χωρητικότητάς του. Προφανώς και το αυτοκίνητο δεν ενθουσιάζει για τις απόλυτες επιδόσεις του, αλλά στην πράξη είναι παραπάνω από ικανοποιητικές για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ειδικά όσον αφορά τις ρεπρίζ. Η δύναµή του απλώνεται γραµµικά, επιτρέποντας του να κινείται σε σβέλτο ρυθµό είτε σε αστικό περιβάλλον είτε στους δρόµους της περιφέρειας.

Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως αν και δεν πρόκειται για ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο, μπορεί να κινηθεί μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για περίπου 10 με 15 χιλιόμετρα και για ταχύτητα που δεν θα υπερβαίνει τα 75 χλμ./ώρα. Αυτό φυσικά έχει πολύ θετικό αντίκτυπο και στη κατανάλωση του, η οποία κατά τη διάρκεια των περίπου 1500 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, δεν ξεπέρασε τα 5.6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και παρά το γεγονός πως τα μισά και παραπάνω έγιναν σε ταξίδι στην εθνική οδό, που δεν βοηθά ούτε στην ανάκτηση ενέργειας, ούτε συνολικά στην υβριδική λειτουργία.

Πιο συγκεκριμένα στο ταξίδι από Αθήνα για Θεσσαλονίκη, με σχετικά σβέλτο ρυθμό κίνησης, η κατανάλωση βρέθηκε στα 6.5 λτ/100 χλμ. Σε επαρχιακό ορεινό κομμάτι ανέβηκε και πλησίασε τα 7 λτ./100 χλμ, για να έρθει στη συνέχεια το αστικό περιβάλλον μετακίνησης και να δούμε ένα, άκρως εντυπωσιακό είναι η αλήθεια, 4.5 λτ/100 χλμ. το οποίο πραγματικά δεν το πιστεύαμε ούτε εμείς για το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου. Το υβριδικό Arkana ξεκινά πάντοτε ηλεκτρικά. Μόνο εάν τύχει η θερμοκρασία να είναι πολύ χαμηλή και χρειάζεται η θερμότητα του βενζινοκινητήρα για να ζεσταθεί η καμπίνα θα ζητηθεί η βοήθεια του θερμικού μοτέρ. Τότε, το δεύτερο ηλεκτρομοτέρ βάζει εμπρός τον βενζινοκινητήρα και στη συνέχεια αναλαμβάνει να συγχρονίζει τις αλλαγές του κιβωτίου. Ανάλογα με τις ανάγκες κίνησης, ή με τις οδηγικές σας διαθέσεις μπορείτε να επιλέξετε το κατάλληλο οδηγικό προφίλ από τα διαθέσιμα Eco, My Sense και Sport.

Για την εικόνα του Arkana στον δρόμο, η φύση «SUV» είναι αυτή που δίνει το ρυθμό και την αίσθηση κάτι που είναι θεμιτό για το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως η κύλιση είναι πολύ ποιοτική και εντυπωσιακά αθόρυβη, ενώ η λειτουργία της ανάρτησης που αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω επίσης. Η ρύθμιση δεν είναι μαλακή, καθώς στις χαμηλές ταχύτητες κάποιες ανωμαλίες του δρόμου γίνονται αισθητές, αλλά σε καμία περίπτωση ενοχλητικές.  Συνολικά πρόκειται για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, το οποίο είναι κάθε στιγμή φιλικό και εύκολο στην οδήγηση, ενώ με χαρακτηριστική άνεση μπορεί να κάνει και μεγάλα ταξίδια. Ο τρόπος που αποδίδει την υβριδική λειτουργεί στη πράξη είναι ότι πιο σύγχρονο υπάρχει αυτή τη στιγμή στη κατηγορία του και όχι μόνο, αποδεικνύοντας έτσι τη βαθιά τεχνογνωσία της Renault. Bεβαίως όλα τα παραπάνω έχουν και κάποιο αντίτιμο σε ότι έχει να κάνει με το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου, το οποίο ξεκινάει από τα 32290 Ευρώ.

Prev Post Jeep Renegade 1.5T e-Hybrid. Ικανό και οικονομικό
Next Post CITROEN C1 1.2 PURETECH: ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook