Δεν χρειάστηκε να περιμένουμε παρά μερικούς μήνες για να δούμε την εκπληκτική Aston Martin DB12 να… χάνει την οροφή της. Το εντυπωσιακό τόσο σε εμφάνιση όσο και σε δυνατότητες, πολυτέλεια και επιδόσεις “super tourer” παρουσιάζεται σήμερα στην ανοιχτή έκδοση Volante για να προσφέρει τα ίδια “ασυμβίβαστα” δυναμικά χαρακτηριστικά ακόμα και χωρίς οροφή με ότι αυτό συνεπάγεται ως συνήθως για την στρεπτική ακαμψία του πλαισίου. Η Aston Martin μερίμνησε όμως, προβαίνοντας στις απαραίτητες ενισχύσεις.
Καταρχάς, οι βάσεις της ανάρτησης είναι 140% πιο σκληρές στο εμπρός μέρος ενώ η επιπλέον μπάρα στον χώρο του κινητήρα, οι νέες άνω βάσεις της ανάρτησης στο πίσω μέρος και οι διαμήκεις σύνδεσμοι και οι επεμβάσεις στο πάτωμα του αυτοκινήτου αυξάνουν την στρεπτική ακαμψία κατά σχεδόν 5%. Νέες είναι και οι ρυθμίσεις της ανάρτησης όπως και το καλιμπράρισμα του συστήματος διεύθυνσης αλλά υπάρχει κάτι που δεν έχει αλλάξει γιατί είναι υπέροχο και αψεγάδιαστο.
Ο twin-turbo V8 με χωρητικότητα 4.0 λίτρων που κρύβεται κάτω από το μακρύ καπό της DB12 Volante και είναι ικανός, όπως και στην coupe έκδοση, για 680 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 800 Nm ροπής από τις 2.750 έως τις 6.000 σ.α.λ. Αυτός συνδυάζεται με ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο της ZF και το ηλεκτρονικό πίσω διαφορικό (E-Diff) που παρέχει την τέλεια μίξη ευελιξίας και ευστάθειας ανάλογα με τις συνθήκες και τις απαιτήσεις του εκάστοτε σεναρίου. Χάρη σε αυτά λοιπόν, η DB12 Volante είναι σε θέση να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε μόλις 3.7 δευτερόλεπτα και να συνεχίσει να επιταχύνει μέχρι την μέγιστη ταχύτητα των 325 km/h – 0.1 δευτερόλεπτα αργότερα για το 0-100 σε σύγκριση με την coupe παρά την αύξηση της τάξης των 111 κιλών στο βάρος!
H coupe όμως δεν έχει την “K-fold” υφασμάτινη οροφή που ανοίγει σε 14 δευτερόλεπτα και κλείνει σε 16 ακόμα και σε ταχύτητες που αγγίζουν τα 50 km/h ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως ο οδηγός δεν χρειάζεται να είναι ούτε καν εντός του οχήματος για τον χειρισμό της αφού αυτός γίνεται και μέσω του χειριστηρίου, αρκεί η απόσταση από το όχημα να μην υπερβαίνει τα 2 μέτρα. Το standard χρώμα της οροφής είναι μαύρο αν και η Aston Martin αναφέρει ότι προσφέρονται προαιρετικά επιπλέον αποχρώσεις (κόκκινο, μπλε ή μαύρο/ασημί) ενώ πληθώρα επιλογών υπάρχει και για το αμάξωμα. Σε όποιον δεν αρκούν, το τμήμα Q by Aston Martin αναλαμβάνει κάθε λογική ή παράλογη απαίτηση με το κατάλληλο αντίτιμο.
Κατά τα άλλα, δεν έχουμε κάποια θεαματική αλλαγή σε σύγκριση με την coupe, που σημαίνει ότι και η Volante επωφελείται από το ολοκαίνουριο εσωτερικό με το εξελιγμένο in-house σύστημα infotainment, τις over-the-air αναβαθμίσεις, το Android Auto και το Apple CarPlay και ότι άλλο μπορεί να θελήσει κάποιος από μία Aston Martin του 2023, συμπεριλαμβανομένης φυσικά της ποιότητας και της πολυτέλειας. Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι η παραγωγή της DB12 Volante είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει κατά το 3ο τρίμηνο του 2023 με τις πρώτες παραδόσεις να τοποθετούνται εντός του 4ου τριμήνου του ίδιου έτους. Η τιμή της δε, αναμένεται να είναι σχετικά υψηλότερη από αυτήν της coupe αδερφής της.